Bandages, hoe en wat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Bandages, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 20:33

Bokkers!

Ik weet niet zeker of het goed staat hier maar anders Excuse me! :+

Maar hoe zit het nou met bandages ? Wat zijn nou werkbandages en wat zijn nou stalbandages?
Bijvoorbeeld die BR Event bandages, zijn dat nou werk of stalbandages? :oo

Wat is dan nou het verschil tussen BR Event en BR Fleece?

Alvast bedankt, want ik wordt gek van t twijfelen! :')

Anoniem

Re: Bandages, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:33

Ik zal je uit je twijfel helpen.

Geen bandages kopen ;) Dat is alleen maar heel slecht voor de benen van je paard. En dus gewoon een mode item. Waar je meer kwaad mee doet dan goed.

Peesbeschermers met een harde buitenkant doen te minste nog iets.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 14:20

Anoniem schreef:

Geen bandages kopen ;) Dat is alleen maar heel slecht voor de benen van je paard. En dus gewoon een mode item. Waar je meer kwaad mee doet dan goed.

Die passen niet :Y)

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:21

KBTP schreef:
Anoniem schreef:

Passen niet? je hebt ze in verschillende maten en sommige merken vallen groter dan andere!

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:23

Om mee te rijden heb ik van Anky.
Die van schockemole zijn ook erg fijn :))

Br event heb ik geen ervaring mee ;)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:24

Toch grappig dat mensen zeggen 'geen bandages kopen', in hun profiel hun paard met bandages om hebben staan. Ahum, vind ik erg grappig :')

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:33

Jantine_ schreef:
Toch grappig dat mensen zeggen 'geen bandages kopen', in hun profiel hun paard met bandages om hebben staan. Ahum, vind ik erg grappig :')

Er is maar een iemand die zegt dat zij geen bandages moet kopen, en bij haar zie ik in haar profiel geen paarden met bandages lopen (alleen maar peesbeschermers). Een keertje staat hij er met bandages te grazen :z

Zelf rijd ik nooit met bandages, peesbeschermers en strijklappen vind ik persoonlijk fijner. Die zijn te vinden voor ieder paard! Groot en klein. Je moet uiteindelijk zelf beslissen waar je mee wilt rijden. Ik lees hier op bokt veel over Anky bandages, dus misschien moet je die proberen? Ze zijn volgens mij wel iets aan de prijzige kant, want dat zijn de meeste Anky spullen wel.

Edit; kleine aanpassing & typfoutje eruit gehaald
Laatst bijgewerkt door Iris_10 op 18-06-10 14:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:34

Ga dan eens goed kijken :))

Mijn ervaringen zijn goed met bandages, vind ze erg fijn. Rij met fleecebandages.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:35

Jantine_ schreef:
Ga dan eens goed kijken :))

Mijn ervaringen zijn goed met bandages, vind ze erg fijn. Rij met fleecebandages.

Haha, ik zag het net, maar ze rijd er niet mee. (Ik heb het ook aangepast voordat ik jou stukje las.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:43

Jantine_ schreef:

Ik zal dat even "uitleggen" punt 1 mijn paard staat te grazen op die foto's en punt 2 die foto's zijn 2,5 jaar oud. En toen wist ik nog niet wat ik nu weet ;) Dus eigenlijk is daar niets grappigs aan ;)

En verder hebben bandages geen enkel nut. Ze beschermen niet tegen klappen en niet tegen strijken. Het enige wat ze doen is zorgen dat je modieus uit ziet. De benen verwarmen en dus de kans op blessures vergroten. Dat is alles wat ze doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:47

KBTP schreef:
Anoniem schreef:

Dan kun je beter niets gebruiken ;) of verder kijken naar een ander model.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:36

De vraag is: waarom wil je bandages gebruiken?

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:22

Gimli_ schreef:
De vraag is: waarom wil je bandages gebruiken?

volgens mij omdat de beenbeschermers niet passen ;)

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:36

Hier worden bij het rijden ook geen bandages gebruikt.
Ook voor de reden die hier al werd aangehaald: het warm worden van de benen, dus grotere kans op blessures.

