Vraagje over beugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Vraagje over beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 21:50

Hay!

Ik heb al een tijdje een knie blessure. Iets met het kraakbeen achter m'n knieschijf en de banden. Ben hier ook al mee bij de orthopeed e.d. geweest, deze zei dat ik mocht blijven rijden, maar zodra ik er last van krijg moet ik even een paar dagen rustig aan doen. Ook heb ik een keer mijn enkelband verrekt/gescheurd gehad (zelfde been). Nu dacht ik er over na om misschien deze beugels van die speciale beugels aan te schaffen. Ik zit nu te twijfelen tussen de
GPG Veiligheidsbeugels (met zo'n veer er in) of de
HS Bow balance (met beweegbare zijkanten).
Nu is mijn vraag, heeft iemand er ervaring mee? Beide uitgeprobeerd en welke bevielen het beste? En waarom dan?

Alvast bedankt!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:52

GPG, sowieso. :j
De Bow balance veert wel, maar wel minder en de gpg kun je naar eigen willen aanpassen.

Voor mij geen zere knieen meer, en dat is wel fijn na cross. :j
Heb ze met veiligheidsboog dus ook nog extraatje :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 21:53

Dankje! :D
Wat voor beugelblokjes heb je daar in dan?

Anoniem

Re: Vraagje over beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:54

Ik heb zelf de Bow Balance omdat ik altijd last had van mijn enkels na 3 minuten rijden :+ Totaal geen last meer van :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:55

Zitten geen beugelblokjes in, zit al anti-slip matje op. Ideaal, want bijv in de cross worden je beugels nat en dan heb je nog net zoveel grip :)

Edit: Je hebt ze idd ook dat je zelf beugelblokje erin kan doen (als je schuine wilt), maar inde meeste zit tegenwoordig al antislip :)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 04-04-11 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd tot 1.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 21:58

@MelanieB: Ja, dat bedoelde ik, zag ze op de divoza site zonder namelijk ;)

Haha, hier was ik al bang voor! Verschillende antwoorden! O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:59

Je kan natuurlijk ook altijd de BB kopen met de GPG blokjes erboven, maar is wel 'n duur grapje. :P

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 22:00

Kan je die los kopen!?
Heb je misschien een site waar je die kan kopen?
Dat wordt iss wel duur, maarja, als het helpt heb ik het wel voor over denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:02

Ik heb de BB beugels voor 120 euro gekocht bij het gareel, gpg blokjes hebben ze ook, weet even niet hoe duur ze daar zijn maar het gareel is wel vaak goedkoper.

http://www.hetgareel.nl

Site ligt er alleen half uit tot 5 april, dan kan je pas weer bestellen/producten bekijken

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 22:05

Dankje! Dan zal ik even zoeken of ze nog ergens staan!
Ja, ze zijn wel duur. Maar ik hoorde dat ze in Duitsland goedkoper zijn dan hier? Woon namelijk vlak bij Duitsland! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:08

Volgens mij waren ze daar incl verzenden 119 euro en excl iets als 106? Weet alleen niet hoe/wat/waar :+

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:08

Ik zou als ik jou was kijken naar de beugels van Pessoa Jacobs (of Jakobs, de ene site schrijft het met een C en de andere met een K, zijn exact dezelde). Die veren naar beneden zoals die van GPG en kunnen knikken zoals de bow balance beugels! :j
De bow balance beugels geven zeer weinig schokdemping maar kunnen wel weer knikken en GPG geeft demping maar kunnen niet knikken. Het is dan kiezen...

Ik rij nu met een springzadel met de adapters van GPG en veiligheidsbeugels gaat ook wel goed, maar die jacobs aan mijn dressuurzadel zijn gewoon veel prettiger en heel leuk te betalen (de jacobs kosten onderveer €70,- Let wel even op, ze worden ook aangeboden voor veel meer, even verder kijken dus!)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 02-04-11 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 22:14

Klinkt goed! :D
Zijn he verschillende? Met metaal of beugelblokjes, of is dit aleen voor de foto?
Blijven ze wel goed? Ik bedoel, zit er garantie op enzo? O:)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:19

san4nie schreef:
Klinkt goed! :D
Zijn he verschillende? Met metaal of beugelblokjes, of is dit aleen voor de foto?
Blijven ze wel goed? Ik bedoel, zit er garantie op enzo? O:)

Je krijgt beide blokjes erbij dus en de gummi's en de metalen.
Geloof 1 of 2 jaar garantie, ik gebruik ze al veel langer en gebruik ze nog steeds met veel plezier :j

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 14:17

Oke, dankje! Denk dat die inderdaad het beste zijn dan :D

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:42

Ik zou overigens wel even kijken of je de veren van de Jacobs kan vervangen.
Want na verloop van tijd, zou het kunnen dat een veer kapot gaat.

