Vraagje over bandages..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vraagje over bandages..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:19

Hoi :D

Ja ik weet wat jullie denken, alwéer een topic over bandages :+ Maar toch had ik een vraagje waar
ik niet echt een antwoord op kon vinden?
Als ik zo op bokt rondkijk, zie ik namelijk echt veel mensen die fel tegen bandages zijn en ze niet
gebruiken. Maar dan kijk je eens op eenmaal andermaal, en word er net zo hard geboden op setjes met
bijpassende bandages. Wanneer worden deze dan gebruikt als ze zo slecht zijn? Geef je dan zoveel
geld uit aan setjes en bandages als je ze alleen op legt voor de foto? Of worden ze dan toch vaker
gebruikt in dagelijks leven, voor de mooi, dan mensen toegeven?
Sorry als er hier toch al een topic over was, om nou ál die topics over bandages door te zoeken..

Nell_

Re: Vraagje over bandages..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:19

Bandages worden gewoon heel vaak gebruikt hoor :j
De meningen zijn daar over verdeeld. Het zou slecht zijn omdat de benen er veel te warm van worden.
Ook ik gebruik soms bandages. Ik wissel al met peesjes. Vind beenbescherming gewoon belangrijk. Daarbij heeft mijn paardje ze nooit lang om, omdat ik maar 30 minuten rij.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:22

haha wat een goede vraag, ik stel mezelf deze vraag ook weleens!

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:24

ik zie ook dat ze juist erg veel gebruikt worden hier op bokt. Heb nog maar weinig negatieve dingen erover gehoord. Misschien dat ik dan al die negatieve topics gemist heb.
Ik ben wel echt TEGEN bandages, hebben er op school uigebegreid over gediscussieerd, maar uit meerdere onderzoeken komt naar boven dat er zonder bescherming de pees al 5 graden warmer wordt bij een gewoon galopje. Naar mijn mening zijn bandages dus alleen maar slecht..
Gebruik wel peesjes, maar dan wel met luchtgaten en ALTIJD koelen na het rijden!
Maja on-topic, vindt het niet echteen hot topic nu op bokt?! Maar dat kan aan mij liggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:51

Nee, echt een hot topic is het op het moment niet, maar in de discussies over bandages die je tegenkomt is het grootste gedeelte er tegen, vanwege idd benen die warm worden. Het viel me gewoon op dat in topics over bandages heel veel mensen ervan overtuigd zijn dat ze slecht zijn, terwijl ze blijkbaar toch nog heel veel verkocht en gebruikt worden.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:44

Zoiezo bandages of peesjes zijn allebei niet goed.
De pezen worden van bandages en peesjes te warm, nu zijn de nieuwere peesjes wel luchtdoorlatend, maar nog gebruik ik ze niet.
De pezen worden er zo slap van dat ze niks meer zelf op kunnen vangen.
Zelf gebruik ik geen van beide als ik dressuur rijd en met springen (1x per mnd ofzo) gebruik ik peesjes verder nooit niks.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:50

Bandages gebruik ik zelden tot nooit, en eerlijk gezegd ben ik niet voor of tegen.
Peesbeschermers hebben wij bij ons eerste paard wel gebruikt omdat die altijd met haar kogels tegen elkaar sloeg tijdens het draven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:29

[PP] > [HAR]

mvn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:33

De benen en dan met name de pezen worden wel warm maar soms is de ondersteuning nodig. er zitten grote verschillen tussen soorten bandages, fleece wordt bijvoorbeeld veel warmer dan andere soorten!