Nogmaals opzoek naar familie van mij paard. Wil graag meer weten over karakter. Heb je een tenerife of ken je er een, laat dan een berichtje achter lijkt me leuk!
Wat een mooi paardje! Ik zou ook erg graag wat meer willen weten over Tenerife afstammelingen. Wat is hun karakter? Hoe zijn ze onder het zadel? Ik weet dat de meeste super kunnen springen maar ben ook wel erg benieuwd wat ze nog in huis hebben voor de dressuursport?
Bij mij op stal is net een Tenerife verkocht. Echt een heel leuk lief paard. En ze was ook heel makkelijk in te rijden. Tot verkoop nog geen stap verkeerd gezet. Ik zal eens kijken of ik zometeen foto's kan uploaden.
Hoi wij hebben een 3jarige hengst van Tenerife..ik kan je zeggen een geweldig karakter echt een lieverd.. en hij kan super los springen maar onze dochter gaat er mee dressuren.. door zijn sterke achterhand gaat diet super . Hij is nog 3 dus hij hoeft nog niet zo hard te werken . Hij is echt een hele fijne hengst ! Ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen...
Hoi ik bezit een volle zus van tenerife vld daar ben ik bij toeval achter gekomen. Een superpaard erg lief in de omgang goed te rijden met je zit veel vermogen voor springen en dressuur. Ze is wel eigenwijs en heeft een groot karakter kortom mijn droompaard. Heb dit jaar voor het eerst met haar gefokt en ben nu in het bezit van een supermooi hengstveulen hij bezit dezelfde sterke achterhand als mams. Volgend jaar ga ik weer met haar fokken nu een springhengst en dan is het veulen voor de verkoop!
Hallo wij hebben een merrie veulen van Tenerife x Lancelot. Dunya is superlief houdt erg veel van knuffelen en borstelen. Ze voelt zich heel wat we noemen haar dan ook wel prinsesje (aangezien ze ook denkt dat ze dat is). Hier even een fotootje van Dunya
@Wildflower: Ik vind zelf dat de tenerifes goed zijn in springen maar ook zeker geen nare gangen hebben. Mijn dame zou meer doorgaan voor dressuur paard dan spring paard door haar gangen. Ze heeft een hele mooi draf en krachtige galop. Verder is belle en zo te lezen de meeste paarden heel lief en braaf. @xxelviraxx: Super leuk! Ben ik dan echt de enige met een vos? haha @123lilian123: Ik hoop ook dat belle zo word met rijden! Echt een heeeel mooi paard hebben jullie! Zit vast in de familie!! @hap: super cool! goede bloedlijnen dus! Heb je ook fotos van het veulen of van je merrie? lijkt me leuk om te zien! @andjena: wat een sgatje ze lijkt qua koppie heel erg op de mijne toen ze zo klein was! en natuurlijk de witbeentje.
Heb zelf 2 jonge tenerife's gereden, waarvan ik er op dit moment nog 1 heb. (de ander is verkocht) Ook heb ik gedurende 3 jaar in het zomerseizoen de hengst Tenerife gereden, omdat deze op het dekstation stond waar ik werkte.
Ik kan heel positief zijn over het karakter van de hengst en deze 2 nakomelingen, ze zijn heerlijk te rijden, meewerkend, werkwillig en in de omgang rustig en braaf.
ik zal binnenkort van de 2 nakomelingen die ik gereden heb wel een foto'tje plaatsen.
Hierbij een foto van halfzus van Tenerife VLD had het niet helemaal goed wat betreft dat zij een volle zus was. Ben er dan ook nog niet zo in thuis maar dat gaat steeds beter aldoende leert men. De vaderlijn is identiek alleen de moederlijn is anders die van mij stamt af van Gotthard dus Duits gefokt ook naar schijnt een goede bloedlijn.
Wel grappig dat de meeste Tenerife´s ook allemaal een beetje een puppy look over zich hebben. Natuurlijk zijn ze allemaal nog jong maar toch, de hengst zelf heeft dat ook een beetje vind ik.
Ze hebben idd allemaal hele erge puppy hoofdjes:D ik ben nu ook met belle bezig met longeren en ze pakt het super snel op! Ook vind ik het nog steeds grappig dat alles bruin is... heb dan toch wel een btje een speciale Echt een hele mooie merrie trouwens! Hoe groot is zij? niet heel groot of is die persoon die er bij staat gewoon 2 meter?