Bandages hoe zit het?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Bandages hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 11:01

hallo, ik ben een leek op bandagegebied!

ik weet dat je kunt bandageren met onderlappen en zonder.
je hebt bandages van fleece, maar ook hele dunne strakke. ik heb ook 2 heeele dikke bandages, bijna soort van vilt.

mijn vraag is dus: welke bandage manier is het beste? het gaat om goede ondersteuning van de benen bij harde arbeid en eventueel aantikken.

Nadoesh

Re: Bandages hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:06

Ik ben persoonlijk dan veel meer van de 3 in 1 beschermers. ook veel handiger in het gebruik. Je hebt ook speciale bandages waar de onderlappen al aan vastgenaaid zitten zegmaar. dat vind ik ook heel fijn. Verder ben ik nooit zo van elastische en fleece bandages geweest. ik gebruikte meestal gewoon de stal/werk/transport bandages. Ik ga dit topic ook even volgen, het is een interessant onderwerp.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 11:13

dank je!
ik zelf vind de 3-in-1 dan juist weer niks haha! vind ze veel te warm worden en ook juist veel zand onder gaan zitten (zowel goedkopere als de Ventec van PC). vandaar dat ik nu over bandageren nadenk.

bedoel jij deze met 'onderlappen aan vast zitten'? http://store.profchoice.com/ComboBandages-p/cb100.htm

die zijn eerst soort van fleece en dan elastisch. deze heb ik, gebruiken wij op de wedstrijden. zijn deze ook goed voor training? is het effect hetzelfde als met echte onderlappen? (algemene vraag aan iedereen haha)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:21

Mensen mensen mensen gebruik toch google of de zoekfunctie eens! Hier zijn echt 5000 topic's over. :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:44

minouesmee schreef:
Mensen mensen mensen gebruik toch google of de zoekfunctie eens! Hier zijn echt 5000 topic's over. :+

Idd. Je word er toch knettergek van, bijna wekelijks worden er topics over geopend.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:49

voor aantikekn zijn badages onvoldoende, dan heb je peeskappen of iets dergelijks nodig (harde schaal)

het meeste steunheb je aan elastische bandages met onderlappen op voorwaarde datje onder de kogel door bandageerd, anders is het qua steun nutteloos en eveneens warm.
die fleecedingen met elastiek zijn heel handig, pmaar eigenlijk is het fleecstuk niet lang genoeg om een goede onderlaag te maken en eengoede drukverdeling te garanderen.

en idd er zijn veel topic over bandages, goed of slecht, welke, waarom,...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 12:14

dank je!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:42

kan er wel volgende keer iemand dit lijste quoten natuurlijk :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:45

Daar zit wat in. :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:43

Bandages zijn ondingen. Je moet ze al heel goed kunnen omdoen, anders doe je al meer kwaad dan goed. Steun geven ze niet, snijden de bloeddoorstroming af, verhitten de pezen, zijn waardeloos voor aantikken. Als je de 3in1 beschermers niks vindt, doe dan gewone peeskappen om.
Onze dierenarts heeft mij er eens een uitleg over gegeven, en ik heb direkt al mijn bandages in de vuilbak gekieperd.
Het enige nut van bandages is het proper houden van de benen, en het op zijn plaats houden van verband bij verwondingen.
Jijzelf doet toch ook geen verband om je armen of benen als je niks mankeert ? ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 13:52

nee maar ik moet ook geen reiningoefening belast doen in zand haha!

ik gebruik nu gewoon davis Spint Boots.
ik ben bang dat die niet genoeg doen voor een been bij de zware belasting die reining met zich meebrengt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:56

daar gebruik je beenbescherming niet voor de belasting, maar voor frictiewondjes bij spins te voorkomen... bandages kunnen bij zo'n situaties afzakken en/of loskomen...

bij ons op stal gebruiken ze vaak gewone peeskappen in combi met bellboots/springschoenen om de kroonrand te beschermen of 3-in-1 beschermers

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 14:01

ik zie steeds meer grotere reiningstallen met bandages werken... vandaar ook de vraag.

zelf vind ik de 3-in-1 te warm en teveel rotzooi eronder laten. de davis boots geven niet veel steun en ook daar komt veel zand onder.

bellboots hebben een andere functie inderdaad.

harde peeskappen heb ik helemaal niks mee. als ze daarmee verkeerd aantikken is je schade juist groter als dat harde plastic tegen de pees knalt.
Laatst bijgewerkt door quarterH op 02-08-11 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:02

@QH : jawel, is meer dan voldoende. Een bandage versterkt het been niet, eerder verzwakken.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 14:04

wat is voldoende? de davis boots?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:41

ja

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 15:05

ok thx :-)