Nakomelingen van Orame(v. Indoctro)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

Nakomelingen van Orame(v. Indoctro)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 13:13

Ik ben wel benieuwd wie er nog meer nakomelingen van Orame heeft.
Wat is het karakter van je paard, stokmaat, en eventuele foto's?

Ik heb een 5jarige Orame x Goodwill van 1.65 cm.
Hij is vaak erg heet, vliegt regelmatig overreind als hij zijn zin niet krijgt. Hij kán super lopen en wilt graag voor je werken, maar het is echt een paard met gebruiksaanwijzing. In de omgang is hij af en toe wat onrustig, maar wel heel lief.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu jullie Vork

zoepahhpaula

Re: Nakomelingen van Orame(v. Indoctro)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:36

Heej..ik zie dat jij al een topic hebt over Oramé.. heb er net oOk 1 gemaakt.. voor foto;s van mijn oramé zie profiel ofwel mijn topic..

Ik heb een zeer werkwillige hengst van Oramé x Wolfgang..kan fantastisch bewegen..is nuchter maar wel gemakkelijk heet te maken..hij werkt meestal goed mee..alleen als hij boos wordt wil die net zoals de jouwe weleens op 2 benen gaan staan haha..
Fijn paard in de omgang.. echt heerlijk om ermee te rijden!

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:07

Ik heb er ook 1 !!! Super braaf en grappig paard in de omgang. Fotos staan in mijn profiel. Het is een heel nuchter paard, hij is nu 6 jaar en begint nu pas btje volwassen te worden. Hij had de tijd echt nodig! Toen ik hem pas had wilde hij ook wel eens op 2 benen gaan staan...net als die van jullie! Laatste tijd niet meer eigenlijk!! Wel eens met 4 benen in de lucht Tong uitsteken
Het is een Oramé x Ahorn

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:10

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:20

die van mij is ook 6...nu pas beetje volwassen..lang geduurd! was altijd een grote kleuter!! Maja dat maakte em ook zo leuk in mijn geval!

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:35

Toch maar even een foto dan..
Mijn Oramé genaamd Ulriko, 6 jr, Oramé x Wolfgang x Equador x Notaris, vanaf dec. onder t zadel, L2 geklasseerd..en we zijn em nu parcoursklaar aan t maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:37

Ik wou net zeggen Uptodance heeft een hele mooie staan maar toen zagk pas dat jij t was Bloos

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 21:48

Matsjo schreef:
Ik wou net zeggen Uptodance heeft een hele mooie staan maar toen zagk pas dat jij t was Bloos

Aaaahh Lovers

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 21:49

@zoepahhpaula: Prachtig paard heb je! Vind hem wel wat van mijnes weg hebben.. Mijne is nu ook 6 maar zit nog vollop in de puberteit hoor. Clown

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 17:24

Niemand meer?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:35

Goedemorgen

Wij hebben ook een Oramé x French Buffet xx x Goodtimes x Tolbert x Courville xx
een jaarling en een vos met een klein kolletje
en aan haar rechtkant allemaal witte haartjes Bloos

Erg lief dier met veel massa en maat, ben benieuwd hoe ze is over 2 jaar

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:56

Ik rij een 5-jarige merrie Vorstin v. Oramé * Belmondo * Erdball. Is als 3-jarige ingereden en heeft daarna een blessure gehad aan haar spronggewricht, daardoor heeft ze 3/4 jaar op rust gestaan. Omdat we niet wisten of het nog goed zou komen, is ze geinsemineerd met VDL Radisson. Na deze 3/4 jaar rust heb ik haar weer opgepakt en ging eigenlijk heel fijn. Dus startkaart bij aangevraagd en mee op concours. Nu is het veulen er nog bij, maar rij ik haar al wel weer, en 5 oktober mag ze weer mee.
Is een erg werkwillig, temperamentvol paardje, maar niet gemeen.

Hier even wat foto's..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier tijdens 8 maanden dracht.. Al een aadrig rond buikje.

Afbeelding
En hier met haar kleine evenbeeld, Comtesse. Is hier net één dagje oud.

Maar die Oramé's van jullie zien er leuk uit zeg.. Valt me ook op, dat ze beide een erg voorbeengebruik hebben. Dat heeft de mijne ook. De mijne moet nog iets meer achterbeengebruik hebben.

EDIT: Nu ik de foto's even goed bekijk, valt dat op zich nog wel mee.. maar mag iets meer gaan zakken van achteren..

