bandages goed of niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

prow

bandages goed of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 22:59

ik zie steets vaker op het internet dat bandages niet goed zijn.
nu heb ik voor mijn verjardag bandages gekregen.
maar nu ik begin te twijvelen weet ik niet of ze nou goed zijn of niet.

kan iemand mij goed uitleg geven waarom ze goed zijn of slecht.
(als ze slecht zijn waarom verkopen ze het dan?)

Skaatje

Re: bandages goed of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:08

Wat ik vooral nadelig vind aan bandages is dat ze warmte vasthouden in plaats van afvoeren. Door oververhitting is de kans op blessures van binnenuit groter. Bovendien bieden ze weinig tot geen bescherming voor blessures van buitenaf omdat ze niet hard zijn... Ik zie het nut van bandages dus niet echt in..

Maar ik zal niet zeggen dat je ze nóóit om kunt doen. Als je een keer je paard helemaal leuk wilt optutten voor een schoonheidswedstrijdje ofzo, dan kun je dat gerust doen.. Ik zou ze dan als laatste omdoen en zo snel mogelijk weer afdoen Lachen

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 09:50

oke bedankt

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:26

ik vind het ondingen.

het duurt tijd om ze om te doen en ze voeren de Warmte niet af maar maken pezen zelfs nog Warmer eronder tijdens Werk.
het zal helpen bij aantikken van het achterbeen op de pees maar daar zijn peesbeschermers nuttiger en luchtiger voor uitgevonden.

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:46

En ook hier zijn al verschillende topic's over geweest.. zucht

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:51

prow schreef:
ik zie steets vaker op het internet dat bandages niet goed zijn.
nu heb ik voor mijn verjardag bandages gekregen.
maar nu ik begin te twijvelen weet ik niet of ze nou goed zijn of niet.

kan iemand mij goed uitleg geven waarom ze goed zijn of slecht.
(als ze slecht zijn waarom verkopen ze het dan?)

Bandages zijn reuze nuttig als je op stal een gekneusde enkel ofzo oploopt. Dan kun je de bandage eromheen draaien en er mee thuiskomen Duivel
Bandages zijn in principe alleen maar voor het mooi en zullen eerder schade doen dan nut hebben, zoals hierboven al is uitgelegd.
Leg ze in de kast, mogelijk komen ze een keer van pas. Knipoog

Margot__X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:12

je moet even zoeken er zijn hier al zo veel topic's over

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:14

* leest even mee Haha!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 02:33

Ik gebruik nooit bandages.. Het is idd niet zo goed voor de paarden omdat het de warmte vasthoud. Alleen voor springen en buitenritten gebruik ik gewoon peesbeschermers, voor dressuurles en 'zware' training ook wel, maar om gewoon ontspannen in de bak te rijden gebruik ik helemaal niks

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:36

er is op zich niet zo heel veel mis met bandages maar het is wel ietsje warmer onder een bandage dan onder een peesbeschermer, en het biedt wel een beetje ondersteuning, maar niet zo veel en als je paard een been met bandage aantikt, dan gaat ie meestal al kapot of los zitten, maar het kan niet heel veel kwaad hoor, ik heb er ook wel wat voor mn paardjes en gebruik ze wel eens bij dressuur wedstrijdjes of als ik weet dat ik niet ga springen

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:13

oke

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:16

maar als ze slecht zijn snap ik 2 dingen niet.
waarom ze ze maken als ze slecht zijn?
en ze zijn slecht zeggen de meeste maar hoge dressuur ruiters bijv. anky van grunsven haar paarden hebben zo wat altijd bandages op (snap wel dat ze veel beter rijd en ze meer nodig zou hebben met die moeilijke oefeningen )(maar tog anders zoeuden haar paarden tog al lang iets hebben met de benen?)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:20

ik heb gehoord dat bandages bij langdurig gebruik de benen verzwakken ofzo.. dat als je ze dan een keertje niet omdoet, dat er dan een veel grotere kans is op een blessure. Ze zijn iig niet goed voor je paard!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:24

prow schreef:
en ze zijn slecht zeggen de meeste maar hoge dressuur ruiters bijv. anky van grunsven haar paarden hebben zo wat altijd bandages op (snap wel dat ze veel beter rijd en ze meer nodig zou hebben met die moeilijke oefeningen )(maar tog anders zoeuden haar paarden tog al lang iets hebben met de benen?)

