Nakomeling van Placido (Placido K)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tabpy

Nakomeling van Placido (Placido K)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 17:44

Wie heeft ervaring met de nakomelingen van Placido K ?

Tabpy

Re: Nakomeling van Placido (Placido K)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 14:55

Informatie over Placido:

Animo keur x Falonie keur pref prest sport = Voltaire x Nimmerdor

Placido geeft prachtige langgelijnde paarden (fokwaarde exterieur: 108), die uitstekend kunnen bewegen (fokwaarde beweging: 108). Hij houdt de stokmaat op peil (+0.99).
De fokwaarde springen is met 132 boven het gemiddelde en is met 81% zeer goed betrouwbaar.

NAFOK
Diverse nakomelingen van Placido zijn het afgelopen jaar verkocht naar Polen.
Placido zelf is nationaal springpaard en startte o.a. op het internationale concours in Lezsno. Grote belangstelling van de fokkers aldaar maakte verhuur naar Polen interessant en hij staat ook in 2008 ter dekking op HBCLASocice in Polen.

In 2006 werden 15 dochters van Placido in het stamboek opgenomen. Daarvan werden er 3 ster en 5 voorlopig keur. Een score van ruim 60%! 31 nakomelingen van Placido zijn inmiddels beoordeeld op het vrijspringen en 21 nakomelingen zijn in de springsport uitgebracht. Placido is eind 2006 op basis van de beoordelingen van zijn 3-jarige nakomelingen goedgekeurd voor 4 jaar.

Is er echt niemand die een nakomeling heeft van Placido of ervaring heeft met zijn nakomelingen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:34

Ik meld me..

Ik heb er 1.. en ik zal gelijk zorgen voor meer mensen hier Haha!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:57

Ik meld me ook Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:18

Nou dan begin ik maar met kletsen he Lachen

Ik heb een 2.5 jarige placido merrie sinds gisteren haha
Ze komt uit een Niveau moeder! Ze is verder nog zo groen als gras en echt nog een baby! Ze is ook nog maar 1.57 maar ze staat behoorlijk hoog op de benen dus ik neem aan dat ze nog een stukje groeit!

Dit is mijn topper 'Be Impressed' (stamboeknaam: Bicarla)

Afbeelding
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:31

Heb je geen stand foto??
Kan ik gelijk even naar de lengte van de benen kijken Knipoog

Vorig jaar heb ik ook een topic geopend mbt Placido.. en geen reacties.
Maar langzaam maar zeker komen er steeds meer Placido eigenaren op bokt.. Haha!
Chupa heeft/had ook een 3 jarige Placido.. zal wel eens een pm sturen..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:38

Euhm, volgens mij heb ik die niet nee! Kan ik morgen wel even voor je maken..Heb het touwtje systeem geprobeerd maar of ik doe het niet goed of hij klopt niet Knipoog dan zou ze namelijk 1.70 moeten halen Nors opkijken

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:50

Jeanine84 schreef:
Euhm, volgens mij heb ik die niet nee! Kan ik morgen wel even voor je maken..Heb het touwtje systeem geprobeerd maar of ik doe het niet goed of hij klopt niet Knipoog dan zou ze namelijk 1.70 moeten halen Nors opkijken

Daarom was ik zo benieuwd naar een standfoto.. Haha!

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:25

He, ik meld me ook weer.
@ femmefatale: Onze Elcaro merrie heet Justin en komt uit een Volckmar merrie

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 11:53

Jeanine84 schreef:
Nou dan begin ik maar met kletsen he Lachen

Ik heb een 2.5 jarige placido merrie sinds gisteren haha
Ze komt uit een Niveau moeder! Ze is verder nog zo groen als gras en echt nog een baby! Ze is ook nog maar 1.57 maar ze staat behoorlijk hoog op de benen dus ik neem aan dat ze nog een stukje groeit!

Dit is mijn topper 'Be Impressed' (stamboeknaam: Bicarla)

Afbeelding
Afbeelding

Hey ik herken wat op de fotos maar weet niet of het goed is heb je dr bij Maarten Kamphuis vandaan?

Nou onwijs leuk dat er toch nog reacties zijn gekomen Pling

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:25

Jaa! Ze komt bij Maarten vandaan! Ken je dr?

