ROZE shet (welsh A) BITJE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amika2011

ROZE shet (welsh A) BITJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 20:21

Ik zoek voor mijn dochter (haar pony dan) die alles in het roze heeft een roze bitje voor aan haar roze hoofdstel.
Nou is er een merk (flexi color) die ze heeft en die een aantal webshops verkopen. Alleen dat zijn maatjes 11,5 cm en groter.
Aangezien onze pony een bitmaat van 10,5 cm heeft zoek ik dus een roze bitje in die maat.
Heb al alles afgezocht maar kan het NIET vinden.
Kan iemand ons helpen??

MelissaV

Re: ROZE shet (welsh A) BITJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:47

amika2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 21:23

MelissaV schreef:
http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 05674.aspx
Deze zijn wel leverbaar in 10,5 en roze. Staan er nu niet tussen maar zijn waarschijnlijk wel te bestellen :)

Bedankt maar ik zoek een gewoon bustrensje of zo. Om nou een knevelbit te nemen vind ik een beetje te ver gaan.
In iedergeval bedankt!

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:30

Waarom moet het bitje per se roze eigenlijk? Het zit in de mond dus je ziet er niks van...

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:32

ja idd ik snap niet echt wem het roze moet zijn. het is wel grappig natuurlijk. maar je kan beter kijken naar wat lekker zit voor je pony.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:32

Ik vind het nogal onnodig maar een kneveltrens is op zich niks mis mee!

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:36

Als jij een roze bitje hebt in de goede maat en je pony vind het absoluut niet lekker zitten. Wat dan??
Een bit kan gwn "zilver" das normaal hoor...
Als je er niks van ziet wat heeft het dan voor nut??,

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:40

Je kan misschien roze bitschijven aan het bitje vastmaken? Die zijn een stuk goedkoper dan een bitje en je ziet er meer van. Je moet er dan natuurlijk wel op letten dat het bit dan niet te krap wordt.

Edit: Je kan ze bijvoorbeeld krijgen bij EJ http://www.ej.nl/products/10000145/2690 ... IJVEN+EQUI

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:41

Goeie tip Evanne!

amika2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 21:47

Een kleur van een zadeldekje, dekens of beenbeschermers heeft toch ook geen nut???
Waarom mag ik dan geen roze bit?
Ik vraag alleen maar hier of iemand weet waar ze te koop zijn.

En natuurlijk kijk ik wel of het goed zit bij de pony. En als het niet past, dan zij het zo en krijgt ze gewoon een bitje wat wel past.
Dat doe je met dekens, dekjes e.de. toch ook. Daar gebruik je in de goede kleur maar niet passend toch ook niet??
Ben echt niet iemand die zomaar een bitje in een pony z'n mond doet. Maar goed, dat word gelijk aangenomen....
Jammer dat er altijd gelijk commentaar komt....

EN ja je ziet zeker wat van het bitje. Daarom zoek ik zoals ik al zei een bustrens:

http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 01042.aspx

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:49

Als je nou zei dat je een bustrens wilt omdat de pony het daar fijn op doet en je hem dan graag in het roze wil is het anders als wanneer je graag een bustrens wilt omdat je er dan meer van ziet dat er een kleurtje op het bit zit. Is niet zozeer commentaar, meer een opmerking. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:50

(HEEL) misschien op de shetlandershop? Geen idee die hebben vaak wel 'penny spulletjes'

amika2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 21:50

_Evanne schreef:
Je kan misschien roze bitschijven aan het bitje vastmaken? Die zijn een stuk goedkoper dan een bitje en je ziet er meer van. Je moet er dan natuurlijk wel op letten dat het bit dan niet te krap wordt.

Edit: Je kan ze bijvoorbeeld krijgen bij EJ http://www.ej.nl/products/10000145/2690 ... IJVEN+EQUI

Ja bitringen....vreselijk.... komt onnodig vuil tussen, gaan schuren, en maakt je bit onnodig kleiner, en het is lastig maat aandoen voor kleine kinderen.(NATUURLIJK DOEN ZE HET HOOFDSTEL NIET ALLEEN IN VOORDAT DAAR WEER COMMENTAAR OP KOMT)

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:12

Er komt vuil tussen? Maak jij je bit dan nooit schoon? ;) Ik weet dat het het bit 'kleiner' maakt, dat staat er toch ook? En ook een stuk makkelijker om een (roze) bit bij de vinden ook nog, dan kan je rustig een 11cm of 11,5cm nemen.
Ik heb ze voorheen ook gebruikt voor mijn pony. Zij liep het fijnst op een speciaal bitje die met moeite in 11,5cm te krijgen waren, terwijl zij ook 10,5cm nodig had. Nooit last gehad van viezigheid of moeite gehad met aandoen. En ja, ze werd ook door kleine kinderen gereden.

