Ervaringen Seabis of Ruiz diaz zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djeradalover

Ervaringen Seabis of Ruiz diaz zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 18:55

Hallo,

4 maanden geleden een nieuw zadel gekocht bij een zadelmaker, komen nu onwijs grote drukplekken tevoorschijn ;( .
Daarom een andere zadelmaker gecontacteerd en zij raad een Seabis of Ruiz Diaz zadel aan (ze komt 12 oktober).

Mijn pony zn schouders staan ver naar achter, heeft een korte brede rug met weinig schoft. Er kan max een 17 inch op, maar daar pas ik netjes in dus dat is het probleem niet gelukkig.

Heeft iemand ervaring met deze merken op mijn type pony? Ik hoor ze graag.

janouk

Re: Ervaringen Seabis of Ruiz diaz zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:09

Ik heb een ruiz dias dressuurzadel op mijn haflinger, heel rondgeribt, met wein8g schoft en korte rug. Het zadel zit zalig. En het ligt fijn op mijn haflinger.
Ik ben enthousiast.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 19:40

janouk schreef:
Ik heb een ruiz dias dressuurzadel op mijn haflinger, heel rondgeribt, met wein8g schoft en korte rug. Het zadel zit zalig. En het ligt fijn op mijn haflinger.
Ik ben enthousiast.

Ah super fijn om te lezen! Welk model heb je als ik vragen mag?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:03

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:13

Jep hier hetzelfde, sinds kort een Ruiz Diaz omdat mijn pony rondgeribt is en een korte rug heeft.
Wat een verademing na jaren met een te lang zadel gereden te hebben, had echt niet zo'n groot verschil verwacht :o

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:59

Is een Ruiz Diaz zadel ook geschikt voor een paard met juist een hoge schoft?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:03

Marie111 schreef:
Is een Ruiz Diaz zadel ook geschikt voor een paard met juist een hoge schoft?

Ja, dat heb ik juist. Ik heb een Ruiz Diaz Jessica Pro. Dat is een dressuurzadel. Mijn paard heeft een hoge schoft en is verder niet zo breed. Het ligt als gegoten. En voor mij zit het heerlijk. Ik maak vaak lange buitenritten. Mijn rijgenoten klagen dan over pijn aan hun kont en ik heb nergens last van.
Hoewel het dus een dressuurzadel is, is het prima geschikt ook voor buitenritten. De zit is niet heel dwingend. Ik kan er zelfs verlichte zit in en maak er ook sprongetjes mee.

grovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:26

Hier ook een positieve ervaring met Ruiz Diaz.

Het zadel ligt bij mij op een klein rondgeribt paard met flinke schouderpartij. Hierdoor ook een 17 inch.

Vele zadels geprobeerd (o.a. Euro Riding diverse modellen, Anky, Albion, Ainsley. Dit zadel brugt niet en sluit mooi aan op mijn paard.

Ik heb de Calvia. Ook echt een heel fijn zadel voor de ruiter! Diepe zit met voldoende steun zonder gesloten te zitten.

Succes de 12e!

FemkeVH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:31

Mijn paard heeft een vrij makkelijke rug, maar is juist smal met een hoge schoft.
Daar past het zadel ook prima op!
Afbeelding

FemkeVH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:59

Vergeten te melden, op mijn paardje van +- 1,60 ligt een 17,5 inch

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:30

Zijn er inmiddels meer ervaringen met dit merk? :o

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:14

Wij hebben dus al een half jaar een Ruiz Diaz en bevalt prima.
Was tweedehands.
Ondertussen wel kussens laten opvullen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:14

Seabis heeft verschillende modellen die op verschillende paarden goed of juist slecht liggen. Kort en rondgeribt is slechts een deel van de vorm van de rug, dus alleen met passen zul je duidelijkheid krijgen ;)

Ik vind Seabis prettige zadels. Ze hebben snelle levering bij nieuwe zadels en zijn van goede kwaliteit. Echter zou je voor de prijs van de wat duurdere modellen ook een goedkoper model op maat gemaakt Engels zadel kunnen krijgen.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:46

Marie111 schreef:
Wij hebben dus al een half jaar een Ruiz Diaz en bevalt prima.
Was tweedehands.
Ondertussen wel kussens laten opvullen.

Welk model hebben jullie? :)

Bowo schreef:
Seabis heeft verschillende modellen die op verschillende paarden goed of juist slecht liggen. Kort en rondgeribt is slechts een deel van de vorm van de rug, dus alleen met passen zul je duidelijkheid krijgen ;)

Ik vind Seabis prettige zadels. Ze hebben snelle levering bij nieuwe zadels en zijn van goede kwaliteit. Echter zou je voor de prijs van de wat duurdere modellen ook een goedkoper model op maat gemaakt Engels zadel kunnen krijgen.

Hoe bedoel je dat laatste?
Het merk valt binnen mijn zoekplaatje vanwege het verbreedde kopijzer, ik heb een halfjaar geleden een nieuwe seabis/Ruiz Diaz op mijn paard mogen passen, maar nieuw buiten budget, inmiddels 2 zadels van andere merken op proef gehad en nog niet het juiste zadel gevonden en we komen er steeds op terug dat ze het fijnste loopt op een breed kopijzer; Frank Baines, Crown, Ruiz Diaz. Ik hoop dat de zadelmaakster volgende week iets in die richting tweedehands mee heeft

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:02

Ik volg even.