Waarom maken ze dan nog steeds sigaretten en roken diverse chirurgen?

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:08

Bandages zijn erg leuk en staan leuk, maarja ze hoduen idd warmte vast. In de zomer gebruik ik ze helemaal niet zelfs.
Of er ook slechte bandages verkocht worden weet ik neit, ze houden toch allemaal de warmte vast? En anders is het net zoals met zadels; er zijn goedkope slechte en goede duurdere ;) Verkopen doet de winkel toch wel ;)

Maar er zijn idd al veel topics over :o

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 20:20

Brainless schreef:
prow schreef:

Waarom maken ze dan nog steeds sigaretten en roken diverse chirurgen?

hi ja oke maar ze zetten er wel op dat roken dodelijk is

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:17

maar bandages zijn niet dodelijk lijkt me, ik ken eigenlijk geen mensen die ze gebruiken bij mij op de manege als bescherming gebruiken ze pijpkouzen of peesbeschermers.

Roomiey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:09

Hier zijn al redelijk wat topic's over :j Lees die is door!

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:56

sorry dat ik me hier mee bemoei, maar het is toch niet erg dat iemand een nieuwe topic er over opend, als jullie niet willen reageren omdat. er al veel topics over zijn of sow. reageer dan niet,

ik vind het soms zo raar dat mensen allemaal reageren op zulken dingen van : zijn al topics over.
da vrouwke wil het toch alleen eventjes vragen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:53

Maiska schreef:
Bandages zijn erg leuk en staan leuk, maarja ze hoduen idd warmte vast. In de zomer gebruik ik ze helemaal niet zelfs.
Of er ook slechte bandages verkocht worden weet ik neit, ze houden toch allemaal de warmte vast? En anders is het net zoals met zadels; er zijn goedkope slechte en goede duurdere ;) Verkopen doet de winkel toch wel ;)

Maar er zijn idd al veel topics over :o

Volgens mij kunnen bandages absoluut geen kwaad voor licht werk en wandelingen enzo. Ze zijn inderdaad alleen maar mooi,, maar je paard z'n pezen gaan hus niet smelten door bandages bij normaal werk. Bij echt warm weer en voor zwaar werk zou ik daarintegen wel uitkijken om ze te gebruiken (zéker de fleece!!) ivm het warmte vasthouden.

Er bestaan inderdaad slechte bandages: de elastische (geen fleece of wol),, als je die normaal bandageerd knijpen die na een paar minuten de pezen van je paard plat,, test maar eens zelf,, rek ze eens een heel klein beetje op met je twee handen,, na een paar seconden voel je het al in je spieren. Deze zou ik dus nooit gaan gebruiken, dat zijn diegenen die ook nog eens de doorbloeding belemmeren, veel goeds doen ze sowiesow al niet,, het beetje steun dat ze geven wordt meteen opgeheven door de extra warmte voor de pezen die veroorzaakt wordt en dit soort knelt dan ook nog eens óf zakt af.
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 20-01-09 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:57

Elastische zijn alleen slecht als je ze te strak bandageerd en/of er geen onderlappen onder gebruikt. Voor de rest zijn het juist de beste bandages.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:00

Onderlappen gebruik je sowiesow best :P zelfs bij fleece,, maar serieus,, om géén te hoge druk op die elastische te krijgen moet je zo los bandageren dat ze bij de minste beweging afzakken.
Ik heb mezelf als proefkonijn gebruikt :D, dus ik weet hoe het voelt en echt waar, probeer zelf maar eens,, na een halfuur slaapt je hele (onder) been. En toegevoegde waarde heeft geen enkele bandage als je 't mij vraagt :P

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:01

wat vinden jullie?

fleece of elastische bandages?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:03