Maarja, ik wilde alleen maar een goede tip geven. Altijd fijn als mensen dan zo vriendelijk reageren.. :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:17

Ik zou die shop even mailen, wie weet kunnen zijn hem bestellen.

Zelf heb ik ook heel veel moeite gedaan voor een dubbel gebroken ROZE (appel) bitje. Weet wat je doormaakt ;). Houd moed, je komt het vast tegen!
Maar als zij ze al hebben dan zal ik ze iig mailen, wie weet kunnen ze aan jou maat komen! :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:25

Liever bitschijven (bit afspoelen doe je toch altijd na het rijden?) als je geheel kleurgecoördineerd wil zijn. Bitje wat hier aangegeven wordt van justwestern is veel te dik voor een klein shet/welsh mondje. En tegen dat probleem loop je met alle kunststof bitten aan, die zitten nl al snel tussen de 18 en 22mm en die ruimte heeft zo'n kleine pony niet.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:29

Er staat op de site dat hij 16mm is.
Ik heb dezelfde, ook in het roze, dubbel gebroken en hij is niet dikker dan mijn gewone dubbel gebroken bitje (zelfs wat dunner).
Maar het idd wel iets om naar te kijken :)

amika2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 08:12

_Evanne schreef:
Er komt vuil tussen? Maak jij je bit dan nooit schoon? ;) Ik weet dat het het bit 'kleiner' maakt, dat staat er toch ook? En ook een stuk makkelijker om een (roze) bit bij de vinden ook nog, dan kan je rustig een 11cm of 11,5cm nemen.
Ik heb ze voorheen ook gebruikt voor mijn pony. Zij liep het fijnst op een speciaal bitje die met moeite in 11,5cm te krijgen waren, terwijl zij ook 10,5cm nodig had. Nooit last gehad van viezigheid of moeite gehad met aandoen. En ja, ze werd ook door kleine kinderen gereden.

Maarja, ik wilde alleen maar een goede tip geven. Altijd fijn als mensen dan zo vriendelijk reageren.. :)

Natuurlijk maak ik het bit schoon, maar een paardenmond uit de wei is toch ook niet schoon. Hoe komt een bitje vies naar het rijden??? Uit de paardenmond dus. Je weet zelf dat als je hem schoon maakt altijd wel wat viezig is. En dat gaat tussen de bitringen schuren (dat is mijn ervarging van vroeger....) vooral omdat het het bit al kleiner maakt.
En toch vind ik het raar. Een roze bit mag niet, maar onnodige bitringen er tussen kan wel.....

Weet je ik wil en kan best vriendelijk reageren. Maar altijd als ik maar een vraag stel komt er altijd commentaar. Ik vraag alleen maar iets. En mensen gaan er gelijk met alle geweld op in. Of ik er niet over na gedacht heb. Ik doe echt niet zomaar iets. En dat vind ik altijd zo jammer.

amika2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 08:13

Succubi schreef:
Ik zou die shop even mailen, wie weet kunnen zijn hem bestellen.

Zelf heb ik ook heel veel moeite gedaan voor een dubbel gebroken ROZE (appel) bitje. Weet wat je doormaakt ;). Houd moed, je komt het vast tegen!
Maar als zij ze al hebben dan zal ik ze iig mailen, wie weet kunnen ze aan jou maat komen! :)

Bedankt! ik heb ze gemaild, dus wie weet.

amika2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 08:17

Succubi schreef:
Er staat op de site dat hij 16mm is.
Ik heb dezelfde, ook in het roze, dubbel gebroken en hij is niet dikker dan mijn gewone dubbel gebroken bitje (zelfs wat dunner).
Maar het idd wel iets om naar te kijken :)

En dat is dezelfde maat als ik nu heb.
Natuurlijk kijk ik daar na! Dat doe je met een normaal bitje toch ook. Ik ga niet kwakkeloos zomaar een bitje in haar mond hangen, zoals de meeste mensen hier denken. En je moet eerst passen en proberen voor je dat weet.

Bedankt Succubi !

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:52

amika2011 schreef:
Een kleur van een zadeldekje, dekens of beenbeschermers heeft toch ook geen nut???
Waarom mag ik dan geen roze bit?
Ik vraag alleen maar hier of iemand weet waar ze te koop zijn.

