Vriendelijkste bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovevanny

Vriendelijkste bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 14:21

Welk soort bit is her meest paardvriendelijk , en heb je met dat bit nog wel voldoende controle over je paard?
Alvast bedankt!

Rumpleteaser

Re: Vriendelijkste bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:26

Dat is heel erg afhankelijk van je paard, onder andere van de vorm van zijn mond.
Een kwestie van uitproberen dus waar hij het lekkerste op loopt.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:26

dat ligt natuurlijk aan de handen van de ruiter hoe zacht het bit is.
ik heb een dubbel gebroken bitje, die zit niet in het gehemelte van het paard te prikken. en kan prima met haar overweg, rij (bijna) altijd met een los teugeltje

lovevanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 14:30

Ze is heel rustig en je kan zelfs op vuige rit met lange teugel , ze heeft wel een gevoelig mondje!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:30

[HAR] Wat is nou een fijn bitje?
Martine @ [HAR] Welk bit is het vriendelijkste? (behalve bitloos)
[HAR] Bit die geen pijn doet?
Qimm @ [HAR] zachtste bit wat er is
[HAR] Vriendelijk bit wat niet op lagen inwerkt
[HAR] Bit echt zo pijnlijk als iedereen zegt?

Gáán we weer :z Ik begin bijna te denken dat ze verstoppertje met de zoekfunctie spelen, maar bij controle blijkt hij nog steeds rechtsboven te staan. Regel op bokt: gebruik éérst de zoekfunctie, kom je er niet uit, vraag je vraag dan in een actief topic. Kan dat echt niet, dan start je een topic. Zo houden we de informatie op bokt overzichtelijk en houden we bokt schoon.

Samengevat staat er in die topics: het bit is zo vriendelijk als de hand van de ruiter. Een bit moet daarnaast passen in de mond van het paard.

lovevanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 14:32

Nou sorry hoor, ik zit nog niet zo lang op bokt, ik kan ook niet alles ruiken..

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:49

s6801881 schreef:
:z nogmaals, gaan we weer! Als je je aanmeld op bokt zul je meteen lezen dat er van je wordt verwacht de regels door te lezen ;)

Dat je nieuw bent betekend niet dat jij je niet aan de regels hoeft te houden ;) Het gebruik van de zoekfunctie is daarnaast op zo'n beetje elk forum een vaste regel.

Daarnaast, je kan wel gaan bitchen, maar in de vorige post staat én een antwoord op je vraag en 6 links naar topics die er dieper op in gaan. Dus je kan heus wel verder! :z

Als je dat ook wat vriendelijker meld... :j

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:07

ja idd... dat meisje zit nog niet zo lang op bokt... moet er weer zo gedaan worden??

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:23

s6801881 schreef:
:z nogmaals, gaan we weer! Als je je aanmeld op bokt zul je meteen lezen dat er van je wordt verwacht de regels door te lezen ;)

Dat je nieuw bent betekend niet dat jij je niet aan de regels hoeft te houden ;) Het gebruik van de zoekfunctie is daarnaast op zo'n beetje elk forum een vaste regel.

Daarnaast, je kan wel gaan bitchen, maar in de vorige post staat én een antwoord op je vraag en 6 links naar topics die er dieper op in gaan. Dus je kan heus wel verder! :z

miauw ,

en bitchen.. ik heb haar er niet op betrapt ..

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:25

Waarom wordt s6801881 aangevallen terwijl TS blijkbaar te lui is om de regels te lezen? Kan me goed voorstellen dat je daar geirriteerd op reageert, zo moeilijk zou het toch neit moeten zijn de regels te lezen en de zoekfunctie te gebruiken voor je maar gewoon het zoveelste topic over een onderwerp neerkwakt.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:31

De eerste drie topics die ik heb gegeven zijn van deze maand! Binnen een minuut kan je die vinden met de zoekwoorden die de TS als titel heeft gebruikt. Ik kan er soms wel gestoord van worden als je een paar keer uitgebreid antwoord geeft, en een dag later een topic over hetzelfde onderwerp wordt gestart. Ik neem drie keer de moeite om een heel verhaal uit te tikken, maar dan houdt het voor mij op als men blijkbaar te lui is om even met de zoekfunctie die uitgebreide antwoorden te zoeken, maar gewoon even snel nóg een topic over exact hetzelfde onderwerp maar weer neerkwakt.

