Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_San87_ schreef:Lyonesse schreef:Bandages ondersteunen niks. Bandages beschermen tegen aantikken, net als peesbeschermers.
Bandages ondersteunen gewrichten en pezen in het geval van blessure, wanneer correct aangelegd. Bandages beschermen NIET tegen aantikken en veroorzaken meer schade dan dat ze goed doen.
idefix4 schreef:Welke moet je dan gebruiken als je paard te grote passen maakt en met de achterbenen de voorbenen aantikt?
idefix4 schreef:Poe hee, niet beledigend bedoeld, maar mijn Belgisch is niet zo goed als ik dacht. wat is goesting? Dat woord ken ik niet.
Ik heb geen bandages. Mijn lief en ik zijn daar allebei te lui voor...Mijn eigen paard heeft niks om de beentjes en is nooit kreupel of slecht ter been. Ideaal... Het paard waar ik het over heb is een jonge P.R.E.. Het zal ook wel te maken hebben met zijn onbalans nog, dat ie aantikt. Dus gewone peesbeschermers zouden daar ook al bescherming genoeg tegen kunnen geven? Ik heb al gezien in de winkel dat je ze in alle prijsklasses hebt en in alle kleuren...
twinkle_poes schreef:Eigenlijk snap ik niet goed wat sommige mensen tegen bandages hebben,![]()
sommige doen er over alsof het een verschrikkelijke fout is dat je bandageerd,![]()
er zijn voldoende pro's voor enkel de contra's snap ik niet of heb ik nog niet gehoord (alhoewel veel mensen er ''vollop'' tegen zijn) let wel op dat ik goed gebandageerde bandages bedoel dus dat kan al geen argument zijn![]()
nou ik ben benieuw
BraveSpots schreef:Verder vraag ik me af hoe mensen denken dat een lapje stof de gewrichten zouden kunnen ondersteunen van een bewegend dier die honderden kilo's weegt?
Is daar eigenlijk ooit onderzoek naar geweest?