Vanavond lekker gereden en het is koud, dus ik besloot met 1 voet nog in de beugel af te stappen. Niet zoals het hoort, wel zoals ik dat al jaren doe. Deze beugels heb ik nog niet zo lang, hiervoor had ik gewone beugels met rubber beugel blokjes. Maar goed, jonge pony, dus veiligheidsbeugels.
Dit model van Acavallo

Het deel voor je voet is van metaal, met als anti-slip een soort kaas-rasp motief.
Bij het afstappen blijkt dat deze metalen puntjes zich vastgeboord hebben in de zool van mijn laars. Ik stap af, mijn linkervoet zit zo vast als een huis en ik verlies mijn balans. Gevolg, ik lig op de grond, met 1 voet nog in de beugel. Ik probeer hem los te trappen, maar dat lukt niet, ik til de beugel gewoon mee op.
Gelukkig is mijn pony Blishy erg zoet en blijft zij netjes staan, zich afvragend wat ik op de grond doe. De pogingen om de beugel uit te trappen veroorzaken wel spanning, zij heeft in het verleden slaag gehad, dus ik ben heel trots dat ze dit zo goed deed!
Uiteindelijk komt de beugel los en loopt het goed af. Maar ik wilde dit toch even delen. Ik ga de metalen delen vervangen door iets anders.
Natuurlijk hoor je niet zo af te stappen, maar ook met aan 1 kant hangen en de beugel uit te willen schoppen was dit denk ik niet goed gegaan.
Omdat ik mezelf altijd film staat dit tafereel ook op video: