Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:19

Edwin als het goed is! Moet zeggen vind nu al dat het contact heel netjes en soepel verloopt! Ik heb nog nooit op een costumzadel gezeten. Ik zocht een zadel dat wat weg heeft van mn huidige Saint Lourdes first. Saint Lourdes is overgenomen door andere fabrikant heb ik begrepen en de kwaliteit is schijnbaar niet zo best meer. Iemand tipte me over de costums en het concept staat me wel aan! Ik ben alleen altijd wat huiverig voor het aanmeten! Bang dat het niet goed gaat enz. Is mn eerste maatzadel en paard is niet heel makkelijk qua bouw. Rondgeribt, weinig schoft, brede ruggengraat.. Dus ben heeel benieuwd!

Ik heb nu deze (oudere model)
Afbeelding

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 13:49

Ik plaats hierbij even een foto van het zadel waar ik op proef gereden heb. (Eindelijk een foto in dit topic ;) ) Zoals hij op de foto te zien is heb ik hem ook besteld. Alleen dan met grijze facing in plaats van congac. En grijze stiksels en piping :D Maar wel zo met de korte wrong.

Ik heb nu lange wrongen op het leenzadel, maar dat is toch niet zo fijn voor mij. Krijg soms een beetje last van mijn heupen omdat mijn benen te lang zijn voor de lange wrong en ik daardoor weinig kan buigen vanuit mijn heupen.

Afbeelding

sharon_quiz

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 17:56

Ik heb trouwens een foto gemaakt van m'n nieuwe setje zondag. Kan hem natuurlijk hier wel even plaatsen, want het zadel staat er ook op :P Dit is het leenzadel waar ik nu mee rijd. De Flight met lange wrongen. Vienna zitting (is standaard bij de Flight) en verder gewoon zwart buffelleer.
Afbeelding

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:16

Over kalfsleer gesproken.

Dit is wat ik eerst wou, maar dat is dus kalfsleer:

Afbeelding

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:15

Dit zadel heb ik trouwens niet besteld hoor. Dit is ook niet de cognac kleur. Dit is een kalfsleer uitvoering bruin, maar dat is dus weer EUR300 extra.

Die van mij wordt als het goed is precies zo
Afbeelding

Ik heb ook stevige bovenbenen (ben helemaal wel stevig eigenlijk) en vond het juist heel fijn zitten.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:04

Zo, de dames van Custom zijn net weg. Heb een reuze gezellige middag gehad met Ch.antal en haar moeder.
Heb de Icon Flight besteld voor mijn Friese ruin. Die zat het prettigst. Had voor mezelf bedacht dat ik korte wrongen wou, maar op het paszadel zaten lange wrongen en dat zat erg prettig. Ondanks dat ik stevige bovenbenen heb ;)

Dit wordt mijn achterkantje:
Afbeelding

Verder toch het Vienna bovenblad. Zadel zwart, met zwarte stiksels en blauwe facing.
Levertijd 8 tot 10 weken.
Dus met lange wrongen en een normaal zweetblad.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:49

Afbeelding

Hier nog een fotootje van mijn zadel :)
Qua kleuren niks bijzonders (gewoon zwart), maar ben er onwijs blij mee :)

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:43

Afbeelding

Afbeelding

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:24

Afbeelding
Ik heb deze. Ook anatomisch gevormd, en een middenstuk wat de druk op het borstbeen verdeelt.
Ideale singel, lapje erover en hij is schoon. Ik rijd vaak in de nattigheid/modder, waardoor de singel vaak vies wordt.
Ben met leer toch altijd beetje bang dat de kwalieit minder wordt door veel vocht.

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:09

Hier dan eindelijk een aantal foto's van me zadel.. ( was het topic ff kwijt )
Binnenkort even rijfoto's maken.

Afbeelding

Op me paardje (haflinger)
Afbeelding

Icon Flight met oranje (donker) piping, en licht stiksel
Afbeelding

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:52

Oh gaaf, wanneer had jij hem besteld? Kan ik inschatten hoe lang die van mij nog gaat duren :D

Paard loopt trouwens super onder het leenzadel. Paard (en ik) zijn alleen nu lichtelijk in de war omdat ik bepaalde grove fouten niet meer kan maken en ik nu gedwongen wordt om "goed" mijn hulp te geven. En dan doet paard "watwiljenoujoh?"

Hier trouwens een paar foto's van de Everest:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:34

Dit is mijne! #trots# deze foto heeft Engie voor mij gemaakt, volgende week komt de fitter langs hem te passen :)) Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:13

Dit is trouwens het leenzadel waar ik nu mee rijd (hier nat van een hoosbui :P) Een wolfgang solo met lange wrong en buffel leer. Lange wrong is niks voor mij, maar moet zeggen dat ik er echt heerlijk mee gereden heb vandaag! Dus dan kan mijn 'eigen' zadel alleen maar nóg fijner zijn!
Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:04

Jeeeehh *\o/* Mijne is geleverd!!
Hij ligt super, even ter vergelijking zo slecht lag het zadel hiervoor nadat mijn paard zoveel gegroeid was:

Afbeelding
Het dekje schoof eronder weg en hij schoof alle kanten op.

En zo lag mijn nieuwe zadel vandaag na het rijden! Hij is geen millimeter verschoven en schuift ook niet met rijden of opstappen! Hij zit heerlijk ondanks dattie nog moet worden ingereden :))
Afbeelding

Een meisje van stal was ook overtuigd en heeft nu een probeer zadel. Straks iedereen aan de customs :D

KayaKaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:06

Zo dus:

Afbeelding

Nog even wachten tot hij er ook echt is :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:19

Ja, op FB had ik eerst even zoiets van ho hum, slik Maar Engie heeft gelijk ff een fotootje buiten gemaakt en het is dus inderdaad veel lichter dan het lijkt :D

Ik wil dit hoofdstel erbij, denk ik

Afbeelding

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:44

Ik ben geloof ik ook een beetje te zuunig, maar vind dat echt verdomd veel geld. En meneer wil ze nog wel eens stuk trekken in een onbewaakt moment.

Ik zit nu naar deze te kijken:

Afbeelding

Ik ben er duidelijk nog niet over uit, haha. Heb mijn zadel ook nog niet binnen, dus durf niet echt te bestellen voordat ik hem in het echt gezien heb.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:21

Sootje doet even showen en naar de heule enge zwanen turen...

Afbeelding

Bruine beugelriemen en singeltje zijn besteld :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:59

Claudia kun je aangeven welke leersoorten dit zijn?

Afbeelding

Ik ben blij met mijn zadel hoor, maar het is toch allemaal veel donkerder bruin geworden als ik in mijn hoofd had. Wel goed om te zien dat er met die feedback wel wat gedaan wordt en er veel meer voorbeelden op Facebook gezet worden. Top!

Ik heb overigens net de rekening gekregen := Daaaaaaag vakantiegeld!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 08:59

Jaa!! De foto's dames en heren :P
Afbeelding

Afbeelding

Vind hem super mooi. Engie zei dat het niet erg was als ik hem niet wil afnemen, want er zijn heel veel reacties op het zadel gekomen. Dus als ik hem niet neem, raakt ze hem wel kwijt aan een ander. Maar natuurlijk ga ik hem afnemen. Ben echt super blij. Morgenavond wordt hij afgeleverd
*\o/* *\o/*

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 09:43

Dat is nou een leuk verhaal Soesje87! Wat fijn dat je nu een goed zadel hebt voor je paard. Dat is zo belangrijk! Wat is dat country mill precies?

Ik heb gisteren mijn zadel gekregen en oooh wat is hij mooi! Heb meteen mijn les er mee gereden. Op een gegeven moment schoof hij wat, maar toen bleek dat ik ook nog drie gaatjes kon aansingelen.. Het leer is nog wat stug, met name de singelstoten. Dus een paar keer extra aansingelen tussendoor kan geen kwaad, haha!

Hierbij de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:02

heeeeel mooi zadel Sharon!

Hier ook helemaal happy. Zat met t probleem dat paard type flight nodig heeft, en ik zelf beter zit in een star! Dus toch maar Flight besteld, want ja paard voor alles. Kreeg ik van de week telefoontje van zadelmaker dat hij contact had gehad en dat ze een zadel gaan maken voor me met onder kant Flight en de bovenkant Star!!! Dus een omgebouwde flight. Hoe geweldig is dat *\o/* .

Nou maar af gaan tellen, zag al een zadel langskomen op FB wat beetje hetzelfde is als mijn idee. Helemaal mooi hihi
Afbeelding

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:42

Afbeelding

Mijn zadel. Kan deze overnemen. Helaas is ie wel bruin.... Verder super tevreden!