Magic_Ubaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:00

Ik heb ook een Orame X Glennrigde! Na paar maanden rust te hebben gehad omdat ze een veulen er naast heeft, is ze nu pas uitgepuberd... Echt super wat die rust met dr gedaan heeft! Eind oktbober 1e wedstrijd in t L1.. Foto's in mn profiel

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:06

Ook een erg mooi paard

@Uppojono :valt me op dat jou'n Oramé net zo als die van ons mooi breed in het lichaam is,maar wel mooi fijn beenwerk heeft

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:11

Ik heb ook een Oramé. Beetje gecompliceerd karakter Lachen en op twee benen staan kan ze ook Scheve mond
Haar stokmaat is ong 1.73 m.
Ze is heel lief in de omgang (erg knuffelig), ze heeft het niet op vreemde en is behoorlijk eenkennig. Aan moederskant is ze van Glennridge. Met rijden is ze super fijn als je met haar overweg kunt. Ze heeft hele mooie ruime gangen en kan ook erg goed springen!
Voor de rest vind ze buitenritjes en boswandelingen héérlijk. Een erg apart paard, maar met veel geduld en rust is het een erg fijn paard. Ze is nu drachtig van Unesco (Karandasj keur x elite v. Caretino)

hierbij wat foto's:

Afbeelding
Al een tijdje terug deze foto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:44

Toke schreef:
Er is al ooit een topic over geopend.
viewtopic.php?f=22&t=508002&hilit=orame

Wij hebben er 2, een 4 en een 2 jarige, broer en zus, uit een Rex Magna xx moeder, staan beide in bovenstaande topic

hahahaha dat is mijn topic Haha! Vork

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:25

[quote="RZDLover"]Ik heb ook een Oramé. Beetje gecompliceerd karakter Lachen en op twee benen staan kan ze ook Scheve mond
Haar stokmaat is ong 1.73 m.
Ze is heel lief in de omgang (erg knuffelig), ze heeft het niet op vreemde en is behoorlijk eenkennig. Aan moederskant is ze van Glennridge. Met rijden is ze super fijn als je met haar overweg kunt. Ze heeft hele mooie ruime gangen en kan ook erg goed springen!
Voor de rest vind ze buitenritjes en boswandelingen héérlijk. Een erg apart paard, maar met veel geduld en rust is het een erg fijn paard. Ze is nu drachtig van Unesco (Karandasj keur x elite v. Caretino)

Mijn paard heeft ook last van eenkennigheid, hij is wel niet gemeen dan..maar hij loopt met een vreemde gewoon niet mee! Hij deed eerst alleen alles voor mn vader..en na 3 maanden overtuige kon ik er eindelijk alleen mee weg (buiten rijden/concours e.d.!) Hij parkeert zich gewoon in zijn stal dan..Knipoog

Kheb trouwens sinds een paar weken fanatiek springles.. blijkt daarin een automaatje te zijn..Heerrrlijk..(voor een dressuurruiter zoals ik :-D hihi).

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:27

zoepahhpaula schreef:
Mijn paard heeft ook last van eenkennigheid, hij is wel niet gemeen dan..maar hij loopt met een vreemde gewoon niet mee! Hij deed eerst alleen alles voor mn vader..en na 3 maanden overtuige kon ik er eindelijk alleen mee weg (buiten rijden/concours e.d.!) Hij parkeert zich gewoon in zijn stal dan..Knipoog

Kheb trouwens sinds een paar weken fanatiek springles.. blijkt daarin een automaatje te zijn..Heerrrlijk..(voor een dressuurruiter zoals ik :-D hihi).

Die van mij doet idd ook niks bij vreemden... ze laat zich niet vangen in de wei (terwijl ze naar mij altijd toe komt draven Bloos ). Mijne is ook een automaatje bij het springen (en ze vind het altijd pas spannend boven een meter Slapen) Haha! Ze telt zelf haar passen enzo al is ze wel wat voorzichtig.

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:23

ik ken een oramé van 2005 uit een volbloedmoeder. Zeer eigenzinnig beestje en piepklein. (moeder was 165). hij heeft wel een zeer expressief hoofd en het is een heel harmonieus gebouwd paardje én pikzwart.

eddie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:51

Ik heb ook een Orame (x Afrikaner XX). Hij lijkt veel op die van RZD Lover. Hij is nu twee jaar en ik heb hem zelf gefokt. Achteraf niet zo'n goede keuze, want zij moeder heeft een apart karakter en dit in combinatie met het Indoctro bloed heeft het er niet veel beter op gemaakt. In de omgang is hij op zich heel lief, maar soms lijkt het net of een knop om gaat en dan gaat hij helemaal door het lint. Hij laat zich dan ook gerust achterover vallen. Hmmm, ik hoop maar dat hij dit trucje niet gaat doen als hij onder het zadel is.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 00:07

Ik heb ook een Oramé, Vanity. Ze is een 5 jarige stermerrie, Oramé x Lucky Boy xx x Enfant de Normandie.
Ze is 1,70 groot en ook best eigenzinnig.

Afbeelding

Afbeelding

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:52

ik ben nu bezig met een orame Haha!
hoop echt dat het wat is Haha!
zo te horen zijn het wel goede paarden!

p.s. uptodance, je hebt je strijklappen verkeerd om Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:02

Ik heb een Orame x schalkhaar gehad. Heb hem verkocht omdat hij niet te rijden was. Qua omgang een echte knuffelbeer. Wel wat eenkennig. Weet niet waar hij naartoe is gegaan. Dus als iemand dat weet hoor ik dat graag. Haha!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 21:50

kellyhvj schreef:

Ik mijn strijklappen verkeerd om?? Vork

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:41

UpToDance schreef:
kellyhvj schreef:

Ik mijn strijklappen verkeerd om?? Vork

ja op je laatste foto.... die groene strijklappen... Bloos
je moet ze van been wisselen Knipoog