nakomelingen van zento

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cavaliere

nakomelingen van zento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 20:37

hallo:)

ik rijd nu een paardje ( vader regino )
en die is nu drachtig van zento, ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer mensen zijn met een paard van deze
hengst en hoe deze bevallen?

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dnl

en nog een mooie foto:
Afbeelding

alvast bedankt:)

Mansolein

Re: nakomelingen van zento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:00

De eerste veulens worden dit jaar pas geboren, of ze er al zijn dat weet ik niet.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 20:48

ooh, haha beetje dom, wist ik niet.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:27

Vorig jaar zijn er ook al enkele geboren.Bij bessemeind laten ze de hengsten dikwijls al dekken voor ze gekeurd zijn.Ik heb vorig jaar zijn eerste veulen gezien,die was toen 5 dagen oud.Dat leek niet verkeerd,maar ja,je kan er nog weinig van zeggen hé!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:31

Ik ken ook een merrie die drachtige is van deze jonge hengst. Begin mei word het veulen verwacht, ben benieuwd Lachen

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:58

Wie kan er inmiddels al wat meer vertellen over de dit jaar geboren veulens van Zento? Ik ben met name benieuwd of hij vergrotend fokt en hoe de rug van de veulens eruit ziet. Graag dus wat informatie over jullie merrie en het veulen! Ik zit er over te denken om hem te gebruiken op een bloederige merrie die amper 1.60 is met een iets weke rug (Nassau x Calvados x Courville). Ze heeft een in 2007 veulen gehad van Hold up Premier maar die zal waarschijnlijk aan de kleine kant blijven. 'Men' adviseert mij een tweede veulen te fokken omdat de eerste vaak wat kleiner is en je pas na twee veulens kunt zeggen wat je merrie doorgeeft. Alle info is dus welkom (graag met foto's)!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:02

Mijn merrie is vanacht bevallen van een Zento veulentje.
Ik zal vanavond even uitegrbeid verslag doen met foto's erbij, zit nu op mijn werk.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:30

Toevallig zat ik net je profiel te lezen en zag dat het veulentje de 19e verwacht werd! Ben benieuwd naar de foto's....

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:58

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:32

Hoi, mooi koppie heeft hij! Voor zover ik het kan zien, wordt het een grote... Hoe groot is jouw merrie en wat wilde je door de combinatie 'goedmaken' in vergelijking tot je merrie? Mijn merrie heeft nogal weke lendenen in tegenstelling tot de jouwe; de bovenlijn van het veulen lijkt goed. Mijn merrie heeft, net zo als je jouwe, een wat korte hals en dat lijkt het veulen ook te hebben. Moeilijk hoor om voor een hengst te kiezen waarvan nog maar weinig nakomelingen zijn.... Wie heeft er meer informatie??? b.v. waarom Zento het bij het KWPN niet gered heeft.....

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:34

Nou ik vind het juist een kleintje, maar hij is wel mooi hoogbenig.
De moeder is niet zo groot ong 1.63 maar mischien ondertussen wel de 1.65 gehaald hoor want ze lijkt wel gegroeid.
Ik heb de hengst zelf niet uitgezocht, en het veulen is dan ook al verkocht.
Idd op de foto lijkt het of de merrie een wat korte hals heeft, maar in real life vind ik dat best nog wel wat mee vallen.
Het veulen heeft idd wel wat een korte hals.
Het is voor de merrie ook haar eerste veulen, en al zeg ik het zelf, ik vind dat hij toch aardig goed gelukt is.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:11

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een super leuk veulen maar kijk misschien wat kritisch omdat ik twijfel of ik juist deze hengst voor mijn merrie moet gebruiken! Voor mijn merrie zou het haar tweede veulen zijn; het eerste veulen is er 1 van Hold up Premier. Bewust voor deze hengst gekozen omdat hij vergrotend zou werken en de weke lendenen 'goed'zou kunnen maken. Dat laatste is gelukt maar het eerste zeker niet. De (inmiddels) jaarling is een heel mooi maar klein poppetje. Nou adviseert men mij om de merrie nog een x te laten dekken omdat een eerste veulen vaak wat kleiner is. Ik ben alleen bang dat het weer een kleintje wordt.... Overigens denk ik dat jouw veulen gezien zijn beenlengte zeker groter wordt dan mams!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:24

