holsteiner Dayano

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:54

Wauw!! Mooie punten voor een debuut!!

En vandaag weer even gereden en dat ging al een stuk beter met de spierpijn.

linda_hans

Berichten: 316
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:15

Hoi allemaal,

de dayano's gaan goed lees ik wel!
Ik kom me hier alleen afmelden.
We hebben Diva namelijk verkocht afgelopen week.
En wij gaan weer op zoek naar een jong paard. Iedereen nog veel succes met de Dayano's! Het zijn echt super fijne paarden.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:38

Linda_hans
Is dat wat jullie het leukste vinden? Jonge paarden opleiden??
Wel weer spannend hoor!
Maar hopelijk gaat dat net zo goed.

ROCHELLEx

Berichten: 997
Geregistreerd: 18-08-07
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:02

Sorry dat jullie een tijd niets van mij hebben gehoord maar de hele situatie rondom Cay was een beetje chaos. Ik rij Cay nu al 4 jaar lang dagelijks voor de eigenaar en de tijd is gekomen dat hij te koop staat.

Nu had ik iemand gevonden die Cay voor mij kopen zou omdat hij niet wilt rijden maar zelf graag een paard wilt om te knuffelen en mee te tutten. het zou dus hetzelfde blijven als nu. Helaas zag hij hier van af terwijl ik alles al had gekocht e.d.

Nu een tijd verder, een aantal kopers verder, kan Cay geen nieuw maatje vinden die net zo gek is op hem net zoals met hem, als ik dat ben.

Tot mijn grote opluchting heb ik een nieuwe baan gekregen voor 32 uur alleen maar avond en nachtdienst en een vast contract. Dus ik heb te stoute schoenen aan getrokken en gezegd dat Cay lekker met mij mee gaat. Ik gun hem verder ook echt niemand.

Eind april wordt er een Arno Brandt zadel aangemeten en we verhuizen volgende week misschien al naar onze nieuwe stek!

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:10

Wauw rochelle !!! Wat goed,van harte gefeliciteerd. Dat jullie maar weer verder mogen knallen samen

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:31

Gefeliciteerd Rochellex! Heel veel plezier met je eigen Cay!

ROCHELLEx

Berichten: 997
Geregistreerd: 18-08-07
Woonplaats: IJmuiden

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:11

Dankjulliewel! Zaterdag gaan we al verhuizen. Als hij de trailer op gaat tenminste. Dinsdag ga ik even naar zn nieuwe stekkie om zijn stal even lekker uit te soppen!

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:33

Heel veel plezier met Cay!! Heel veel geluk samen! :)

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 23:42

Super leuk!!! Maak je een nog een foto op jullie nieuwe stekkie

Gister weer privéles gehad, donderdag een groepsles, en eindelijk gaan we weer de goeie kant op!!
Vandaag precies is het een jaar terug dat Cuba op de operatietafel lag, de tijd vliegt wat dat betreft

celine_l

Berichten: 32
Geregistreerd: 16-11-14
Woonplaats: Rijssen

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 00:02

hallo allemaal,
volgens mij kan ik me hier ook bij aansluiten, aangezien ik ook een trotse eigenaresse ben van een Dayano merrie, een net zo knappe nakomeling als alle anderen. :)

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:16

Welkom!!!!
Brand los en vertel meer over je Dayano

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:34

Leuk, welkom. Altijd gezellig een nieuwe Dayano eigenaar! :)

De tijd gaat inderdaad hard Collendoorn! Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op :)

Hier van bet weekend gestart. Zaterdag heel fijn gereden, helaas bij iedereen erg laag gepunt, 176 en 173. Zondag stuk minder fijn gereden, eerste proef ging opzich wel met een 9 voor het binnen komen met 185, tweede proef werd meneer iets té enthousiast en had ik een 1 voor mijn middendraf ( :') ) met 165. Een weekend van tegenstellingen haha!

celine_l

Berichten: 32
Geregistreerd: 16-11-14
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:14

Nou vooruit,
Celeste (officieel Celesta) is sinds 2 jaar van mij, we hebben haar gekocht toen ze 5 was.
Sinds toen zijn we druk bezig geweest omdat er nog veel werk aan de winkel was, en nu gaan we waarschijnlijk binnenkort ons eerste impuls wedstrijd starten. :)

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:54

Mooie merrie Celineceles1!
De keuring van Gilly-Gail is heel apart verlopen met als gevolg dat ze weer 'thuis' staat en de verkoop van de baan is. Ik ga volgende week Bodegraven bellen om te overleggen. Ze loopt op het harde en op het zachte 100% okee. Maar twee (?!) veeartsen hebben vreselijk in het lelijke been staan knijpen (niet palperen, maar echt knijpen) en daarmee de pees waarschijnlijk geïrriteerd. Toen een straffe buigproef eroverheen (tot twee keer toe) en daar kwam ze niet goed uit, volgens de beide veeartsen.
Het gekke is dat ik alleen heb gezien dat ze haar voet een aantal passen naar buiten draait en dus buiten de massa plaatst, maar niet dat ze er kreupel op loopt. Verder vond ik het vreselijk amateuristisch, omdat het hier een verkoop/aankoopkeuring betrof en we zelf met de merrie moesten gaan rennen, een longeerlijn moest 10 minuten naar worden gezocht en een zweepje was er ook niet om de merrie te laten draven. De geïnteresseerde heeft de buigproeven dus niet gezien omdat zij met de merrie moest rennen en heeft zich helemaal door die twee veeartsen in de put laten praten. Ik wil daarom met Bodegraven even overleggen of een 2nd opinion zinvol is, dan laat ik haar daar keuren (eigen kosten) en kan ze wellicht alsnog klinische ggk worden verkocht. Gisteren weer gelongeerd en dan sta ik toch weer te genieten van haar bewegingen en haar werkwilligheid. De bijrijdster van Gilly is ook blij dat ze nog weer langer blijft, die geniet ook van het dier (maar kan helaas wegens studie en werk haar niet kopen).

