Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
EquiJoy schreef:Je kunt je tuig aanpassen, maar ik zou je toch eerder adviseren om je houdingdusdanig aan te passen dat je met zo min mogelijk inspanning, zo optimaal mogelijk gaat rijden. Neem een aantal Centered Riding lessen, dat heeft al bij meer mensen wondertjes verricht....
nancyimka schreef:Hoi,
Ik heb reuma, en ondertussen twee nieuwe knieen. Ik heb gpg stijgbeugels maar kan niet erg veel gemak of ongemak ervan ervaren! Maar moet ook wel zeggen dat ik niet weet hoe ik ze moet stellen. En mijn knieen waren zo versleten dat er gewoon niks meer hielp. Momenteel rij ik zo nu en dan wel weer paard zonder pijn maar ja ik heb nu dan ook prothese's. Ik weet niet waar je woont?

Apacheshadow schreef:EquiJoy schreef:Je kunt je tuig aanpassen, maar ik zou je toch eerder adviseren om je houdingdusdanig aan te passen dat je met zo min mogelijk inspanning, zo optimaal mogelijk gaat rijden. Neem een aantal Centered Riding lessen, dat heeft al bij meer mensen wondertjes verricht....
Het is een idee. Maar helpt het om gewrichten te leren ontlasten. Dit licht niet aan spieren. Want ik heb net even wat 'onderzoekje' er naar gedaan en kom erbij uit dat je minder op spierkracht moet rijden en meer op de botten. Wat dus bij mij fout werkt.
Sorry als ik het fout heb begrepen
Lante schreef:tinkert_tje schreef:ik heb de metalab verende beugels
ik heb ook snel zere enkels,heupen en knieen door een spieraandoening
deze zijn super
Deze heb ik ook voor mijn pijnlijke enkels en knieën, echt een aanrader!
Ik heb normaal snel last van enkels knieen en mijn rug, met deze beugels is dat verledentijd

pmarena schreef:Met wat voor zadel / beugelriemen / beugels rijd je nu ?
Een zadel met dikke kniewrongen kan bijvoorbeeld zorgen voor teveel spanning in je benen , beugelriemen die steeds weg willen draaien omdat ze "plat" tegen het zadel willen liggen , geven ook een spanning op je benen , en beugels die inderdaad niet fijn je voet ondersteunen veroorzaken ook weer spannng
Ik vind een beugel die een gekanteld en wat breder voetbed heeft heel erg fijn. Veel fijner dan verende beugels , want die geven bij mij juist een wat onrustige beenligging omdat je been steeds wat langer wordt doordat de beugels meegeven , je been is dan steeds wat aan het mee-bewegen over het zadel en dat vond ik niks
Kijk anders ook eens naar de K'vall stijgbeugels , deze ondersteunen je gehele voet en niet alleen de voorkant