Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
monique1973 schreef:ik heb ook een 4 jarige disconto (x flemmingh). het is een heel fijn lief paard. Afgelopen jaar sterwaardige geworden op de merriekeuring, nu zadelmak, maar ook een laatbloeier, dus we doen rustig aan.
Angela66 schreef:Wij hebben sinds 3 weken een nakomeling van Disconto...een 6-jarige zwarte merrie![]()
L-dressuur en B-springen.Het is een braaf paard en heel lief.
MarChak schreef:Hi, ik heb je een PB gestuurd met het internetadres van de stal waar Disconto nu staat.
Mijn avatar is een foto van de eerste kennismaking met Chakra als jaarling (nieuwsgierig aagje, is ze nog steeds), verder moet ik nog steeds een keer wat knappe foto's met tekst in m'n profiel zetten.
Jetje1985 schreef:Angela66 schreef:Wij hebben sinds 3 weken een nakomeling van Disconto...een 6-jarige zwarte merrie![]()
L-dressuur en B-springen.Het is een braaf paard en heel lief.
Okey wat leuk zeg en waar kom je vandaan?
mriinaa schreef:Ik heb sinds 3 maanden een vosmerrie van Disconto, ze is 10 jaar oud. Ze is erg aanhankelijk maar soms wat schrikachtig. Hoe zijn die van jullie qua karakter?
- en ze heeft er een zéér goede neus voor in welke zak vandaag het lekkers zit - als ik er geen erg in heb vindt zij het wel (maar zal niet gauw haar tandjes daarbij gebruiken). MarChak schreef:Onze Chakra is ook een ontzettende knuffel, werkwillig en doet haar best te snappen wat je van haar vraagt, nieuwsgierig aagje, braaf in de omgang, je kan eraan hangen, onderdoor kruipen, achter staan. Heel betrouwbaar/eerlijk dus met veel vertrouwen in de mens.
En speels, ze tilt graag emmers op en laat ze weer vallen -ook als er nog slobber in zit- en ze heeft er een zéér goede neus voor in welke zak vandaag het lekkers zit - als ik er geen erg in heb vindt zij het wel (maar zal niet gauw haar tandjes daarbij gebruiken).
Maar ze kan ook boevig zijn, 't is beslist geen watje en ik moet soms op m'n strepen staan!
Als je met iets nieuws komt en ze krijgt de tijd er even naar te kijken en te snuffelen, is het goed.
Als haar wat dwars zit laat ze dat subtiel weten, op dat soort kleine signalen moet ik dus wel alert blijven om haar niet te overvragen.
Toen ze net verhuisd was van Frankrijk naar Nederland is ze toch wel 6 weken erg alert en schrikachtig geweest (was ook wel een erg lange reis en grote overgang). Nu schrikt ze vrijwel nergens meer van, als dat al gebeurt staat ze ineens stil of doet een klein stapje opzij, maar is nooit gemeen.
Jetje1985 schreef:mriinaa schreef:Ik heb sinds 3 maanden een vosmerrie van Disconto, ze is 10 jaar oud. Ze is erg aanhankelijk maar soms wat schrikachtig. Hoe zijn die van jullie qua karakter?
De mijne is zo lief!! Maar in het begin van de B t/m M2 was hij ook bang. Nog steeds wel een beetje, maar hij krijgt steeds meer vertrouwen in mij.
dat zie je meteen haha.MarChak schreef:Afgelopen zondag hebben bokker mriinaa en ik elkaars Disconto-merries bewonderd, een soort van zoek de overeenkomsten én verschillen.
Overeenkomsten: manier van bewegen, de oortjes, hals, het lekkere kontje, hoge knuffelgehalte en een goede neus voor het lekkers in m'n zak, hoge smalle schoft.
(mriinaa, weet jij er nog een paar?).
Ook verschillen natuurlijk, zoals de kleur vos - zwartdat zie je meteen haha.
En de voorliefde voor eten, stelletje vreetzakken
Dan moet ik even in zijn paspoort kijken.