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:12

Ze staat wel op de site van Maarten. Een kennis heeft ook een Placido bij Maarten vandaan toen was ik mee met ophalen ze staat ook op de site ze heet Bowi.
Maarten heeft naar mijn idee wel leuke paarden! Waarom heb je een paard bij Maarten vandaan gehaald? Of was dat gewoon toeval?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:15

Tabpy schreef:
Ze staat wel op de site van Maarten. Een kennis heeft ook een Placido bij Maarten vandaan toen was ik mee met ophalen ze staat ook op de site ze heet Bowi.
Maarten heeft naar mijn idee wel leuke paarden! Waarom heb je een paard bij Maarten vandaan gehaald? Of was dat gewoon toeval?

Leuk zeg! Zal zo eens gaan kijken! Ik kwam toevallig op Maartens site terecht! En heb hem toen gebeld! Ben de volgende dag wezen kijken en 2dgn later stond mijn paardje op stal, hij heeft dr netjes gebracht Lachen

Heb je zelf ook een Placido dan?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:17

Heb dr gevonden! Ook al zo'n Ukkie he! Is ze al een stukje gegroeid? En hoe is ze verder in de omgang?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:19

Excalibur schreef:
He, ik meld me ook weer.

Aha...
Nee, dan hebben ze de looks van vaderskant gerft.. als ze zo op elkaar lijken..
Overigens lijkt die van mij héél erg op zijn papa..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:23

femmefatale1 schreef:
Excalibur schreef:
He, ik meld me ook weer.

Aha...
Nee, dan hebben ze de looks van vaderskant gerft.. als ze zo op elkaar lijken..
Overigens lijkt die van mij héél erg op zijn papa..

Was die van jou nou al onder het zadel? Ja toch?

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:28

IK heb zelf geen Placido maar was me alvast aan het verdiepen voor als mijn pony met pensioen gaat.

Dus vandaar mijn oproepje omdat ik nog al verliefd ben op Voltaire toen ik een nakomeling rechtstreeks van Voltaire had ingereden dus gelijk de tik te pakken eigenlijk.

Toen hadden kennissen een Placido (bowi) gekocht bij Maarten en was ik mee aangezien ze hadden gevraagd of ik haar zou willen beleren. Maarja ik heb haar van alles geleerd meelopen etc de basis dingen want ze was toen nog maar 2 jaar en 3 maanden en zo leergierig. Maar die mensen waren het niet eens met mijn manier van: neem de tijd alles rustig aan, nee hun wouden zo snel mogelijk alles doen als het nog ff kon er gelijk op klimmen ook! Dat betreft vonden ze me TE diervriendelijk en ik let heel erg op lichaamstaal en heb cursus gedaan van Emiel Voest maarja was allemaal niet goed dus heb ik me maar terug getrokken. Maarja zo nu weetje een beetje in grote lijnen het verhaal.

Bowi is heel leergierig en super lief dat is wat ik van haar heb meegekregen. Maar het zag er naar uit dat Maarten erg lief is voor zn paarden!

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:29

Ja, de mijne is 6.
Wij zijn eind februari gestart met wedstrijden en hebben afgelopen zondag onze eerste winstpunt in de L1 gehaald (op onze eerste L1 wedstrijd Lachen )

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:41

Tabpy dan denken wij wel hetzelfde Knipoog Die van mij is nu ook krap 2.5! Dus alle tijd! Maar ze vond het gisteren al prima dat ik dr poetste! Bij Maarten op stal was ze vrij schuw maar ik ben ook zeer te spreken over de benadering van Maarten! Hij was heel rustig met dr en gaf haar alle tijd om bij hem te komen! Voltaire heeft bij mij een ook speciaal plekje! Heb ooit een karandasj x voltaire zelf zadelmak gemaakt, heerlijke merrie Lachen Anders vraag je Maarten eens voor je uit te kijken naar een leuk paard? Hoe oud is je Pony nu?

Knap hoor van je eerste winstpunt in de L1!

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:51

Ja Voltaire die ogen echt spreken me zo aan!
Mijn pony is nu 18 jaar en heeft een paar maanden geleden een operatie gehad aan zn spronggewricht a.s vrijdag were met hem naar Emmeloord om te kijken hoe het ermee staat word duimen! Voor sport kan hij waarscheinlijk niet meer gebruikt worden maarja alles is nog afwachten wat we nog wel mogen en wat niet. Ik rij nu een Uniform en ga ik de o-run mee doen hij is ook een erg lief paard. Maar die Voltaire krijg ik maar niet uit mn hoofd! Dus vandaar een beetje rond kijken naar de nieuwkomers uit die lijn en wat de ervaringen zijn in de praktijk!
Ja zat ik idd ook al over na te denken om Maarten daarvoor te vragen maar veel ervaring heb ik niet met Maarten alleen dan dat hij Bowi liet zien en hoe hij ermee omging en haar in de trailer zette zo rustig. Maar jou ervaring is ook goed bij Maarten?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:31

