zadels slecht bij interhippique

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esmee_2001

zadels slecht bij interhippique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 16:38

ik las net op bokt dat de zadels van interhippique heel slecht zijn en naar een jaar al kapot zijn
maar op die site had ik een heel leuk zadel gezien(link: http://www.interhippique.com/component/ ... egory_id=5)
maar ik ben dan bang als ik dat zadel koop dat ik dan naar een jaar een nieuwe moet kopen
kunnen jullie mij helpen

groetjes esmee
Laatst bijgewerkt door esmee_2001 op 18-02-12 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Annemiek

Re: zadels slecht bij interhippique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:40

Als dat zo zou zijn dan heb je gewoon garantie hoor.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:43

Sja dat is wel wat je kan verwachten als je het zo goedkoop zoekt.. Dan kan je ervan uitgaan dat het sneller stuk gaat als iets degelijks.
Zoek anders gewoon op marktplaats naar een goedkoop wintecje ofzo, die gaan vaak behoorlijk lang mee.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:49

Ik heb geen ervaring met de kwaliteit van het merk, maar mij lijkt het dat de kleur van het zadel snel verdwijnt bij regelmatig gebruik.
Vrij logisch ook, want het is verf.
En dit is niet een kleurtje wat je makkelijk zelf kan bijkleuren/verven... ;)

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:50

Als je zadel niet binnen een jaar kapot is, is de rug van je paard het wel met zulke zadels....

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:51

Het schijnt inderdaad dat de zadels van hun snel kapot zijn. Maar het zadel die jij wilt kun je ook in de ruitersportzaak kopen. Een stalgenootje van mij had die voor haar shet. Zadel ziet er nu nog mooi uit en de kleur verdwijnt niet

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:52

Ik heb er eentje daar rij ik al 6 jaar met plezier op! Gemiddelde prijsklasse

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:53

150 euro compleet dat kan gewoon NIET goed zijn... DA onderzoeken zijn duurder dan een goede kwaliteit 2e hands zadel... Goedkoop duur koop.. Het is gewoon allemaal troep daar kan écht geen fat soenlijke boom in zitten ;) Niet doen.. Tevens zijn die zadels opgevuld met schuimrubber.. ( heb er 5 jaar terug zelf uit nood 1 een week gehad... Vreselijk zit knetterhard. Heb er ook maar 2x opgezeten en werd al kaal :') .. Even als zadelmarkt is ook allemaal troep. :j

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:55

Het is inderdaad zo dat de zadels van interhippique niet zo'n goede kwaliteit hebben.
Volgensmij hebben ze ook wintec zadels. Dat zijn wel goede zadels. (B-merk) maar dat merk je dan ook aan de prijs.
Als jij voor je paardje en zadel wil kopen (neem aan een shetje?) zou ik eerder eens op bokt markt kijken, of op marktplaats. Of je daar misschien een klein 2de hands zadeltje kan kopen van betere kwaliteit?

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:00

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:06

Ik denk dat esmee_2001 het kleurtje erg leuk vindt en liever geen pinokkio-zadel wil. ;)
Hardstikke goed dat je naar ervaringen vraagt!

Ik heb naar de garantiebepalingen gekeken en ik vind dat wat vaag; dat staat dan pas op je aankoopbon.
Misschien een mail sturen om te vragen hoe lang de garantie precies is op dit zadel en wat daar onder valt?

PS Ik zie ook geen thuiswinkel/webshop keurmerk of zoiets. Tja...
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 18-02-12 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:12

In garderen bij de HEJA hebben ze en velroze zadel liggen, helemaal roze.. een ook nog eens van erg goede kwaliteit!

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:34

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:53

Ja! volgensmij hebben ze die dus ook in Garderen, ik had der nog even in gekneed. Ik vond het wel fijn spul!

urr_shiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:07

Hallo,

Een vriendin van mij heeft al 3 jaar een dressuurzadel van IHP op haar paard liggen. Zelf ben ik ook super kieskeurig wat betreft een zadel maar vond dit dus wel echt super zitten (olympique van 400 euro). Paard heeft ook totaal geen last van zijn rug.
Op mijn eigen paard heb ik een euroriding diamant liggen (aangemeten door een erkende zadelmaker) nu loopt mijn paard dus bij de osteopaat door een slecht liggend zadel :+ Vele dure dressuurzadels zijn in zijn geheel te smal omdat ik een vrij rond paard heb met een hoge schoft. Zo zie je maar dat bij een duurder zadel dus ook dit soort problemen voorkomen. Ik ga nu ook bij mijn eigen paard een IHP uitproberen. niet geschoten is zoiezo altijd mis! En kwaliteit van het leer.. ja ach.. het is maar hoe je er zelf mee om gaat. Regelmatig schoonmaken is altijd belangrijk of je nou een zadel koopt van 200euro of van 2000 euro!

En ongeacht over welk merk je meningen zoekt ik denk dat toch het grootste gedeelte negatief is.. dus ik vind.. eerst zelf proberen en niet altijd uitgaan van de mening van andere (die dit zadel vaak nog nieteens in het echt gezien of gebruikt hebben!! )

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:50

Ik heb 5 jaar terug ofzo ook zo'n zadel gekocht voor mijn shetlander.
En die is heel fijn die zit echt superlekker en past ook goed bij mijn pony maar hij was wel snel kapot.
Er zit nu een klein scheurtje achter maar dat vind ik zelf niet zo erg hij is wel iets minder mooi maar zit echt goed op mijn shetlander :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:29

Ik heb een paar jaar geleden een IHP zadeltje gekocht en voor verkoop laten taxeren (paard had hogere schoft dan wenselijk voor het bewuste zadel maar terugbrengen ging niet) en is getaxeerd op 800 Euro :+ Kussens waren gewoon zacht en recht, stiksels in orde,.. het was geen Passier natuurlijk maar voor de prijs was het gewoon een net zadeltje.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:12

Ik heb ooit een goedkoop zadel bij IHP gekocht. Zadel zelf was eigenlijk niks. Snel gesleten etc.
Maar de iets duurdere zadels zijn daar volgens mij best goed :j