Nou vind ik 1 nadeel aan de bow balance en dat is dat ze altijd scheef onder mijn voeten gaan zitten, zoals op dit plaatje (niet mijn voet).

Ik zie dit vaak bij mensen die met Bow Balance rijden en ik merk dat het vooral bij mijn rechtervoet enorm kan gaan irriteren, waardoor ik na een tijdje minder druk op mijn rechterbeugel ga zetten, ik dus scheef ga zitten en het probleem van het draaien eigenlijk verergert.
Ik ben dus aan het zoeken naar een stijgbeugel (in principe in eerste instantie alleen voor mijn dressuurzadel, met springen heb ik minder last van het draaien) waarbij het oog echt dwars op de beugel staat, maar wel vergelijkbare vering als de Bow Balance.
Nou zag ik deze van Sprenger en dit lijkt mij ideaal, alleen hebben deze niet het fijne extra brede voetbed.
https://www.dochorse.nl/sprenger-stijgb ... GUQAvD_BwE

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar deze, maar dan met een breed voetbed. Dus haaks oog, vering, veiligheidsbeugel (vind ik ook belangrijk!) èn breed voetbed. Iemand enig idee of die bestaan, ik ben ze nl nog niet tegen gekomen.
Voor de juiste beugel maakt de prijs mij niet zoveel uit. Beugels als Freejump ken ik en daar mis ik echt de vering van de bow balance. De Sprenger Flexcite denk ik precies hetzelfde probleem mee te hebben als de Bow Balance.