Welke korte dubbele longeerlijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Welke korte dubbele longeerlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 20:47

Ik heb nu de dubbele longeerlijn van Lammer Haanstra, maar aangezien ik met longeren dichtbij sta (op zweep-afstand) en ik een kleine pony heb, heb ik meer lijn in mijn hand dan in de lucht :+ ik ben dus op zoek naar een korte dubbele lijn.
Voor de pony gebruik ik eigenlijk alleen de lengte van dat ronde touw, dat is als ik het meet ongeveer 2x 3m. (Al zegt de website 2x 2m dus misschien moet ik het even goed nameten)
Om hem ook voor mijn paard te kunnen gebruiken wil ik eigenlijk sowieso 7/8m pakken denk kk dan?

Maar… waar vind ik die? Ik wil echt 1 lijn, niet werken met 2 losse lijnen want dat vind ik irritant. De lijn moet ook echt goed door de ringen glijden, ik vind een goede release heel belangrijk. Wie heeft de tip?

dierenfan

Re: Welke korte dubbele longeerlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:59

Misschien te simpel gedacht maar ik zou men leidsels nemen. Die heb je in meerdere maten. Of touwleidsels en die op maat laten maken? Onze touwleidsels zijn echter juist veel langer

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:06

Ik heb zelf wel een stuk uit een longe gehaald. Gewoon knippen, uiteinden even vuurtje langs houden tegen het ravelen en dan op elkaar naaien.

Voor het oprollen maak ik altijd meteen een knoop in het midden zodat ik makkelijk uit het midden kan beginnen, maar dat is dan ook niet meer nodig.

Ik heb er nu eentje gemaakt door LoveLance https://www.lovelance.nl/, die kan van alles naar wens maken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 21:18

Knippen kan inderdaad ook nog

LoveLance maakt ze van katoen? Ik zat ook al maar biothane te kijken, maar ik weet niet of dat zo lekker door de ringen glijdt?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:23

Ik denk dat je bij haar ook kan vragen of ze hem kan maken met een dun koord bij de ringen en biotane voor in je handen.

Voor mijn shetten hoeft het ook niet zo lang, maar wil het wel gewoon naar mijn zin hebben omdat ik relatief veel longeer.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 21:34

Zelfde hier, de pony loopt met regelmaat aan de longe dus het moet wel goed materiaal zijn. Ik zal morgen eens contact met haar opnemen

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:40

En gewoon een enkele longeerlijn als dubbele lijn gebruiken? Ik heb een mega braaf paard en haal de lus gewoon door het bit :7 Maar je kunt er ook even een musketonhaak oid aan maken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 21:44

Ik heb een katoenen longeerlijn, die is vrij breed dus dat werkt niet makkelijk. Als er dan toch wat nieuws moet komen, dan meteen goed :+

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:00

Zoek eens op lange teugel, deze zijn een stuk korter als dubbele longe. Maar zitten wel aan elkaar.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:04

Maartje_M schreef:
Ik heb nu de dubbele longeerlijn van Lammer Haanstra, maar aangezien ik met longeren dichtbij sta (op zweep-afstand) en ik een kleine pony heb, heb ik meer lijn in mijn hand dan in de lucht :+ ik ben dus op zoek naar een korte dubbele lijn.
Voor de pony gebruik ik eigenlijk alleen de lengte van dat ronde touw, dat is als ik het meet ongeveer 2x 3m. (Al zegt de website 2x 2m dus misschien moet ik het even goed nameten)
Om hem ook voor mijn paard te kunnen gebruiken wil ik eigenlijk sowieso 7/8m pakken denk kk dan?

Maar… waar vind ik die? Ik wil echt 1 lijn, niet werken met 2 losse lijnen want dat vind ik irritant. De lijn moet ook echt goed door de ringen glijden, ik vind een goede release heel belangrijk. Wie heeft de tip?

Of lange lijnen. Ik zal eens meten hoe lang die van mij zijn. Gebruikten wij om de Friezen voor te brengen. Zijn zowieso iets langer dan menleidsels

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 14:17

En welke lange lijnen hebben jullie dan? Welke zijn fijn?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:26

Kun je niet gewoon 2 normale longerlijnen nemen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 15:14

Dat kan vast. Maar ik wil 1 lijn die 1 geheel is

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:28

Maartje_M schreef:
Dat kan vast. Maar ik wil 1 lijn die 1 geheel is

Touwtje er tussen en je hebt 1.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:33

Ik heb lijnen op eigen gekozen maat van Bybaukje, biothane.

Ik kan ze los gebruiken als 2 losse lijnen en dmv een verbindingsstuk aan elkaar.

Dit zijn de mijne. 7meter per lijn.
Afbeelding