Ik begrijp je zeker niet verkeerd.
Natuurlijk moet jij kritisch zijn, zou ik ook zijn.
Ik kijk ook heus zo wel naar het veulen, want ik wil in de toekomst de merrie ook wel weer laten dekken, maar ze gaat eerst de sport in.
Uit mijn ervaring klopt dat hoor dat het eerste veulen vaak kleiner is.
Ik heb deze merrie ook zelf gefokt, ze komt uit een moeder van ong 1.68 en haar vader ong 1.70.
Mischien is groeit ze nog iets maar niet veel meer.
Haar broertje is nu 2 en is minimaal net zo groot als haar, en ik verwacht dat die wel 1.70 wordt terwijl zijn vader maar 1.66 is.
En hun zusje is nu 1 lijkt ook wel minimaal 1.70 te worden, terwijl haar vader ook rond de 1.65 is.
Dus bij mij lijkt het er toch wel echt op dat de eerste wat kleiner blijft..

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:50

Ik weet dat omhoogschoppen niet mag.
Maar ik zit er over te denken om hem op mijn andere merrie ook te gaan gebruiken, en ben toch wel heel erg benieuwd of er al meer Zento veulentjes zijn geboren.
Met die van mij gaat het echt heel goed.
Ik vind het karakter ook echt leuk, hij komt gewoon naar me toe (niet naar iedereen hoor) en wil dan even lekker kriebelen.
En zoals het nu lijkt zit er ook een goed gangwerk op.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:21

kan je niet nog wat meer recente foto's plaatsen?? Overigens staan er ook veulens van Zento te koop op Sporthorses, met foto!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:58

Kan je tot zaterdag wachten?? Knipoog
Ik maak dan wel even nieuwe foto's en zal ik ze gelijk even plaatsen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:05

wuswa schreef:
kan je niet nog wat meer recente foto's plaatsen?? Overigens staan er ook veulens van Zento te koop op Sporthorses, met foto!

Ik heb ze even bekeken, vind de ene wel leuk en de andere spreekt me niet heel erg aan maar wel een mooi koppie.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:20

Hier nog wat plaatjes van mijn kleine zentootje.

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd of er nog meer geboren zijn hier op bokt ondertussen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:24

Ah bekende zerena Haha!

De mensen waar mijn paard staat hebben ook een Zento veulen, uit een merrie van Niveau.

Afbeelding
Afbeelding

Het is echt een stront eigenwijs ding, maar wel enorm grappig Haha!
nergens bang voor, en kan geweldig bewegen.
ruime stap, ruime draf, met enorm veel veer, super galop met erg veel sprong, en mooie zelfhouding, 't is net een dressuurpaard Haha!

Zal binnenkort eens recentere foto's maken Lachen

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:26

Goh jij ook hier Haha!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:29

Die van mij is trouwens ook nergens bang voor, en zou later ook zo maar eens een dressuurpaard kunnen worden.
Eigenlijk hetzelfde als die van magic_lover

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:30

*LOL* Schijnheilig

denk kom hier ook maar eens even langs Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:39

wuswa schreef:
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een super leuk veulen maar kijk misschien wat kritisch omdat ik twijfel of ik juist deze hengst voor mijn merrie moet gebruiken! Voor mijn merrie zou het haar tweede veulen zijn; het eerste veulen is er 1 van Hold up Premier. Bewust voor deze hengst gekozen omdat hij vergrotend zou werken en de weke lendenen 'goed'zou kunnen maken. Dat laatste is gelukt maar het eerste zeker niet. De (inmiddels) jaarling is een heel mooi maar klein poppetje. Nou adviseert men mij om de merrie nog een x te laten dekken omdat een eerste veulen vaak wat kleiner is. Ik ben alleen bang dat het weer een kleintje wordt.... Overigens denk ik dat jouw veulen gezien zijn beenlengte zeker groter wordt dan mams!

Die bij mij op stal word zeker weten groter dan moeders... het is nu al een grote(nu zo'n 2 maand oud), als ik ernaast sta komt ze ongeveer tot mijn ribben (en ik ben ongeveer 1.78m) moeders is ook niet supergroot gok rond de 1.63 iig zeker niet groter dan 1.65 Lachen

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:23

ach....heb inmiddels voor Vaillant gekozen (helaas de 1e x niet drachtig) ..... maar vind ze allemaal opvallend mooi groot die Zento veulens

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:45

Dat is heel toevallig, ik heb vaillant ook in gedachten gehad voor de moeder van deze merrie (maar die heb ik inmiddels verkocht)
En hij zou ook goed op deze merrie passen maar dat "kan" niet qau bloedlijnen.