Wie heeft er een Welt Hitt II?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie_W

Wie heeft er een Welt Hitt II?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 10:46

He!
Ik heb net een nieuw paard, een Welt Hitt II x Mythens (volgens mij schrijf je het zo Knipoog )
Ze is nu net een maandje van mij en 't gaat al heel goed! Het klikte meteen! Maar ze is wel erg fit en snel gestrest!
Het lijkt mij leuk als jij iets verteld over je paard! En misschien een foto'tje erbij! Ik moet er nog een paar maken en dan komen ze zeker hier te staan!

Ben benieuwd!
Bye

Eifelopfok

Re: Wie heeft er een Welt Hitt II?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:53

Ik heb een Welt Hit II X Darwin. Hij was toen ik hem net had ook behoorlijk heftig. Nu is hij wat ouder (hij is van '99) en is hij superbraaf. Heb wel gemerkt dat hij heel gevoelig is op voer. Zet je hem op sportbrok of teveel gewoon brok, wordt hij erg heet, dus daar kun je op letten. Maar zoals gezegd, ik vind het een superleuk paard, kan goed lopen en ook erg vriendelijk in de omgang. Voor foto's kun je op mijn website kijken, t is de bruine op de homepage.

Sophie_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 00:17

Leuk! Ja die van mij is ook erg gevoelig op voer, alleen niet dat ze heet wordt maar wel als ze teveel eiwitten krijgt! Ze krijgt dan gelijk allemaal bulten.
Wel grappig dat die van jou ook zo heftig is! Maar die van mij wordt dit jaar pas 6! Dus dat mag af en toe ook wel! Vandaag ook weer HEERLIJK gereden! En voor 't eerst gesprongen! Was echt heel leuk!
Ga toch liever de dressuur kant op want ze is nog al groot (1.75!!) Dus val er liever ook niet af! Hahaha

Bedankt voor je berichtje Pling !
Bye

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 15:45

volgens mij heeft dresslover op bokt een welt hit II

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:47

Kopt, die heeft een Welt hit II x Kennedy

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 23:01

Hier een merrieveulen van Welt hit x Landsriver x Darwin.

en een volle broer of zus in aantocht.

Afbeelding

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:51

ik een welt hit x goldstar x damocles. het is naar mijn weten de grootste welt hit die er is met zijn 1.86m.

Sophie_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 16:04

WOOW die is groot! Gelukkig die van mij niet zo!

Sophie_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 16:05

Beber schreef:
Hier een merrieveulen van Welt hit x Landsriver x Darwin.

en een volle broer of zus in aantocht.

Afbeelding

Leuke foto! ze hebben een beetje hetzelfde hoofd!

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 00:39

echt een welt hit oog beide veulens

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:48

Ha, ik heb het topic ook gevonden! zag dat jullie het al over mij hadden gehad Bloos Heb inderdaad een Welt Hit II x Kennedy, een enorm gevoelig, sensibele merrie, erg wantrouwig en niet de makkelijkste, maar wil wel enorm graag werken, is enorm intelligent en een super fijn dier om mee te werken. Voor foto's kun je m'n profiel bekijken. Ik start er nu M1 mee. Overigens inderdaad ook érg gevoelig op het voer Ja ze heeft echt maar heeeel weinig brok nodig om er enorm heet van te zijn Knipoog
Edit; ze is nu trouwens rond de 1.70

Sophie_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 19:36

Leuk om dat allemaal te horen! Is het het paard op het plaatje!? Leuk hoofd heeft ie! Mijne is ook wel erg gevoelig, maar veel dingen snapt ze nog niet! Ze is bijna 6 maar er is door omstandigheden met de vorige eigenaar dus ze is eigenlijk sinds 2 maandjes weer echt op conditie enzo. Het gaat super goed! Ben van plan om in het nieuwe jaar mijn startkaart aan te vragen en te gaan starten! Ze is alleen op een vreemd terrein erg afgeleid en erg gestressd, heeft die van jou dat ook!? Bij mijn paard zit aan de moeders kant wel veel volbloeds! Dus daardoor kan het echt komen.

Ik ga nog even kijken of ik een paar foto's hierop kan zetten! Moet alleen even mijn fototoestel zoeken! Tong uitsteken
Ze is alleen nog wel een beetje slank, dus moet er wel wat voer in gooien! Haha, maar maakt niet uit, ze wordt er niet veel drukker van gelukkig.

Leuk om allemaal te horen!

Bye

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:58

Het is inderdaad het paard van het plaatje, die van mij is ook aan de dunne kant, t'is een behoorlijke stresskip, dus dik zal ze nooit worden. Misschien een tip; Paardenmeel. Worden ze niet heet van, maar komen ze wel van aan. Echt heel fijn spul. Ik haal het meestal bij een molenaar hier in de buurt, maar ik geloof dat ze van pavo ook zoiets hebben.

