Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RosavL schreef:Ik had na een lange rit vaak last van mij knieen. Ben toen ook naar verende beugels gaan kijken.
Ik heb de EZ Ride met korf van http://www.goedhard.nl
Ik heb met de korf ben je ervan verzekerd dat je voet nooit door kan schieten.
Maar snap dat als je dressuur /spring wedsrijden rijd dit niet heel charmant staat.
Wel een hele goede voor puur recreatief of endurance zo te zien!
ik kan niet meer zonder!
ik vind he took ideaal dat er geen rubbertje in zit, maar gewoon goede gripCrosskip schreef:Nieuwe versie van GPG zijn adapters waar je normale beugels aan vast maakt, dus daar kun je gewone
veiligheidsbeugels aan hangen.
En van GPG zijn er wel veilingheidsbeugels zie: http://www.gpgstirrups.com/gpg-progrip-double-safety-p-124.html
Zilly schreef:Ik heb de Metalab beugels, oftewel de 'Anky' beugels, erg fijn wat vering betreft, ik heb geen last meer van mijn knie na het rijden.
Maar er schiet niks los als je eraf valt.
Crosskip schreef:Je zit daar inderdaad met je voet op het ijzer, maar dit heeft wel allemaal puntjes, dus een soort anti slip, zijn absoluut niet glad!!! Worden ook veel gebruikt in de eventing.
Ik denk niet dat het echt 100% onmogelijk is om in deze beugels te blijven hangen (volgens mij kan geen enkele veiligheidsbeugel 100% garantie geven), maar het is zeker een stuk veiliger qua blijven hangen dan de reguliere beugels.
Sprenger bow balance heb ik zelf wel eens mee gereden, maar vond ik niet fijn. GPG's bevallen mij beter, maar dat is per persoon verschillend....
pirouetje schreef:Ik rij al jaren met de 'oudere' variant van de Sprenger beugels.
Ik ben daar echt tevreden over
Oh ja en ook op die ijzeren puntjes (losse dan), zalig gewoon, dat voel je gewoon niet door die verende werking

tieka schreef:Ik ken wel de Feeling stijgbeugels. Daar zit een bewegend mechanisme in, waardoor het beugelblokje deel mee beweegt.
Ik heb begrepen dat deze ook erg goed is voor beginnende springruiters, om de gewrichten wat te ontlasten.
Maar dit zijn verder geen veiligheidsbeugels voor zover ik weet.
Misschien heb je er wat aan.
rbakker schreef:Horseware schreef:Ik geloof inderdaad dat het niet zal slippen maar vraag me af: heb je er geen last van? Lijkt me geen lekker gevoel geven zonder rubber blokjes maat rechtstreeks op die ijzeren puntjhes. Of zie ik dat verkeerd?
Ik rijd al jaren met de GPG veiligheidsbeugel en ik zou niet meer zonder willen!!
Ik rij veel jonge dieren en voel me uitermate veilig!
En van die ijzere puntjes voel je niets, tenzij je hele dunne zolen hebt!
Van mijn knieen en rug heb ik nooit last meer en ook het paard zijn rug is minder belast!