En natuurlijk kijk ik wel of het goed zit bij de pony. En als het niet past, dan zij het zo en krijgt ze gewoon een bitje wat wel past.
Dat doe je met dekens, dekjes e.de. toch ook. Daar gebruik je in de goede kleur maar niet passend toch ook niet??
Ben echt niet iemand die zomaar een bitje in een pony z'n mond doet. Maar goed, dat word gelijk aangenomen....
Jammer dat er altijd gelijk commentaar komt....

EN ja je ziet zeker wat van het bitje. Daarom zoek ik zoals ik al zei een bustrens:

http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 01042.aspx

niemand zei dat je geen roze bit mag! we hebben alleen maar gezegd dat je beter kan kijken wat lekker zit voor het paard want daar is het bit voor. zodat je je paard kan sturen zonder hem/haar pijn te doen. en je ziet het bit toch niet. ik heb nog niemand op bokt gezien die zegt dat je geen roze bit mag. ik ken iemand met een roze bit (die zzit lekker bij haar paard) ik kan vragen waar zij het heeft gekocht.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:08

ik zag toevallig laatst in de paard & sport een aanbieding staan van een roze appelbitje, enkelgebroken. Volgens mij was die van divoza of epplejeck

amika2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 15:35

Ja en hoe moet ik dat weten of het goed zit voor ik het kan passen?? Dat weet je toch ook niet als je een gewoon bitje koopt. Dat moet je toch ook eerst uit proberen....
En je ziet het bit wel degelijk!! Kijk maar naar de roze zijkanten van de bustrens. Een zadeldekje zie je toch ook voor de helft niet, en toch kopen mensen die op kleur...
Ik weet de maat, ik weet de dikte, en dat is hetzelfde als ze nu heeft. Of ze er goed of niet goed op reageert kan ik toch niet weten van te voren....

Nee niemand zegt dat ik het niet mag, maar het komt wel zo over. Heel veel ordelen gelijk of ik een leek ben die zomaar iets wil omdat het leuk van kleur is. Maar goed dat heb ik al tig keer hier gezegt.
Als iemand een rubber bitje wil of gewoon een appel bitje is niet erg, maar o, als het een ander kleurtje is.... vreselijk...

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:47

amika2011 schreef:
Ja en hoe moet ik dat weten of het goed zit voor ik het kan passen?? Dat weet je toch ook niet als je een gewoon bitje koopt. Dat moet je toch ook eerst uit proberen....
En je ziet het bit wel degelijk!! Kijk maar naar de roze zijkanten van de bustrens. Een zadeldekje zie je toch ook voor de helft niet, en toch kopen mensen die op kleur...
Ik weet de maat, ik weet de dikte, en dat is hetzelfde als ze nu heeft. Of ze er goed of niet goed op reageert kan ik toch niet weten van te voren....

Nee niemand zegt dat ik het niet mag, maar het komt wel zo over. Heel veel ordelen gelijk of ik een leek ben die zomaar iets wil omdat het leuk van kleur is. Maar goed dat heb ik al tig keer hier gezegt.
Als iemand een rubber bitje wil of gewoon een appel bitje is niet erg, maar o, als het een ander kleurtje is.... vreselijk...

nou ik weet wel zeker dat niemand het zo zegt of bedoelt. misschien zie jij het zo. mensen geven je alleen maar tips maar als je daar niet tegen kan moet je misschien maar geen vragen stellen op bokt want dit soort reacties kan je altijd verwachten. ik ben echt niet boos op je ofzo. maar vind wel dat je wat rustiger kan reageren op tips.

ik zal je eerlijk zeggen een roze hoofdstel met een zilverbit is mooier dan een roze hoofdstel met een roze bit. ik ken een meisje met alles roze maar zei vind haar roze bitje ook niet leuk staan dus moet ze weer een nieuwe kopen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:58

amika2011 schreef:

Ik heb echt nog nooit zo'n onzinnige vraag gezien!
Het moet na alle dingen die je tegenwoordig kan kopen in welke kleur dan ook, niet gekker worden!
Peesbeschermers, hoofdstellen, sjabrakjes, enz, enz, komt nu het GEKLEURDE bit op de markt!
hemel, waar gaan we eindigen???
Gekleurde hoef ijzers??

Als iemand nu gaat vertellen dat ook die al bestaan, dan lig ik echt in een deuk en zijn de mensen met paarden nog gekker geworden dan ik al dacht!!!