Daarnaast, ik geef én een korte samenvatting van de antwoorden, en zes link naar topics waar ze een genuanceerd antwoord kan vinden :z beetje initiatief mag toch wel van de TS worden verwacht?!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:34

Maar als je daar zo boos van wordt: lekker temmen en verder niet reageren ;)
Scheelt een boel frustratie en je hoeft dan niet elke keer de moeite te nemen om een heel verhaal te tikken :)

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:38

hahaha :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:39

s6801881 _/-\o_

Je word er helemaal gek van tegenwoordig, mensen kijken niet verder dan hun neus lang is en zijn echt te lui om eens een zoekfunctie te gebruiken.
Daarnaast heb je ook google, kom je ook vaak op bokttopics uit.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:43

ik heb getemd, hier zijn al talloze topics over.
Ik zou zeggen: probeer de zoekfunctie eens...

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:47

universitair student , lerares enz .

Dames als jullie allemaal zo hoogbegaafd zijn hadden jullie gezien dat TS een meisje van 13 is

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:54

Tycho schreef:

Dames als jullie allemaal zo hoogbegaafd zijn hadden jullie gezien dat TS een meisje van 13 is

Meisjes van 13 kunnen ook gewoon lezen :j

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:54

Tycho schreef:

Ik weet niet wat jij denkt, maar 13Jarigen moeten gewoon in staat zijn de regels te kunnen lezen en de zoekfunctie te gebruiken hoor. De 11 en 12 jarigen die ik ken kunnen dat al. Verder beweert niemand hier hoogbegaafd te zijn dus met dat soort rare opmerkingen hoef je ook niet te komen.

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:03

Nativa schreef:
Ik weet niet wat jij denkt, maar 13Jarigen moeten gewoon in staat zijn de regels te kunnen lezen en de zoekfunctie te gebruiken hoor. De 11 en 12 jarigen die ik ken kunnen dat al. Verder beweert niemand hier hoogbegaafd te zijn dus met dat soort rare opmerkingen hoef je ook niet te komen.

Klopt je weet niet wat ik denk . Zo denk ik dat jij voor mij niet gaat bepalen waar ik mee kom . Als iemand nieuw is kan je best op regels wijzen prima. Rekening houden met leeftijd wil ik ook best op wijzen.

En wat draagt jouw mening over waar ik mee kom bij ?

De iritatie dat ergens al een topic over loopt prima. Zal het morgen zeggen tegen de buurvrouw als ze over het weer begint , dat ik daar al een topic over heb lopen met mijn moeder .

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:03

Tycho schreef:
Nativa schreef:
De iritatie dat ergens al een topic over loopt prima. Zal het morgen zeggen tegen de buurvrouw als ze over het weer begint , dat ik daar al een topic over heb lopen met mijn moeder .

_O-

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:11

Ze moet ook gewoon de regels lezen, maar goed... mensheid is achteruit gegaan laatste tijd.

lovevanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 16:13

Ik wist dit ook niet en je hoeft niet persé lui te zijn als je de regels (nog) niet gelezen hebt...
Maar, als er zo gereageerd word, laat maar ik hoef al geen antwoord meer...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:25

s6801881 schreef:
[HAR] Wat is nou een fijn bitje?
Martine @ [HAR] Welk bit is het vriendelijkste? (behalve bitloos)
[HAR] Bit die geen pijn doet?
Qimm @ [HAR] zachtste bit wat er is
[HAR] Vriendelijk bit wat niet op lagen inwerkt
[HAR] Bit echt zo pijnlijk als iedereen zegt?

Gáán we weer :z Ik begin bijna te denken dat ze verstoppertje met de zoekfunctie spelen, maar bij controle blijkt hij nog steeds rechtsboven te staan. Regel op bokt: gebruik éérst de zoekfunctie, kom je er niet uit, vraag je vraag dan in een actief topic. Kan dat echt niet, dan start je een topic. Zo houden we de informatie op bokt overzichtelijk en houden we bokt schoon.

Samengevat staat er in die topics: het bit is zo vriendelijk als de hand van de ruiter. Een bit moet daarnaast passen in de mond van het paard.

Dit lijkt mij duidelijk. Volgende keer even de zoekfunctie gebruiken alvorens je een topic opent.
Hier een slotje.