Nakomelingen Pierrot (v. Concorde)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

replaym

Nakomelingen Pierrot (v. Concorde)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 12:08

Zijn hier nog mensen met een paard van Pierrot? Ik heb zelf een drie jarige merrie; Pierrot x keur Colino. Zou graag weten hoe jullie ervaringen zijn met de nakomelingen van deze hengst....

GeeskeP

Re: Nakomelingen Pierrot (v. Concorde)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:10

Wij hebben een tijdje een Pierrot merrie op stal gehad..
Heel lief, maar een echte merrie. Beetje pissig als je haar dwars zat.. Erop stappen was ook echt een probleem, maar zodra je eenmaal zat was ze goud eerlijk.
Ook heel voorzichtig met zichzelf.. balken durfde ze (gelukkig) niet aan te raken, van de vrachtwagen durfde ze alleen achterwaarts af, want dan zag ze niet waar ze haar voeten neerzette.
In het rijden heel perfectionistisch, als ze iets fout deed, werd ze gewoon boos op zichzelf..
De merrie is 7.

Afbeelding

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 11:46

Mijn merrie is ook lastig met opstappen, maar ze is drie dus het kan nog wel beter worden.... hoop ik Knipoog . Ze is nu met rijden al heel makkelijk, maar als ze iets niet snapt wordt ze pissig. Wel grappig dat er overeenkomsten zijn.

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 08:45

Verder helemaal geen nakomelingen van Pierrot??? Huilen

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:11

Haha! de pony van mij ( is niet uitgegroeid tot een paard) is ook concorde en wil ook niet stilstaan met opstappen:P ben niet de enige dus!:P

volansky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:03

ik heb de hengst zelf gereden tijdens mij stage bij hester klompmaker. de eigenaar waar ik voor gereden heb heeft nu ook 2 nakomelingen van hem op stal 2 3jr en van net 160 en 1 van 178 echt een heel groot verschil. hengst zelf was super voorzichtig met springen, het nadeel van hem was dat hij heel erg hengst was in omgang. zijn nafok vind ik over het algemeen die ik gezien heb nogal klein en echte laatbloeiers

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 22:00

Leuk, mijn Pierrot is wel aardig groot, goed aan de maat. Ze is voor een driejarig ook al redelijk volgroeit, maar ik verwacht dat ze nog wel iets groter wordt. Het is in omgang wel een echte merrie, maar wel eerlijk. Met rijden is ze wel lastig... er zit echt karakter in.

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 22:01

volansky schreef:
ik heb de hengst zelf gereden tijdens mij stage bij hester klompmaker. hengst zelf was super voorzichtig met springen, het nadeel van hem was dat hij heel erg hengst was in omgang.

Hoe was de hengst verder in omgang trouwens?

volansky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:21

ik vond het een super hengst om te zien. in omgang was hij voor de rest wel eerlijk alleen heel erg hengst. no limit stond er toen ook en die was ook wel hengst maar veel minder als pierrot. ik denk dat de hengst wel weinig kaans heeft gekregen om zich te bewijzen

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:57

Ik heb een jaarling merrie Pierrot x Hamlet x Stuyvesant. Was als veulen erg schrikachtig en wantrouwend, is nu echt een schat van een knuffelpaardje. Niet bang, braaf, respectvol. Vrij compact gebouwd, zal verwacht ik ca. 1.65-1.67 worden. Zelfde mooie roodbruine kleur als de foto hierboven.

hielkesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:10

ziet er mooi uit!!!!

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 15:32

TJolieke schreef:
Ik heb een jaarling merrie Pierrot x Hamlet x Stuyvesant. Was als veulen erg schrikachtig en wantrouwend, is nu echt een schat van een knuffelpaardje. Niet bang, braaf, respectvol. Vrij compact gebouwd, zal verwacht ik ca. 1.65-1.67 worden. Zelfde mooie roodbruine kleur als de foto hierboven.

Leuk merrie!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:39

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 19:19

TJolieke schreef:
voor foto's (2e en 3e foto zijn van vandaag):
http://www.mijnalbum.nl/Album=D6W3CD6V

Leuke foto's. Op de foto's lijkt ze trouwens groot. Ik vroeg me trouwens af van waar de foto's van de benen en hoeven? Mijn merrie is trouwens heel braaf, maar alles wat ze niet kent wat je je met haar doen vind ze niet leuk. Niet leuk is dat ook heel zacht uitgedrukt; echt extreem reageert ze erop. Toen we bijvoorbeeld een deken op deden voor het eerst stond ze een hele dag te brullen. Nu is er trouwens weinig aan de hand, ze vind het 'slechts' een beetje vervelend. Heeft jullie veulen dit ook; zo extreem reageren op nieuwe dingen?

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:27

Die foto's van haar hoeven zijn gemaakt omdat haar rechter voorhoefje gehoorlijk steil stond (graasvoetje). Is inmiddels door goede begeleiding van de hoefsmid weer goedgekomen.

Charley reageert ook nogal extreem op nieuwe dingen. Manen kammen heb ik in enkele maanden op moeten bouwen, kon eerst echt niet in de buurt komen met een kam. Vliegenspray in de buurt: ze vloog weg. Kan nu ook wel, rustig begonnen onder het eten zodat ze afleiding heeft. En onderbenen borstelen heeft ook tijd gekost. Deken ben ik nu heeeel voorzichtig mee aan het oefenen, dat wil zeggen ze krijg af en toe een handdoek op haar rug. Zodra ze iets echt kent is het ook echt goed (manen kammen valt ze nu bijna bij in slaap)

Liezahufkens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:55

Ik heb een 13jarige nakomeling! Een ruin, echt een schat van een paard! Hij zal nooit iets verkeert doen, is wel hevig in parcour, maar geeft echt altijd alles voor zijn ruiter!