Bandages

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 20:50

Ik weet dat je officieel onder bandages van die ''doeken'' moet doen (schuim iets ofzo?).
Nu heb ik voor mijn shetlander fleace bandages gekocht, of af en toe een keer om te doen omdat hij achter nog wel eens aantikt. Moet dit hier ook onder? hebben ze dit uberhaupt in shetlander maat?

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:52

dat zijn onderlappen :)
ligt eraan wat voor bandages je hebt :)
staat vaak wel op de verpakking of je er onderlappen onder moet doen of dat je ze zo kan gebruiken :)
Ik weet alleen niet of ze die in shetlander maat hebben, anders kun je ze misschien in de goede maat knippen?

Of ipv al die moeite, lekker peesbeschermers omdoen :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 21:07

haha das wel makkelijker idd :o
maar witte bandages staan zo chique.
maar idd, als het allemaal niet wil dan houd het op

lovey_ou

Re: Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 06:37

Ik gebruik nooit onderlappen met fleece bandages :n Is meestal alleen nodig met elastieke bandages zodat dat je niet te strak bandageerd

nenab8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:36

lovey_ou schreef:
Ik gebruik nooit onderlappen met fleece bandages :n Is meestal alleen nodig met elastieke bandages zodat dat je niet te strak bandageerd

hier het zelfde

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:30

Als je shetje wel eens aantikt er bestaan ook shetland strijklappen! Dat kost je minder moeite. Maar bandages staan wel leuker! :+ Onderlappen hoef je niet onder fleece bandages te doen hoor dat word te dik. Onder normale of elastische is dat wel handiger. :)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:38

Bandages om pijn bij aantikken te verminderen is al even dom als met een hamer op je vingers slaan, maar der eerst wel een theedoek onderleggen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:21

Quinta, in de zomer heb ik toch altijd minder schaafwondjes etc. dan in de winter als ik lange mouwen aan heb.

Als je pony zich lichtjes aantikt kan het dus wel helpen. Strijklappen zijn idd makkelijker voor elke dag. Onderlappen moet eigenlijk wel, ook onder fleece, maar als je zo heel af en toe eens bandageert kan het geen kwaad zonder onderlappen (als je tenminste fatsoenlijk bandageert).

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 18:05

Ik heb ook strijklappen en peesbeschermers die ik vrijwel altijd gebruik tenzij ik alleen maar ga wandelen.
Hij tikt niet heel erg aan, niet echt wondjes ofzo, maar zijn kogels komen soms net langs elkaar en vooral met strijklappen hoor je dat wel, dus dan ben ik altijd blij dat hij ze omheeft :D

Oke, mooi dan kan ik ze gewoon gebruiken :) Ik bandageer wel goed (toen ik klein was al geleert) en zoizo doe ik ze niet heel vaak om, idd omdat ik te lui ben om elke keer 4 benen te doen haha :o

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 18:05

Hyposjuhhh schreef:
Quinta, in de zomer heb ik toch altijd minder schaafwondjes etc. dan in de winter als ik lange mouwen aan heb.

Als je pony zich lichtjes aantikt kan het dus wel helpen. Strijklappen zijn idd makkelijker voor elke dag. Onderlappen moet eigenlijk wel, ook onder fleece, maar als je zo heel af en toe eens bandageert kan het geen kwaad zonder onderlappen (als je tenminste fatsoenlijk bandageert).

Precies :D

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:07

x_Quinta_x schreef:
Bandages om pijn bij aantikken te verminderen is al even dom als met een hamer op je vingers slaan, maar der eerst wel een theedoek onderleggen.

Toch komt het minder hard aan :D .

TS, je hebt bij ruitersportzaken van die witte vilten onderlappen (heel goedkoop), die kan je zelf knippen in de maat die je nodig hebt.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:42

Hyposjuhhh schreef:

En als jij dan eens van iets een boks tegen je mouw krijgt, dan zal het alsnog pijn doen zonder dat er iets aan je arm te zien zal zijn.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 22:24

x_Quinta_x schreef:
Hyposjuhhh schreef:

En als jij dan eens van iets een boks tegen je mouw krijgt, dan zal het alsnog pijn doen zonder dat er iets aan je arm te zien zal zijn.

Gelukkig dat idefix zichzelf niet met zijn eigen benen in elkaar slaat :D :+ hij gaat alleen met zijn benen langs elkaar ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:44

@ TS al eens bedacht dat strijklappen voor een shet in verhouding "dikker" zijn en je je shet juist hoort strijken doordat hij bescherming aanheeft...

Mijn merrie heeft nooit sporen van strijken of aantikken op de kogels, maar als ik beenbescherming aandoe, gegarandeerd dat deze vol vegen en strepen staan. Wil dit dan zeggen dat ze de bescherming nodig heeft? Nee, moest ze echt strijken dan zou ik ook zonder bescherming at opgeborsteld haar of kleine schuurplekjes moeten zien.

Verder zijn onderlappen altijd beter voor de drukverdeling, je hebt er die je op maat kan knippen. Bij fleece is het niet noodzakelijk, maar bij slecht bandageren kan je peesblessures in de hand werken...