Kalido van Klaverborch en Bokkesprong Czardas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Kalido van Klaverborch en Bokkesprong Czardas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 23:29

Hoi Hoi!

Ik heb een vraagje, wie kan mij meer informatie geven over de hengsten: Kalido van Klaverborch & Bokkesprong Czardas?

En enkele foto's (evt. nakomelingen) zouden wel erg leuk zijn! Ook andere informatie over nakomelingen is welkom. Maar het liefst wil ik informatie over de hengste zelf, wie kan mij daar aan helpen?

Groetjes,
En alvast bedankt!

Marinke

Daniellev

Re: Kalido van Klaverborch en Bokkesprong Czardas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:31

Bedoel je niet Khadiboj van Klaverborch? Of zit ik verkeerd? Kijk eens op de site van het NRPS, onder hengsten, volgens mij kun je daar wel foto's vinden. De andere is Welsh toch? Misschien dan bij dat stamboek?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 23:33

Nee echt Kalido van Klaverborch Knipoog Op de site van Klaverborch.nl staat hij ook niet... Helaas. Wat is de site van het welsh stamboek dan? *want kan maar zo dat het welsh is hoor, geen idee.. de nakomeling van Bokkesprong Czardas is overigens wel ingeschreven bij het NRPS*

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 23:37

Heb net op de site van de NRPS gekeken en staat Kalido niet bij, terwijl het echt de papa van Kalimero is Tong uitsteken

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:28

Op de NRPS site staat dat hij "...afgekeurd na verrichtingen..." is.

Verder: bron: nieuwsbank
"....Een opsteker voor de nog jonge rijponyhengst Khadiboj Dat was tevens een opsteker voor de nog jonge rijponyhengst Khadiboj van de Klaverborch (King Kadanz x Mufaq ox) van de fam. Spakman uit Holten, want Khadiboj is de vader van kampioensveulen Khahendi. Ook het als tweede geplaatste hengstveulen (eveneens 1e premie en aanwijzing voor Ermelo) is trouwens van Khadiboj én gefokt door Spakman: Kalido van Klaverborch (mv. Kooihuster Teake). ..."

Topic: Nakomelingen: [FB] wie heeft er nakomelingen van Kalido van Klaverborch? [NRPS]

Op reitturnier-news.de staat deze lijst van competitie resultaten:
Für Kalido van Klaverborch (bitte genaue Suchanfragen machen, da ansonsten das Ergebnis verfälscht wird!) sind 8 Starts registriert. davon sind 2 Plazierungen, 5 mal nicht plaziert, 1 mal ausgeschieden

Das macht eine Erfolgsquote von: 25%

Datum = Ort = Bezeichnung = Reiter = Pferd = Platz = Platziert = Ergebnis
2006-05-20 = Bocholt-Stenern = Ponystilspringwettbewerb Kl. E = Weyers, Eva = Kalido van Klaverborch = 12 = u = 7.0
2006-05-20 = Bocholt-Stenern = Ponyspringprüfung Kl. A = Weyers, Eva = Kalido van Klaverborch = 4 = P = 0/50.18
2007-01-27 = Bocholt-Stenern = Stilspringprfg. Kl.A = Weyers, Eva = Kalido van Klaverborch = 15 = u = 7.0
2007-01-27 = Bocholt-Stenern = Springprfg. Kl.L = Weyers, Eva = Kalido van Klaverborch = 999 = x = Ausgesch.
2007-05-12 = Barlo-Bocholt = Ponspringprfg. KL A = Weyers, Eva = Kalido van Klaverborch = 10 = u = 0/48.26
2007-05-12 = Barlo-Bocholt = Pony-Stilspring-Prfg. Kl.A = Weyers, Eva = Kalido van Klaverborch = 2 = P = 7.7
2007-05-12 = Barlo-Bocholt = Pony-Spring-Prfg. Kl.L = Weyers, Eva = Kalido van Klaverborch = 20 = u = 9.250/68.89
2007-05-12 Barlo-Bocholt Pony-Stilspring-Prfg Kl.L mit Stechen = Weyers, Eva = Kalido van Klaverborch = 19 = u = n.gestartet

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:46

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:48

Kalido is geruind Knipoog

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:53

Bokkesprong Czardas ken ik wel van naam en een aantal nakomelingen. Over het algemeen hoor ik altijd dat dat niet de meest meegaande pony's zijn. De paar die ik heb gekent zijn inderdaad niet echt makkelijk. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het allemaal rot pony's zijn. Bovendien vindt ik dat het met elke pony moet klikken. En de ene ruiter kan beter met een moeilijke pony overweg dan de ander.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 14:53

Dniekje schreef:
Kalido is geruind Knipoog

Zins wanneer? En weet je de reden ook?
Wel jammer, want Kalimero is echt een heel leuk paardje Lachen

Cindy (van bokkesprongs cwardas),, is ook niet de makkelijkste.. Maar absoluut niet gemeen ofzo, je moet echt met haar overweg kunnen wil je er goed mee kunnen rijden. Maar ind e omgang is ze gewoon ontzettend lief Lachen dus het zit dan inderdaad echt in het bloed dat ze niet makkelijk zijn.

cva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:30

hoi
ik rij kalido 2 van klaverborch hij is nog hengst en is nu 5 jaar en springt nu m en heeft de punten voor de z al maar dat mag die nog niet volgend jaar kan je er mee dekken voor meer infomatie kunt u ook naar www.stalklaverborch.nl gaan u kunt mij ook even mailen

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:20

kalido 2 is toch een andere pony dan 'kalido'? :)

lies1646

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:28

Kalido is de 2e goedgekeurde zoon van Anne van Klaverborch, hij is van 2000 en heeft op internationaal niveau gesprongen (of doet dat nog?). Zijn volle 1 jaar oudere broer is Kasanova van Klaverborch en Kalido II is van 2006 en in 2011 goedgekeurd. Hij is een volle broer van Kalido...

cva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:01

kalido is gecastereert maar er is nog wel een kaldo II en die is nog wel hengst.

leonievisser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:38

Ik heb een nakomeling van Kalido van klaverborg, zijn naam is kruimeltje☺️

leonievisser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:38

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:50

Ik had nog foto's van Bokkesprong Czardas, zal eens kijken of ik die terug kan vinden. Hij heeft gestaan in Ommel bij ponyfarm de Ombos als ik 't goed heb.

Vroeger heb ik een D-pony gereden/verzorgd met als vader bokkesprong czardas. Heerlijk dier en kon er mee lezen en schrijven.

Nu heb ik een 2-jarige D-pony van Kraneveld's Kadans, zijn grootvader is ook Bokkesprong Czardas en echt het beste karakter dat je kan voorstellen. Net als zijn nakomelingen, goud eerlijke pony's en echte top karakters.

Bokkesprong Czardas is inderdaad een Welsh pony (Welsh K).