Hier worden enkel transportbandages gebruikt, omdat Nona heel erg aan de tussen planken gaat schuren met der benen, en ik anders een Pony heb met naaktbenen... :+
Mocht ze het niet doen, zouden hier ook geen transportbeschermers gebruikt worden.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:38

Hoewel ik zelf ook geen voorstander ben van bandages, moet mijn bijrijdpony ze wel om. Pony heeft een jaar geleden een peesblessure gehad en sindsdien zijn z'n pezen een zwakke plek en moet hij dus bandages om tijdens het rijden. Deze zouden volgens de eigenaresse meer steun geven dan peesbeschermers..

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:42

MRIIIS schreef:
Hoewel ik zelf ook geen voorstander ben van bandages, moet mijn bijrijdpony ze wel om. Pony heeft een jaar geleden een peesblessure gehad en sindsdien zijn z'n pezen een zwakke plek en moet hij dus bandages om tijdens het rijden. Deze zouden volgens de eigenaresse meer steun geven dan peesbeschermers..

Dat vind ik altijd zo raar, een lapje stof dat meer bescherming/steun moet geven dan een harde kogel/pees beschermer?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:50

MRIIIS schreef:

Ik snap de gedachtengang van de eigenaar wel. Waarschijnlijk denkt de eigenaar daarmee de benen van je paard te ondersteunen.
Dit zou gebeuren als er spieren in het onderbeen van het paard zouden zitten. Helaas zitten hier pezen en geen spieren, dus ondersteunen heeft geen enkel nut :n

Maar om even antwoord te geven op de vraag van de TS. Ik zou ook geen bandages kopen als ik jou was :n zoals meerdere mensen hier gezegd hebben doen bandages meer slecht dan goed en het beschermd ook niet.
Ik heb vroeger wel met bandages gereden, maar voor mij was het idd een mode-item. Nu rijd ik nooit meer met bandages, omdat ze gewoon geen nut hebben :n

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 09:20

Zo veel nuttige reacties dat is fijn! 'T probleem is ik heb al zoveel verschillende beschermers gepast... Extra hoog, Extra breed, XXL. De strijkkappen zijn het probleem niet achter heeft ie een vrij normale kogel maar voren! :O Ik rij nu inderdaad gewoon zonder iets. Maar hij heeft een flinke peesblessure gehad links voren en wil graag iets hebben wat toch die pees wat beschermt als we in het bos zijn oid. In het veld heeft hij ze ook niet om! ;) En nu vraag ik me af hoe bandages zijn met deze dingen eronder ? Afbeelding

Of zijn er misschien mensen die andere ideeen hebben die kunnen helpen? :o

OJA! Hij heeft na het rijden wel stalbandages om. ;)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:29

Ik heb ooit eens gezien van die peesbeschermers maar die vallen niet over de kogel heen...lijkt mij dat die wel passen?
ik zal is een linkje zoeken

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:32

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 12:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:54

Wat voor een paard heb jij dan wel niet als niks past? vid het een beetje vaag?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:56

misschien 3-in-1 beschermers proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:32

MissBambi schreef:
misschien 3-in-1 beschermers proberen?

Een 3 in 1 heeft net zo veel effect als een bandage ;)

Ts misschien leder peesje op maat laten maken? Maar daar zit helaas wel een prijs kaartje aan..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:39

judith370 schreef:
MRIIIS schreef:

Dat vind ik altijd zo raar, een lapje stof dat meer bescherming/steun moet geven dan een harde kogel/pees beschermer?

Een bandage wikkel je om het been, je doet het niet met 2 klittenbandjes vast, daarom geeft het wel degelijk meer steun dan peesbeschermers. Ze beschermen ook tegen strijken, er zit namelijk een paar lagen stof om je paard z'n been, dat peesbeschermers beter beschermen tegen strijken lijkt me logisch, maar je moet niet doen of bandages enkel nut als oven hebben. Wat ik nog wil toevoegen is dat mijn pony echt niet warmer wordt met bandages dan met andere beenbescherming.