Ervaringen/kwaliteit Rossner zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xalm

Ervaringen/kwaliteit Rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 22:06

Aller eerst wil ik even aangeven dat ik weet dat al topics over Rossner zadels zijn maar deze zijn allemaal aardig oud.
Ik wil als mijn jonkie een beetje in vorm is aankomende zomer een nieuw zadel voor haar aanschaffen dus ik ben me een beetje aan het oriënteren. Ik laat het zadel uiteraard nakijken door een erkend zadel maker. Maar ik hoor graag jullie mening over dit merk zadels (en eventuele modellen, ik heb interesse in de Rossner Montreal).

Hierbij dus mijn vraag aan jullie, wat zijn jullie ervaringen met de huidige Rossner zadels (v. Divoza). Wie heeft ze en is (on)tevreden?

Sabbientje

Re: Ervaringen/kwaliteit Rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:12

allereerst zou ik geen nieuw zadel aanschaffen voor een paard van 4. Die veranderen nog teveel. (Heb het bij mijn vorige paard gezien. Binnen drie maanden paste het zadel niet meer. Was ze ineens veranderd in de bespiering)
Ik zou dus kijken voor een goed tweedehands.

Heb momenteel een Rossner America VZ in de kast liggen.
Die lag super op mijn overleden tuiger en nu rijd mijn man ermee op een tinker.
Fijn zadel.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 22:17

Sabbientje schreef:
allereerst zou ik geen nieuw zadel aanschaffen voor een paard van 4. Die veranderen nog teveel. (Heb het bij mijn vorige paard gezien. Binnen drie maanden paste het zadel niet meer. Was ze ineens veranderd in de bespiering)
Ik zou dus kijken voor een goed tweedehands.

Heb momenteel een Rossner America VZ in de kast liggen.
Die lag super op mijn overleden tuiger en nu rijd mijn man ermee op een tinker.
Fijn zadel.

Daar ben ik me van bewust, ik laat mijn zadel ook om de zoveel tijd nakijken om te zorgen dat hij goed ligt en blijft liggen. Of ik nu een nieuw zadel of een tweedehands zadel aanschaf, ze zal nog veranderen in haar bespiering.

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:20

Nou ben ook super tevreden over mijn Rosner en hebben er op de manege ook diverse en ook die blijven mooi ondanks veel gebruik.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:21

Je hebt grote kans dat ze veranderd in boommaat. En dat betekend dat je net nieuwe zadel weer weg moet en een stuk minder waard gaat zijn. Een tweedehands zadel kun je meestal voor ongeveer hetzelfde geld weer verkopen.
Een nieuw zadel ben je al snel de helft van de nieuwwaarde van kwijt.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 22:27

Sabbientje schreef:
Je hebt grote kans dat ze veranderd in boommaat. En dat betekend dat je net nieuwe zadel weer weg moet en een stuk minder waard gaat zijn. Een tweedehands zadel kun je meestal voor ongeveer hetzelfde geld weer verkopen.

Bedankt dat je meedenkt, heel aardig! Maar jij bent dus ook tevreden over je Rossner? Heeft hij ook een fijne zit? Ik zoek zelf een wat diepere zit met wat dikkere wrongen..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:31

Ik snap de goede bedoelingen, maar ik denk dat TS heus wel weet dat de boommaat kan veranderen bij een jong paard.
Het is net om die reden dat ikzelf ook een spiksplinternieuw zadel heb gekocht (uiteraard niet in de allerduurste prijsklasse). Dan ben je er vanaf het begin bij met degelijk advies van de zadelmaker. Je weet wat er gebeurt is met het zadel en wat er nog kan gebeuren. Een zadel is iets wat ik nooit zomaar tweedehands zou kopen. Wie weet is die wel op de grond gevallen en heeft die een barst in de boom.

Verder ben ik ook benieuwd naar ervaringen over Rossner zadels. Ik ben op zoek naar een zadel voor erbij.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 22:57

Inderdaad, nogmaals iedereen bedoeld het vast goed! Maar ik wil graag dat dit topic mensen kan helpen in hun keus voor een zadel (zoals mezelf en Gini bijvoorbeeld).

Laten we dus gewoon on-topic blijven.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:30

Ik heb een Rossner Amerika vzh nu ongeveer 3 jaar nog steeds een erg goed zadel mooie kwaliteit. Dit zadel heeft niet een enorm diepe zit maar zit wel erg lekker.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:27

Ik hou van mijn rossner.
Super fijn zadel.
Ik heb hem nu een jaar een wil geen andere meer

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:46

Ik heb zelf geen ervaring met de zadels van rossner. Mijn zadelmaker zegt altijd liever een goed tweedehands kwaliteitszadel dan een goedkoper nieuw zadel, maar weet niet of dat tegenwoordig nog steeds zo is.

Succes met de zoektocht!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:56

xalm schreef:
Sabbientje schreef:

Bedankt dat je meedenkt, heel aardig! Maar jij bent dus ook tevreden over je Rossner? Heeft hij ook een fijne zit? Ik zoek zelf een wat diepere zit met wat dikkere wrongen..

