Benfan schreef:@buitenzinnig, alles? wat is het kwaliteit van deze zadels, hebben ze een goeie druk verdeling? ik zie dat er maar 1 maat is, weet jij of ze dan ook passen op elk paard, of aanpasbaar zijn.
(zelf ook op zoek naar boomloos)
Dan zal ik dat eens haarfijn voor je gaan uitzoeken...ik ken de mensen er achter, dus die ga ik aan de tand voelen
Overigens kwam ik wel maten tegen...enkele westernmodellen hebben 2 zitmaten en 3 fork breedtes. De Imperator is er in 2 lengte maten... t/m maat 38 en vanaf maat 40
De Barokke modellen hebben geen verschillende maten. Wel een nette kamerbreedte vind ik...
Even afgaand op de info van de site denk ik dat het geen verkeerd zadel is, zeker niet voor de prijs die het heeft. De meneer die sinds kort met Innova samen werkt is gerenommeerd en heeft heel veel ervaring met boomloos en paardenruggen. Ik verwacht niet dat die troep op de markt brengt, dan wel zijn naam daar aan verbindt.
Niet één zadel, boom- of boomloos, past op elk paard...dat is een mooie droom en een domme reclame slogan. Het past wel makkelijker omdat je over het algemeen geen rekening hoeft te houden met de lengte buiging van het zadel...dat sluit altijd overal aan. En doordat het zadel buigzaam is, zal het altijd beweging toelaten bij het paard. Er zit dan geen/weinig druk meer bij de randjes en er ontstaat geen brugvorming. Uiteraard moet je een beetje rekening houden met de gangbare regels... de ruiter mag nooit voorbij de 18e wervel komen te zitten en het zadel mag niet de beweging van de schouders hinderen. Wanneer er zo weinig plek is op de rug van je paard, dat zelfs een boomloos zadel op die punten hindert, heb je een kleiner zadle nodig...wanneer jouw achterwerk daar niet in past...tja....daar mag je een eigen conclusie aan verbinden. Het klinkt keihard, maar met een maat 46 heb je niks te zoeken op een kleine (tengere) pony ...die heeft simpelweg geen ruimte voor een volwassen achterwerk en dan heb ik het nog niet eens over het gewicht.
Ik kom hier op terug....