bandages en er onder

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjola

bandages en er onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 23:02

hallo allemaal

ik heb een paar vragen :
ik huur een tinker en heb eigenlijk nooit met bandages te maken gehad alleen nu zijn door omstandigheden haar sokken er af en ik begin na de vakantie met een nieuwe opleiding namelijk paardenhouderij niveau 4
voor deze opleiding moeten we ook bandageren ect dus ik heb rekbandages gekocht en wou gaan oefenen maar nou zat ik de divoza catalogus door te kijken en zag ik onderlappen?? zijn deze noodzakelijk of kan het ook zonder,
hebben jullie nog tips of truks
en mag je met proeven gekleurde bandages om hebben (in de kleur van je jasje wit op wit staat niet zo mooi vind ik ze heeft spier witte benen met een zwart randje net boven haar hoeven

dank jullie wel

groetjes marjola

ps als het hier niet goed staat mag het verplaatst worden kon niet echt andere topics vinden

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:05

Bij proeven mag je geen bandages om.

Oefenen zou ik verder juist niet alleen doen, bandageren is namelijk best moeilijk en het is iets waarmee je snel schade aanricht als je het fout doet! Ik denk ook niet dat je alles al moet kunnen bij het begin van je opleiding he, je komt daar om te leren!

Ik bandageer zelf met elastische bandages altijd met onderlappen (ik heb niet die super-elastische, maar ik geloof dat het acryl heet). Fleece gebruik ik nooit, lijkt me heel erg warm namelijk.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:09

zonder onderlappen verdeeld de druk niet goed en kan je dus op een punt meer druk krijgen dan een ander punt onder de bandage en hier kan je dan weer blessures van krijgen... altijd met onderlappen dus.... doe ik ook met fleece bandages..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:10

De bandages die je hebt gekocht, vind ik niet geschikt om mee te oefenen. Zeker niet als je niet weet hoe het moet. Bij elastische bandages zijn de onderbandages heel belangrijk ivm drukverdeling.

Wat esther zegt: niet oefenen zonder een kundig persoon erbij en bandages zijn niet toegestaan met een dressuurwedstrijd.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:10

Bij elastische bandages moeten er sowieso onderlappen onder!

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 23:20

heel erg bedankt
ik ga oefenen met de eigenaresse van de manege zij heeft mij ook geholpen met scheren te leren en waarom zijn elastische bandages niet goed om te oefenen ( ben nieuwschierig deze lagen nog op de manege dus heb ik ze kunnen overkopen voor een klein prijsje) maar fleece lijkt mij ook heel warm vooral om dat ze mok heeft dus mag het niet broeien en wat voor onderlappen moet ik dan aan denken??

sorry dat ik zo van de hak op de tak spring
:o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:23

Als je wilt oefenen, hoef ze ze toch niet lang om te laten? Kan het ook niet gaan broeien :D
Omdat je elastische bandages nagenoeg altijd te strak bandageert, zeker als je het niet eerder gedaan hebt.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:24

Marjola schreef:
heel erg bedankt
ik ga oefenen met de eigenaresse van de manege zij heeft mij ook geholpen met scheren te leren en waarom zijn elastische bandages niet goed om te oefenen ( ben nieuwschierig deze lagen nog op de manege dus heb ik ze kunnen overkopen voor een klein prijsje) maar fleece lijkt mij ook heel warm vooral om dat ze mok heeft dus mag het niet broeien en wat voor onderlappen moet ik dan aan denken??

sorry dat ik zo van de hak op de tak spring
:o

Ik weet niet waar jouw paard mok heeft, maar bij mij zitten daar de bandages niet hoor ;)

Onderlappen heb je van die dunne nodig, de hele dikke zijn voor transportbandages. Ik vind Eskadron fijn of Anky bv, in ieder geval goed vochtdoorlatend/ademend materiaal nemen!

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 23:27

ze heeft waar de sokken zaten allemaal kleine plekjes mok het is een vaker voorkomend ding bij haar dus maar die onderleggers zijn die er ook van bijvoorbeeld mondoni of zo anky is wel leuk en aardig maar voor een student niet echt haalbaar voor het proberen (ik ga er misschien later mee rijden maar nu nog niet
@mootje dankje ja dat ken ik van het bandages aan leggen op mensen (zou het daar mee te zijn vergelijken qua strakheid?

Revanches

Re: bandages en er onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 08:14