Wie weet iets over Hofnar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Becky_Claire

Wie weet iets over Hofnar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 20:54

Hallo,

Ik heb een jaarling hengst van Gribaldi x Hofnar.
Nou is over gribaldi natuurlijk wel veel te vinden, maar over Hofnar kan ik niet zoveel informatie vinden.
Ik weet dat hij naar Denemarken is gegaan een aantal jaar terug, maar verder heel weinig.
Wie heeft meer informatie voor mij of heeft zelf een hofnar?

Groetjes Shannah

Peterina

Re: Wie weet iets over Hofnar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:58

Hofnar heeft van 1995 tot 2000 op de YORK STUTTERI - EU Station - Stumpedyssevej 3, DK-2970 Hørsholm Tlf.: +45 45 86 04 45 gestaan.
Daarna is hij verkocht aan USA en staat nu in California: (met foto's)
http://www.danishwarmblood.org/stallions/hofnar-dvh-586

Verder info van Stallionweb.nl:
http://www.stallionweb.nl/Hofnar2.JPG
http://www.stallionweb.nl/Hofnar1.JPG
Verrichting Ermelo 1992 (gedeelde 23e plaats)
Eerlijk, betrouwbaar.
Stap ruim. Draf met tact en regelmaat. Galop voldoende ruim en gedragen. Geeft zijn ruiter in dressuur een ruim voldoende gevoel. Springt met ruim voldoende vermogen en wisselende beentechniek, maakt de sprong achter niet mooi af. Geeft zijn ruiter bij het springen een voldoende gevoel. Presteert in terrein goed. Veel bereidheid tot werken, laat zich goed bewerken en ervaart werk als normaal. Ruim voldoende aanleg als dressuurpaard, voldoende aanleg als springpaard.
Op stal moet hij omzichtig worden benaderd, hij slaat soms naar zijn verzorger.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Verrichtingscijfers
Stap 7.5
Draf 7.5
Galop 7
Rijproef 7.5
Springen vrij 6
Springen ohz 5.5
Terreinproef 8
Karakter 9
Stalgedrag 7
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 73.00
Max punten 100
Plaatsing 23e van 38 (27)
Jaar verrichting 1992
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1994 (veulens)
Van deze hengst werd een uniforme collectie langgelijnde, rijtypische en rassige veulens getoond. Sommige veulens waren wat kort geribd.
Vorm en uitdrukking van het hoofd zijn voldoende. De veulens hebben een lange, goed gevormde en gespierde hals. Ze dragen de hals goed en maken zich mooi in beweging. De lange schoft is best ontwikkeld. De schouder is lang en ligt er best in. De rug heeft een goede lengte. De goed gespierde lendenen liggen mooi aangesloten. De goed gevormde en gespierde croupe heeft een prima lengte. De broek is voldoende doorgespierd. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen van de geprikte veulens was wat gebogen; de geselecteerde veulens hadden een goed gesteld achterbeen. Het fundament is voldoende ontwikkeld.
De stap is goed: ruim en met een goed ondertredend achterbeen. De veulens draven gemakkelijk, met oprichting en elasticiteit en met een goed gebruik van het achterbeen.
Een thuis geïnspecteerd veulen wijkt in negatieve zin af van de rapportage, zowel qua type als beweging.
De veulens liepen bij kwalitatief heel gewone moeders.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Kort samengevat: uniforme collectie rijtypische veulens die goed kunnen bewegen.
Getoond: 16 veulens uit 60 dekkingen.

Afstammelingen 1998 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft de reeds geëxporteerde Hofnar voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2002 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Hofnar voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:02

Wij hebben een Hofnar gehad en daarmee verder gefokt.
Je hoort van deze hengst wel veel dat zijn nakomelingen niet echt braaf zijn. Brutale donders met weinig ontzag. Die van ons, en de nafok hebben dat ook wel een beetje. De één wat meer als de ander.
Ik wil niet zeggen dat dit altijd zo is, maar bij ons is dat toevallig zo.

Rafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:05

Bij mij staat een Hofnar op stal, van een pensionklant. Het is een E pony, super braaf ook met buitenrijden. Ze is van een mevrouw van half de 60 jaar. Wel heel slim maar geen slecht karakter.

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:40

wij hebben ook met de hengst gefokt.
het zijn wel paarden die direct weten wie ze op hun rug hebben.

yolakrabbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:55

Ik ben in bezit van Nanne, vader Hofnar, zij is geboren 6 mei 1995, heeft ooit een veulen gehad. Het is een pittige vosmerrie die inderdaad weet wie ze op haar rug heeft. Zou graag iets over haar veulen willen weten, dat paard schijnt nu ongeveer 10 jaar oud te zijn.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:22

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding