Na wat research op en om Bokt ben ik nog niet veel wijzer.
Afgelopen augustus bij Country Mill een zadel aangeschaft, tweedehands St Lourdes. Ik kwam van een Massimo met erg weinig steun, dus alles was al beter. Dit nieuwe zadel gaf me meer steun, maar hoe langer ik er mee rij, hoe minder fijn ik er in zit helaas. Paard heeft de afgelopen 3kwart jaar ook meerdere behandelingen bij de osteo gehad, terwijl dat bij het vorige zadel maar 1x per jaar nodig was. Zadelmaker is afgelopen februari geweest en het zadel ligt goed op zijn rug, maar blijkbaar niet voor mij.
Zodra ik ga doorzitten merk ik dat mijn benen naar voren schuiven. Ik krijg in dit zadel nooit de lijn schouder heup voet recht, als ik mijn been verder naar achteren leg, val ik voorover en het is bijna niet te doen. Ik heb een erg rondgeribd paard, misschien speelt dat ook mee.
Vorig jaar heb ik in het Custom zadel van een stalgenoot gezeten en man wat een verschil. Mijn been lag stiller dan ooit en ik zat eindelijk mooi.
Onderstaande foto's geven een beeld van mijn houding in dit zadel.

Ik wil graag meer steun voor mijn bovenbenen, want die trek ik blijkbaar toch iets op/naar voren. Ik val ook snel achterin het zadel waardoor m'n been weer naar voren schiet. Dit zadel is een 18 inch en die heb ik wel nodig voor mijn kont haha.
Mijn paard is dus rondgeribd en heeft een redelijk hoge schoft.
Ideeën welke richting ik op moet zoeken en eventueel een zadelmaker die richting de Achterhoek werkt met voldoende zadels om te testen zijn welkom!