(Heb bij 1 van mijn GPG beugels wel eens een kapotte veer gehad en deze veren kun je los kopen en zelf vervangen.)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:56

aafje87 schreef:
Ik zou als ik jou was kijken naar de beugels van Pessoa Jacobs (of Jakobs, de ene site schrijft het met een C en de andere met een K, zijn exact dezelde). Die veren naar beneden zoals die van GPG en kunnen knikken zoals de bow balance beugels! :j
De bow balance beugels geven zeer weinig schokdemping maar kunnen wel weer knikken en GPG geeft demping maar kunnen niet knikken. Het is dan kiezen...

Ik rij nu met een springzadel met de adapters van GPG en veiligheidsbeugels gaat ook wel goed, maar die jacobs aan mijn dressuurzadel zijn gewoon veel prettiger en heel leuk te betalen (de jacobs kosten onderveer €70,- Let wel even op, ze worden ook aangeboden voor veel meer, even verder kijken dus!)

http://www.hetruiterwinkeltje.nl/WebRoo ... jacobs.jpg

Ik zou graag willen weten waar ik deze beugels kan kopen. Ik kan ze namelijk nergens vinden op internet. Bij hetruiterwinkeltje.nl zijn ze erg duur, en hierboven wordt aangegeven dat ze ook goedkoper te verkrijgen zijn.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 10:38

Rena100 schreef:
aafje87 schreef:

http://www.hetruiterwinkeltje.nl/WebRoo ... jacobs.jpg

Ik zou graag willen weten waar ik deze beugels kan kopen. Ik kan ze namelijk nergens vinden op internet. Bij hetruiterwinkeltje.nl zijn ze erg duur, en hierboven wordt aangegeven dat ze ook goedkoper te verkrijgen zijn.

Ik weet ook niet waar je ze kan vinden, ben ook steeds aan het zoeken ;)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 10:45

Sabbientje schreef:
Ik zou overigens wel even kijken of je de veren van de Jacobs kan vervangen.
Want na verloop van tijd, zou het kunnen dat een veer kapot gaat.

(Heb bij 1 van mijn GPG beugels wel eens een kapotte veer gehad en deze veren kun je los kopen en zelf vervangen.)

Oja, niet aan gedacht! :+
Ik ben nog wel aan het twijfelen.

Weet er ook iemand waar je van die losse gpg adapters kunt kopen?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:50

Voor het aanschaffen van die jacobs bugels zou ik op de duitse sites kijken, oa www.horsestar.de heeft ze verzendkosten zijn €4,50 en een nederlandse site. Op google zoeken: "jacobs steigbugel"

Ik durf niet te zeggen of er losse veren te bestellen zijn, ik heb ze nog niet nodig gehad :=

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:50

Ik zou absoluut voor Bow Balance gaan.
Heb zelf GPG adapters gehad, en die vlogen letterlijk uit elkaar onder het rijden... Misselijke is dan dat heel je beugel weg vliegt.... En ik had het in de landing na een (Behoorlijke ;)) sprong... Trainer had bijna beugel tegen zijn kop en ik kon er nog net op blijven hangen omdat ik heel mijn evenwicht kwijt was.... Snel weggegooit die rotzooi dus.
Heb nu soort van bow balance (sprenger stirrups) en daar merk je al super veel verschil mee :D (en tot nu toe zijn ze nog heel :Y)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:54

@ collette heb je ze wel goed afgesteld dan?? Want dit heb ik echt niet bij die adapters(en ook niet bij mijn vorige paar echte GPG beugels), ja als ik ze veel te licht afstel, maar nu ik ze goed heb afgesteld heb ik daar geen problemen mee!

Klint dus als een afstelprobleem, daar hebben de beugels qua werking enz weinig mee van doen

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 11:09

Maar het is dus ook mogelijk de BB te nemen met GPG adapters? Want dit komt dan op hetzelfde neer als de Jacobs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:11

ja..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:13

Nop :) Zijn door GPG-persoon zelf afgesteld, had ze namelijk al voordat ze in de winkels lagen. Was ook niet de eerste keer toen het gebeurd maar de 6e keer dat ik er mee reed, daarnaast gingen bij mij schroefjes door rijden los dus die moest ik elke keer aandraaien. (Ik kreeg overigens wel nieuwe toen ik ze terug bracht maja die heb ik mooi weg gedaan ;))