Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sabbientje schreef:allereerst zou ik geen nieuw zadel aanschaffen voor een paard van 4. Die veranderen nog teveel. (Heb het bij mijn vorige paard gezien. Binnen drie maanden paste het zadel niet meer. Was ze ineens veranderd in de bespiering)
Ik zou dus kijken voor een goed tweedehands.
Heb momenteel een Rossner America VZ in de kast liggen.
Die lag super op mijn overleden tuiger en nu rijd mijn man ermee op een tinker.
Fijn zadel.
Sabbientje schreef:Je hebt grote kans dat ze veranderd in boommaat. En dat betekend dat je net nieuwe zadel weer weg moet en een stuk minder waard gaat zijn. Een tweedehands zadel kun je meestal voor ongeveer hetzelfde geld weer verkopen.
Een nieuw zadel ben je al snel de helft van de nieuwwaarde van kwijt.
xalm schreef:Sabbientje schreef:Je hebt grote kans dat ze veranderd in boommaat. En dat betekend dat je net nieuwe zadel weer weg moet en een stuk minder waard gaat zijn. Een tweedehands zadel kun je meestal voor ongeveer hetzelfde geld weer verkopen.
Een nieuw zadel ben je al snel de helft van de nieuwwaarde van kwijt.
Bedankt dat je meedenkt, heel aardig! Maar jij bent dus ook tevreden over je Rossner? Heeft hij ook een fijne zit? Ik zoek zelf een wat diepere zit met wat dikkere wrongen..
Ben tevreden over de prijs/kwaliteit, hele fijne zadels. Qua zit/wrongen is het voor iedereen anders wat fijn is, dus dat is een kwestie van de service van Divoza laten komen zodat je de verschillende modellen uit kunt proberen. 
Zou daar ook wel even na vragen als je een nieuw zadel koopt, of dat bij dat model wat jij zou willen ook kan.

en rij er toch normaal wel iedere dag mee!