celine_l

Berichten: 32
Geregistreerd: 16-11-14
Woonplaats: Rijssen

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:28

Bedankt Diane65!
Vreemd verhaal van die keuring zeg, geen enkel paard loopt 100% lekker als er net in de pees geknepen is, en buiten massa zetten is heel wat anders dan kreupel.
Leuk om in jou verhaal ook te lezen van de goede bewegingen en het werkwillige karakter want dat herken ik in die van mij ook. :)

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:36

Wat een raar verhaal zeg, ik hoop dat ze inderdaad de second opinion willen doen.

Wat een stoer paard zeg Celeineceles1! Heel gaaf!

celine_l

Berichten: 32
Geregistreerd: 16-11-14
Woonplaats: Rijssen

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:25

Bedankt :) renateeee_

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:28

Idd heel mooi paard celineceles1!!
En wat een gedoe met gilly, ik hoop maar dat een second opinion beter uitwijst !

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:42

Collendoorn, het wordt gewoon een herkeuring. Hoorde gisteren van de staleigenaresse dat een merrie die bij ons op stal te koop stond ook eerst niet door de klinische keuring was gekomen, maar twee weken later wel. Had zich waarschijnlijk verstapt of zo. Gilly heeft daags voor de keuring nogal vliegerig gedaan in de bak met een flinke stijgering erbij dus mogelijk heeft de amazone iets teveel risico genomen en heeft ze de boel toen wat overbelast. Eerst a.s donderdag hoognodig naar de smid en dan volgende week opnieuw keuren. Als de vrouw die haar eerder wilde kopen dan definitief is afgehaakt (weet ik nl nog niet) dan kan ik haar in elk geval (hopelijk) klinisch goedgekeurd verkopen.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:02

Oohh wat goed!!! Je hoort dat vaker idd, maar wat je zegt dat heb jij in ieder geval een goed gekeurd paard te koop staan. Spannend !!

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:32

Ik was ook even afwezig maar ik lees altijd wel mee hoor.

Wauw Linda hans, wat jammer eigenlijk want het ging zo super goed. Hoop dat ze een nieuw lief baasje gevonden heeft waar ze het net zo goed mee gaat doen!

Wat een mooi nieuws Rochelle! Gefeliciteerd met je aanwinst!

Welkom Celine en idd, wat een knapperd heb je daar!

Diane wat vervelend allemaal. Hopelijk gaat de herkeuring wel goed dan!

Empi en ik zijn eindelijk weer aan het oppakken na een hele lange winterstop. Hopelijk snel weer op niveau terug en in de wedstrijd ring te vinden.

celine_l

Berichten: 32
Geregistreerd: 16-11-14
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:46

bedankt collendoorn en leonie87! :o

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:56

Succes alvast Leonie87, gaat het trainen wel weer lekker??

Vriendinnetje Van mij rijdt Cuba op het moment, ik ben maandag weer geopereerd aan m'n oor dus mag helaas nog niet rijden.
Dinsdag de hechtingen eruit en gelijk maar vragen wanneer ik weer mag haha. Vreselijk vind ik dat zelf niet kunnen rijden! Of überhaupt heengaan.

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:12

Lekker bezig Leonie87!

Ah balen zeg, beterschap! Heb je er veel last van? Wel fijn dat je vriendin hem wil rijden.

Bambsie barst van de energie sinds dat hij hele dagen op het land staat. Af en toe net een merrie met zijn gedrag, tegen m'n linkerbeen plakken en boos worden :+. Maar voor de rest gaat het fijn. Zondag ons eerste outdoor wedstrijd dit seizoen, hoop dat de linkergalop nu wel in een keer goed gaat. Dat is ons grote struikelblok, op de lange zijde in de linkergalop aanspringen.

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:42

Gilly is afgelopen donderdag voor een herkeuring naar Bodegraven geweest. Op basis daarvan heb ik een eerlijke advertentie geplaatst waarin ik heb aangegeven dat ze op dit moment nog niet beoordeeld kan worden tijdens een klinische keuring omdat de veearts wel iets ziet aan haar bewegen (stugger linksom dan rechts) en dat dat iets te maken kan hebben met het been, maar ook te maken kan hebben met het feit dat ze nog niet is doorgereden, dus weinig bespiering heeft en ook behoorlijk scheef is.
Dit heeft een echt 'paardengezin' niet ervan weerhouden om vanmiddag contact op te nemen. Eind van de middag hadden zoon en dochter Gilly gereden en waren erg onder de indruk van haar bewegingen. De koop was binnen anderhalf uur gesloten. Als zoon en/of dochter in de sport niet verder komen met haar, wil de vader er erg graag veulens uit gaan fokken gezien haar vrije bloedlijnen. Ik ben ontzettend blij en ik hoop dat Gilly het in de sport (tegen ieders verwachting in) heel erg goed gaat doen en daarna voor mooie veulens gaat zorgen. Ik wens jullie allemaal heel veel succes en nog veel meer plezier met jullie Dayano's. Ik stap nu uit het topic en ga verder met Gilly's moeder, de Creool dochter Bridie.