Tabpy schreef:
Ja Voltaire die ogen echt spreken me zo aan!
Mijn pony is nu 18 jaar en heeft een paar maanden geleden een operatie gehad aan zn spronggewricht a.s vrijdag were met hem naar Emmeloord om te kijken hoe het ermee staat word duimen! Voor sport kan hij waarscheinlijk niet meer gebruikt worden maarja alles is nog afwachten wat we nog wel mogen en wat niet. Ik rij nu een Uniform en ga ik de o-run mee doen hij is ook een erg lief paard. Maar die Voltaire krijg ik maar niet uit mn hoofd! Dus vandaar een beetje rond kijken naar de nieuwkomers uit die lijn en wat de ervaringen zijn in de praktijk!
Ja zat ik idd ook al over na te denken om Maarten daarvoor te vragen maar veel ervaring heb ik niet met Maarten alleen dan dat hij Bowi liet zien en hoe hij ermee omging en haar in de trailer zette zo rustig. Maar jou ervaring is ook goed bij Maarten?

Ik ken Maarten verder ook niet persoonlijk hoor! Maar ik vond hem super naar de paarden toe en ook zeer netjes op 'zakelijk' gebied. Geen problemen gehad over de prijs en hij kwam dr zelfs brengen..vond ie allemaal geen probleem Lachen Ik zou hem gewoon eens laten rond kijken! Hij komt op zoveel plaatsen ik denk dat je dat met een gerust hart aan hem over kan laten! Maar wat zoek je dan? Een groen paard of al 1 met ervaring?

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 17:30

Ja idd, ik zag trouwens net dat ie nog een Voltaire keer nog wat heeft staan wel een beetje aan de grote kant:P Ik ga voor een groen paard lekker rustig aan samen dingen doen en je weet dan ook de geschiedenis van het paard. Wat is jou ervaring met je paard? en wat heb je allemaal al gedaan?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:56

Tabpy schreef:
Ja idd, ik zag trouwens net dat ie nog een Voltaire keer nog wat heeft staan wel een beetje aan de grote kant:P Ik ga voor een groen paard lekker rustig aan samen dingen doen en je weet dan ook de geschiedenis van het paard. Wat is jou ervaring met je paard? en wat heb je allemaal al gedaan?

Haha ik heb dr sinds ma. op stal staan Lachen En ze heeft maar heel even bij Maarten gestaan dus ze is amper in de hand geweest! Ze is wel vanaf het begin heel nieuwsgierig maar nog wat terug houdend! Het begint nu een beetje te komen, ik heb dr vandaag voor het eerst heel even vast gezet op de poetsplaats en haar voetje laten geven..verder doen we nog niet veel behalve een beetje 'spelen' in de bak! Vandaag met de hond erbij..en dat vind ze allemaal prima..dan loopt ze dol snuivend rond, staartje in de lucht Vork En op een gegeven moment kan ik naar dr toe lopen, beloon ik dr een keer en loopt ze zo achter me aan naar het hek Lachen en kan ik dr weer vast klikken! Ik heb ook bewust gekozen voor een groen paard, helemaal samen een band opbouwen! Dat geeft straks zoveel voordelen onder het zadel!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:02

femmefatale1 schreef:
Jeanine84 schreef:

Daarom was ik zo benieuwd naar een standfoto.. Haha!

Nou ik heb een poging voor je gedaan, hij verdiend niet de schoonheidsprijs maar ik heb hem gemaakt met mijn telefoon Knipoog Ooit komen er betere Lachen Wat denk je gaat ze die 1.70 halen Clown

Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:12

Die van mij kon vorig jaar ook net mee lopen, meer niet.
Toen ik naar em ging kijken wilde ik em aanraken op zijn kont, en hij sloeg het licht bijna uit mijn ogen!!
Inmiddels kan hij dus voetjes geven vanaf 1 kant, afspuiten, insprayen met vliegenspray/equistar (ook hoofd) iod, trailer, longeren, zadel hoofdstel, ik op zijn rug( Haha! )..

Nouja, hij kan eigenlijk alles, behalve rijden.. want hij snapt alleen nog niet dat hij ook kan lopen als ik erop zit Clown