Mijn man heeft er vooral mee gereden en die vind het prettig zitten.
De Amerika heeft niet zo'n hele diepe zit, maar ik neem aan dat ze nog wel modellen hebben die dat wel hebben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:00

Het zijn volgens mij wel redelijke zadels, maar inderdaad wil je wel echt een nieuw zadel? Ik lees dat je weet dat je wellicht straks een andere boommaat nodig hebt, maar weet je ook dat dat heel snel kan gaan? Ik heb dit nodig gehad binnen een jaar. Bedenk je wel dat een Rossner zadel dat 1 jaar gebruikt is, aardig in waarde zakt (juist omdat het een huismerk/ B-zadel is)

gilandro_c

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:01

Rossner Sydney: zeer positief! al jaren en nooit geen problemen.

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:07

Ik heb nu net de Rossner Amerika een paar maanden, een bruin dressuurzadel is het. Hij blijft tot nu toe erg mooi, je moet hem natuurlijk wel af en toe invetten voor onderhoud, maar dat lijkt me logisch. De amerika heeft niet een hele diepe zit, zelf hou ik daar niet van en ik krijg dan ook erg snel last van mn rug. Maar andere modellen zullen zsker wel een wat diepere zit hebben! Kwaliteit vind ik goed voor de prijs hoor!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:04

Rissner zadels zijn erg fijn.!
Ik heb er 1 gehad die was al dik 15 jaar oud en nogsteeds goed.!

Maar als ik jou was zou ik misschien eens orienteren in een thorowgood zadel. deze zijn makkelijk aan te passen en ik heb bijvoorbeeld met mijn fjord al 4 boommaten veranderd. Nogsteeds hetzelfde zadel das goedkoper dan steeds een nieuw zadel. Uiteraard doe ik dit wel met een zadelmaker erbij
2e hands zijn ze goed te betalen en dus erg makkelijk aan te passen!

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:12

ik heb al een aantal jaren een rossner dressuurzadel (volgens mij de montreal) en dat bevalt nog steeds prima. Mijn zusje heeft voor haar paard een rossner springzadel gehad, beviel toen ook goed. helaas is haar paard verkocht dus wordt het zadel momenteel niet gebruikt (past niet op de mijne)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:24

Ik heb vroeger een Rossner dressuurzadel gehad, 1,5 jaar geleden voor mijn jonkie een nieuw springzadel en afgelopen jaar ook nog een 2e hands een paar maanden gehad. :) Ben tevreden over de prijs/kwaliteit, hele fijne zadels. Qua zit/wrongen is het voor iedereen anders wat fijn is, dus dat is een kwestie van de service van Divoza laten komen zodat je de verschillende modellen uit kunt proberen.
Ik weet niet hoe die service nu aangeschreven staat, maar ik had puur een afspraak gemaakt om te kunnen voelen en daarna mijn eigen zadelmaker hem aan laten passen.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 18:11

Okee, tot nu toe veel positieve verhalen dus?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:25

Super super fijn zadel! Ben zo aan het balen dat het zadel op mijn paard niet meer goed past... :n
De boom kan overigens wel een aantal cm aangepast worden, ze kunnen er natuurlijk geen hele grote veranderingen mee doen maar er zit wel wat 'ruimte' in dus. ;) Zou daar ook wel even na vragen als je een nieuw zadel koopt, of dat bij dat model wat jij zou willen ook kan.

Heb (omdat mijn geweldige fijne vzh zadel van Rossner) niet meer goed ligt een leen zadel van iemand gekregen, diepere zit dan mijn Rossner maar wel minder wrong en toen ik laatst mijn Rossner er weer even op had gosh wat een genot weer! Lekker die stevigheid (heeeeeeel fijn met een jong paard die nog wel even een sprongetje opzij kan wagen haha), maar absoluut geen gedwongen zit. Ook vind ik dat hoe langer je er mee rijd hoe lekkerder ze gaan zitten, je gaat je echt thuis voelen in die zadels. Ik ben helemaal om wat Rossners betreft! Super zadels! En het meest grote voordeel is dat ze op heel veel paarden gewoon passen, wij gebruiken ook wel eens het Rossner spring zadel voor het zadelmak maken, die ligt op echt heel wat paarden gewoon goed. :j

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 20:04

Heeft iemand ook foto's van Rossner dressuur zadels? Wanneer je erop zit maar ook gewoon van het zadel zelf?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:34

ik heb een rossner montreal zadel echt super fijn zadel :D

heb ook foto maar dan moet je even je hoofd draaien haha mijn tel wou hem niet draaien sorry (A)

Afbeelding

ik heb hem in de 2 kleuren kon in de winkel kiezen en die grijze vlakken zijn ook anti slip echt ideaal :)
hij past perfect bij mijn rosner grijze lak hoofdstel :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:37

Ik had de Rossner Amerika vzh. Heerlijk zadel, kon er uren in zitten zonder last van mijn kont te krijgen. Bleef ook heel mooi en goed. Zeker een aanrader :j

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 20:37

Oke gaaf zeg zo met twee kleuren!
En hoelang heb je hem nou in gebruik als ik vragen mag?
Heeft hij trouwens een beetje stevige wrongen? Want een diepe zit heeft hij zo te zien wel!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:41

ik heb hem nu ongeveer een jaar en nog helemaal mooi gebruik hem bij 2 paarden heb het geluk dat het echt past op alle 2 gewoon echt ideaal :) en rij er toch normaal wel iedere dag mee!
de wrongen zijn voor mij behoorlijk stevig had hiervoor een kieffer zadel zonder enige wrong en dan is dit echt heel veel!
Ik krijg van dit zadel ook een betere zit en been ligging dus naar mijn idee is het wel een fijn zadel.