Die van mij is op zich vrij rustig op vreemd terrein, ze vind iets wel eng, maar het is meestal meer nieuwschierigheid als bang zijn, dus ze is wat dat betreft best dapper. Gewoon vaak op vreemd terrein komen en daarin veel ervaring op doen, daar worden ze wel dapper van.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:18

Meld je je ook nog ff in het Kennedy topi dresslover!!!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:24

Daar heb ik me al gemeld, maar er werd een beetje overheen gel*lt Clown

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:32

gaat ff kijken

Sophie_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 23:19

DresslOver schreef:
Het is inderdaad het paard van het plaatje, die van mij is ook aan de dunne kant, t'is een behoorlijke stresskip, dus dik zal ze nooit worden. Misschien een tip; Paardenmeel. Worden ze niet heet van, maar komen ze wel van aan. Echt heel fijn spul. Ik haal het meestal bij een molenaar hier in de buurt, maar ik geloof dat ze van pavo ook zoiets hebben.

Die van mij is op zich vrij rustig op vreemd terrein, ze vind iets wel eng, maar het is meestal meer nieuwschierigheid als bang zijn, dus ze is wat dat betreft best dapper. Gewoon vaak op vreemd terrein komen en daarin veel ervaring op doen, daar worden ze wel dapper van.

Ja dat was ik al van plan. Bedankt voor de tip, maar ze is nu ergens alergies voor dus ik ga eerst kijken hoe dat komt.. Misschien weet jij of iemand anders wat af van een jonaskuurtje. Ze zeggen dat het reinigend werkt maar ook bij allergien? Echt heel raar allemaal. Ze krijg opeens overal bulten.. Kan ik nog steeds niet rijden. De bak is ook al bevroren bij ons Huilen Erg vervelend en ze ontploft bijna zoveel energie heeft ze op dit moment, gelukkig kan ze wel lekker in de molen staan.

Ik zal morgen als ik daar tijd voor heb even een paar foto's hierop zetten. Heb namelijk kerstbal.. hahaha Al heel lang geen jurk meer aan gehad Bloos !

Bye

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:59

Veel plezier op je kerstbal!

Nog nooit gehoord van en jonaskuurtje Misschien zo lang je niet kan rijden even wat minder brok geven.. Ja
Ben benieuwd naar de foto's! *zijn het grote bulten trouwens? Krijgt ze maïs oid?*

Sophie_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 13:07

He!
Zo ik ben weer helemaal bijgeslapen! Was een leuk feest!
Ze krijgt geen mais.. en de bulten verschillen heel erg in grootte!
Maar ik heb de foto's! Ik heb ze even op een site gezet! soof__89.mijnalbulms.nl

Laat me even weten wat je ervan vind! Dit was nog in de zomer! Ze is nu al heel veranderd!
Bye

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:25

Leuke foto's! je paard heeft een echt welt hit-oog. Ja Misschien even de Dierenarts naar de bulten laten kijken, waarschijnlijk zal het een allergie o.i.d. zijn.

Sophie_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 22:39

Ja dat is dus het rare! De dierenarts heeft dus een bloedtest laten doen nog bij die vorige eigenaar en daar kwam niets uit.. Boos!
Gelukkig heeft ze nu vochtafdrijvers en ze is van de kuil af gehaald. Dus kijken of dat werkt!

In iedergeval ik ga nu met vakantie en ik ben pas terug in het nieuwe jaar! Vingers aflikken

FIJNE FEESTDAGEN EN EN GELUKKIG NIEUW JAAR! Party!! Doei!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:27

Hmm, dat is niet zo mooi, misschien toch alsnog een bloedtest laten doen. Ja Kan het misschien stress zijn? Is er iets in zijn/haar omgeving verandert? Andere stal, ander buurman of -vrouw, weidegang, voer dat soort dingen?

Nou, in ieder geval heeeeeeel erg veel plezier op vakantie, geniet ervan. Ook aan jouw fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Sophie_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 13:14

He! Ik heb dus een internet cafe gevonden!
Maar het kan niet de stress zijn denk ik want het zit niet over heel haar lichaam. Alleen op haar hals. Maar verder rest is er vrij weinig veranderd. Ze heeft nog steeds dezelfde buurvrouw dus ik weet het ook allemaal niet. Het is wel vervelend want ze heeft er zelf ook jeuk aan... Dus ze heeft een paar plekken waar ze helemaal open ligt..

Maar leuke feestdagen gehad? Ik wel! Leuke kadootjes gekregen! Hahaha

Nou tot snel weer!

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:29

Mijn paard had al 2 jaar lang last van kale plekken. Eerst alleen op haar oren, vervolgens ook boven op haar hoofd. Afgelopen voorjaar kreeg ze het ook op hals en rug. De afgelopen 2 jaar is ze op van alles onderzocht en voor vanalles behandeld ( schimmel, schurft, allergietesten). Niks hielp en uit de test kwam niks. Vele honderde euro's armer en niks verbeterd.

Afgelopen zomer Jan Jonas ingeschakeld, en heeft haar 2x een kuur voorgeschreven ( dit omdat ze het al 2 jaar had) en ze heeft nu al maanden achtereen overal haar!!!!! Daarbij is ze ook een stuk relaxter geworden "tussen de oortjes". Van de jeuk werd ze natuurlijk erg onrustig en "gek".

Bij haar zaten de "problemen" met name in haar blinde darm. Ik kan hem dus echt aanraden!!!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:21

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=234952 kent iemand deze merrie? Haar moeder was het eerste veulen wat ik als 11 jarige heb zien opgroeien en heb zien vertrekken Boos!
Ik wou haar altijd nog een keer opzoeken, totdat ik op de afstammelingspapieren van de merrie Afke zag dat La Libella was overleden Verdrietig