Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Was best een fijn zadel maar voor mij te 'Engels', ik mistte daar het brede en de steun van de barokzadels. Had wel een mooie diepe zit. Geen problemen met het mechanism gehad overigens, maar het kan zijn dat het met de jaren slijt natuurlijk.
  Was best een fijn zadel maar voor mij te 'Engels', ik mistte daar het brede en de steun van de barokzadels. Had wel een mooie diepe zit. Geen problemen met het mechanism gehad overigens, maar het kan zijn dat het met de jaren slijt natuurlijk. 

Ligt imo een beetje aan de prijs en hoe hij eruit ziet. Kan je wel vertellen, ze gaan niet als broodjes 2e hands. Zie met name hier in Dld ze best veel op de verkoopsites staan. En mijn eigen Dressuur staat ook te koop (beide paarden zijn gedwongen met pensioen).
 Ligt imo een beetje aan de prijs en hoe hij eruit ziet. Kan je wel vertellen, ze gaan niet als broodjes 2e hands. Zie met name hier in Dld ze best veel op de verkoopsites staan. En mijn eigen Dressuur staat ook te koop (beide paarden zijn gedwongen met pensioen).                                                          Lang verhaal kort: zadel is weliswaar al 5 jaar oud maar had nog nooit een paard gezien, want puur show/beurs model... en moest eruit omdat bij de nieuwe Deubers de opening om te verstellen nu aan de linker kant is. Dankzij mijn superlief mannetje zijn dus de friesische rolmops en ik weer helemaal blij
  Lang verhaal kort: zadel is weliswaar al 5 jaar oud maar had nog nooit een paard gezien, want puur show/beurs model... en moest eruit omdat bij de nieuwe Deubers de opening om te verstellen nu aan de linker kant is. Dankzij mijn superlief mannetje zijn dus de friesische rolmops en ik weer helemaal blij   

Voor zo'n zadel koop je er desnoods een bijpassend paard bij.
 Voor zo'n zadel koop je er desnoods een bijpassend paard bij.   

sasja0705 schreef:En, niet onbelangrijk... de Relvas kost in deze uitvoering nieuw het dubbele van de Bonita ( en ik had het geluk dat mijn geweldige manlief en handelaar puur is en dus de arme verkoper maar liet zakken en zakken

Als iemand nog iets weet in maat 2 (geen lederboom) dan hou ik me aanbevolen.
 Als iemand nog iets weet in maat 2 (geen lederboom) dan hou ik me aanbevolen.                                                          
  maar ik heb in verhouding redelijk lange benen, dus nergens last van. Moet wel bij zeggen dat ik er geen rijlaarzen of chaps draag , dan moet je echt op de lengte passen - bij mijn Espaniola heb ik het ooit geprobeerd en ben constant blijven hangen.
  maar ik heb in verhouding redelijk lange benen, dus nergens last van. Moet wel bij zeggen dat ik er geen rijlaarzen of chaps draag , dan moet je echt op de lengte passen - bij mijn Espaniola heb ik het ooit geprobeerd en ben constant blijven hangen.

xyzutu2 schreef:@ Airnt: bedoel je met steiler bij S1 zittingen dat de achtergalerij wat meer richting de voorgalerij geschoven is en het 'platte' achterste deel van de zitting bij de S1 dus korter is?
Ik zit met 1,74m lengte en 61 kilo bij de barokke zadels precies tussen de adviezen voor de S1 en de S2. Omdat er tweedehands meer S2 zadels dan S1zadels aangeboden worden en ik toch vrij lange benen heb, is het ook nog nog een optie om voor een S2 te gaan en een zalea te gebruiken om de zitting te verkleinen. Dan wordt de achterkant van de kussens ook nog net iets meer ontlast. Datzelfde doe ik namelijk ook al met onze Trekker en dat bevalt op zich goed.