Wat zijn je redenen om voor 1 van deze twee te kiezen? Ik ben met beide merken redelijk bekend, heb er geen in bezit, maar misschien dat ik je dan verder kan helpen?
De dressuur met diepe zit. Zijn zeker 4 uur bezig geweest met passen en dingen uitzoeken. Daarna is hij nog drie keer geweest om dingen te passen en overleggen. Heel blij met de service
Ik denk dat je ze beide even moet proberen, een zadel is heel persoonlijk. Ik heb zelf een custom zadel waar ik erg tevreden mee ben, maar Sella spreekt me door dezelfde manier van wrongen plaatsing ook erg aan! Brant heb ik opgezeten, maar dat was niet wat voor mij.
Sella! Dan heb je tenminste een kundige zadelmaker ! Op mijn paard is een Brandt aangemeten welke onmogelijk goed had kunnen gaan liggen, voor mij nooit meer.
Nicky1963
Geplaatst: 02-04-15 12:57
renee16 schreef:
Sella! Dan heb je tenminste een kundige zadelmaker ! Op mijn paard is een Brandt aangemeten welke onmogelijk goed had kunnen gaan liggen, voor mij nooit meer.
100% zeker een Brandt zadel. Verhalen hoor je altijd vooral via bokt of andere fora. Maar als je kijkt naar de kussens dan liggen de kussens van Sella echt op je paard en van Arno om de rug van je paard.
A_nouk
Geplaatst: 04-04-15 11:35
Ik ben ook heel tevreden met Arno heb hem nu twee keer voor een tweedehands over de vloer gehad en meerdere bekende van mij hebben een brandt waar ze ook al heel lang tevreden mee rijden.
Heb al veel zadelmakers over de vloer gehad en bij Arno tenminsten geen verkoopklets. Het ligt goed of niet en anders zoekt ie door naar wat anders
Over iedere zadel maker is wel Iets negatiefs of internet te vinden, de negatieve verhalen lees je vaak meer als al het positieve. Blijft een kwestie van zelf ervaren.
Test idd zelf. Ik heb ook een Sella. Super tevreden. Ook andere merken geprobeerd en mijn paard koos dit zadel. Brandt helaas mindere ervaringen van stalgenootjes meegekregen.
Ik heb zelf de Sella zadels getest op mijn pre's De zit vond ik super fijn, de opbouw van het zadel en thermoplastische boom (heeft hij zelf ontworpen) super! (voelt alle bewegingen) het verstellen van de boom zeer fijn. Alleen was op de barokke paarden de voorsingelstoot niet prettig. (dit beperkt ze in de voorbeen) Maar zeker een zeer goed zadel.
TC88Lavieta
Geplaatst: 06-04-15 20:29
Ik zou zeker voor de Sella gaan!!!! Ali van het gooische zadelhuis is de ontwerper en maker van dit geweldige zadel. Zelf heb ik voor mijn paard haar eerste zadel gekocht bij fugers maar daar had ik enorm mijn twijfels over. Na wat zoeken op internet kwam ik uiteindelijk bij het gooische zadelhuis. Ik wil niets anders meer. Als je hem belt is hij er binnen een week, denkt mee over je budget en wat het aller belangrijkste is, is voor het welzijn van je paard. Bij mij op stal zijn er meerdere die bij brandt een zadel hebben gekocht die daar hele slechte ervaringen mee hebben plus je moet weken (als het al geen maanden zijn) van te voren bellen voor een afspraak.
Vorig jaar zomer heb ik al een van de dressuurzadels van sella mogen zien en zijn gedachte erachter. Zijn kussens liggen juist helemaal niet op de rug, het is zo gemaakt dat de hele wervelkolom vrij ligt. Ongeveer 2 maanden geleden kwam ik erachter dat het weer tijd was voor een check-up betreft mijn zadel dus ali was er binnen een week al weer. Mijn paard word dit jaar 8 en is de afgelopen 2 jaar onwijs gegroeid. Het zadel lag niet meer goed en ze was er helemaal uitgegroeid. Wat mij ook zorgen baarde was dat ze in het begin bij het aandraven nogal nukkig was en dit merkte hij ook op. Ik dacht dat het mogelijk aan het zadel lag. Op advies van hem heb ik mijn paard na laten kijken door een osteopaat en daarna hebben we uitgebreid zadels gepast. En ja ook ik heb nu een Sella Rosa zadel Hierbij is het wel belangrijk om te weten dat we meer dan 8 verschillende zadels op hebben gehad, maar wat een verschil!!! Mijn paard stapt veel ruimer, enorme cadans in de draf en veel sprong in de galop (vooral de galop vond ze nogal moeilijk). Ik zit zelf veel rustiger kortom ik kan je hem zeker aanraden!!
Ik heb 6 mei een afspraak bij Arno. SElla kan pas eind mei mijn kant op komen en heeft een levertijd van 21 weken. Dit is mij veel te lang. Was het korter had ik mijn budget erop aangepast.
Nummer 1 heeft altijd goed op paard gelegen (ook door meerdere bevestigd) nummer 2 was een drama op hetzelfde paard. Arno heeft het wel proberen op te lossen maar niet met een tevreden resultaat.
(voordeel was wel dat hij hier om de hoek woonde dus ik heb nooit lang hoeven wachten op afspraken etc) en dat vind ik zelf ook wel fijn.
Of ik een volgende x weer voor een Brand zou kiezen vind ik een moeilijke,helaas hoor je over ieder merk goede/slechte ervaringen.