holsteiner Dayano

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda_hans

Berichten: 316
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:54

@renate: idd gewoon blijven starten, dan komt het vanzelf wel! Je ziet zijn spanning ook heel erg, echt zonde. Balen ook dat het zondag niet beter ging. :(:)

@nexus: ziet er goed uit! we starten regio Zuid-Holland, altijd wel veel deelnemers. We zullen zien hoe het gaat lopen in Ermelo. De ervaring nemen we in ieder geval weer mee! :D

@leonie: jeej wat een wond op zijn hoofd! Gaat het nu weer wat beter met hem? Je schrikt je dan echt helemaal kapot, brr. :(:)

@diane: wel lekker hoor dat Gilly weer thuis komt! MAar de stal is je dus niet bevallen, dat is jammer. Hopelijk kun je lekker zelf aan de slag met haar!

Hier gaat alles zo z'n gangetje, lekker aan het voorbereiden voor volgende week. Ben benieuwd!

Kosta

Berichten: 715
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Oud Gastel

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:46

Leonie, wat een wond, maar wat geneest het mooi zeg, hopelijk blijft het zo goed gaan.

Renate, jammer dat het niet helemaal naar wens ging, maar de aanhouder wint.

Diane, Gilly weer thuis is vast het beste, een ander die doet het toch nooit met zoveel liefde als je zelf voor je paard hebt.

Hier niet veel bijzonders te melden, hahahaha.

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 07:49

linda_hans, de stal in Gouda is niets mis mee, maar de bruikleenovereenkomst is niet goed uitgepakt ;-). Even een nuance aanbrengen want anders lijkt het alsof de stal niet goed genoeg was, maar met de mensen daar en de accommodatie is niets mis ;-). En inderdaad, ik kan het beter zelf in de hand houden, ik heb zelf toch meer ervaring met jonge paarden.

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:26

Wat wordt Gilly toch een leuk paard!

Vandaag weer gestart in Oudenhoorn, ein-de-lijk een rustige proef gereden, nog wel iets wat spanning maar geen gekke fratsen. Door die spanning toch nog enige foutjes gemaakt maar ik ben tevreden! 174 en 172. Morgen gaan we weer in Rockanje starten, duimen dat het deze keer wel droog blijft, want we treffen het wel met de regen haha.

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:20

Thanks Renateee, ze was zoooo braaf vandaag! Gewoon van de paddock af opgevangen, even gepoetst, longeerspullen eromheen gegooid en op mijn gemakje met haar in de longeercirkel aan de dubbele longe gewerkt. Braaf vanuit stap, rustig draf en iets moeilijker (want cirkel is te klein voor zo'n groot peerd) in galop, maar superbraaf. Wat mensen misschien wel een beetje eng kunnen vinden is dat ze als ze op het midden staat te wachten totdat ik klaar ben met het omzetten van de lijnen om van linksom naar rechtsom te gaan, dat ze dan haar hals even omhoog steekt omdat ze graag in de rondte kijkt. Dat doet haar moeder ook, maar die is maar 1.60m dus dan valt dat niet zo op. Bij een paard van nu 1.72m met een lekker lange (Donnerhall-) hals lijkt het natuurlijk alsof ze misschien wel elk moment kunnen opstijgen. Wat dus niet gebeurt. Helaas wel een schieffeltje gevonden midden op haar linkervoorbeen (pijp), dus ik vermoed een klapje van een ander paard met ijzer..... en drie voeten licht rotstraal, maar het land was ook erg nat daar..... Morgen eens aan de hand werken een kwartiertje of zo. Goed voor de gehoorzaamheid en ontwikkeling van de propriosepsis (oftewel, hoe staan mijn benen?).

Goede punten Renateee, maar wel jammer van de regen. Deze kant op is het de hele dag vrijwel droog geweest. Duimen voor je dat je morgen droog weer hebt!

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 00:49

M'n stipje was weg! Ik vond het al zo akelig stil hier, maar dat verklaart een boel!!

Ik ga morgen even al jullie verhaaltjes lezen.

Osteo heeft Cuba goed los gemaakt, in z'n kaak zat hij vast hij had z'n tong scheef in zijn mond, z'n bekken is weer los gemaakt. En wat tussen wervels.
Ik moest 3 dagen stappen en gewoon er weer op!! Eerste dag ging super en nu slaat de spierpijn toe, meneer kan verder buigen maar de spieren zijn het nog niet gewent en nu meer het gas open dus dat voelt hij aan z'n achterhand, maar uiteindelijk krijg ik hem er wel er lekker doorheen. Het heeft hem wel echt goed gedaan, dus nu een kwestie van spieren trainen.

Weet iemand hoe ik het weer aan kan zetten dat ik weer gewoon mail krijg?

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:41

Al opgestapt Diane? :P :P

Hij word echt heel gaaf Nexus! Heel paard al.

Altijd fijn als de osteo goed werk kan verrichten collendoorn.

Dat klinkt als positiever renate!

Succes Linda met de hippiade! of was het dit weekend al? Dan, hoe ging het?! :P

Emp heeft ook een osteo gezien en ik mag nu langzaam weer gaan rijden, maar niet draven. Hierbij maakt de heup een andere beweging en die moet ik even mijden. Dus de draf langzaam opbouwen. Dat is wel raar aangezien het normaal je meest gebruikte gang is.
Gisteren voor het eerst er op gezeten en hij was echt stijf en traag. Heb het maar even zo gelaten, want als hij zich zo voelt, wil ik niks forceren.
Vrijdag zijn de hechtingen uit zijn wond gehaald en ik zag gelijk een verschil in zijn gedrag! Ze zaten hem echt in de weg.
Dus hopelijk nu o weg naar genezing en dan geen nieuwe fratsen meer!

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:30

Leonie87, nog niet. Ze heeft zich moeten invechten in de groep merries en is flink aangepakt. Er lopen een aantal dikke krassen over haar rug, net waar het zadel zou moeten komen. Dus daar is ze gevoelig op. Even wachten nog maar. Morgen wil ik haar eerst even aan de dubbele longe doen en dan aan de hand laten werken. Hopelijk kan ik van het weekend mijn leren zadel erop gooien. Volgende week moet ik er wel op gehangen/gezeten hebben want zaterdag komt er een eventingruiter kijken of ze haar wil gaan rijden. Zelfde basis als bij de vorige bruikleenovereenkomst, alleen lijkt me dit een wat serieuzer iemand. Zij heeft namelijk ook een praktijk voor behandelingen bij paarden.

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:25


Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:57

Vanmiddag is de eventingamazone op Gilly gaan zitten. Omdat ze een maand niet gereden was, even aan de longe en in de longeercirkel. Ze was SUPERBRAAF! Trekkers met aanhangers, auto's, andere paarden en een racefietser langs de bak, geen probleem! Maar het is wel duidelijk dat ze wat langer tijd nodig zal hebben om helemaal uit te groeien. Het is echt qua lichaam nog een babypaard en qua geest uiteraard ook. Helemaal terug zetten alsof ze nog in de opfok staat, gaat niet meer. Ze heeft grote behoefte aan aandacht en wil ook echt iets doen. Betekent wel dat ik/we heel voorzichtig moeten zijn met haar aan het werk te zetten. Het zou zonde zijn als ze op jonge leeftijd al kapot gereden zou zijn.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:26

Super diane65!! Heerlijk als ze zo lekker braaf zijn

Ik ben gister weer op wedstrijd gegaan! Dat kwam van de week spontaan op, onder het mom Van je moet toch een keer....
Ik had Zaterdag een super les gereden!!! Echt zoo onwijs fijn, waardoor ik stiekem toch meer verwacht had van zondag. Ik had nu 177 en 173 dus opzich netjes geen blamage maar hij was gewoon niet zo heel fijn aan m'n hulpen.

Ik ben zelf ook nog heel zoekende naar hoe ik zelf het beste kan rijden! Met hulp ernaast gaat t super goed maar als ik het alleen moet doen raak ik soms in de knoop.

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:57

Fijn dat het zo goed gaat met Gilly!

Goeie punten Collendoorn! Volgende keer gaat het zeker beter, dat geloof ik.

Bamba doet het thuis zo goed, we gaan met het indoor seizoen weer starten. 1 en 2 november. Dan is de spanning bij hem een stuk minder omdat er minder gebeurd. 12 oktober hebben we een clinic van Theo Hanson, ook voor de ervaring!

Hier nog een foto van het rijden van vandaag.
Afbeelding

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:58

Die voorbeentjes gaan wel alle kanten op hé renateeee_
Mooi hoor lekker ruim!!

Wij zijn afgelopen vrijdag tot maandag in kootwijkerbroek geweest!! Super fijne ritjes gemaakt.
En vanaf maandag tot heden zitten we in warnsveld ook lekker buiten rijden en vakantie houden.

Afbeelding

Afbeelding

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:45

Vanmiddag is voor de tweede keer de nieuwe amazone voor Gilly opgestapt. Pittige dame die duidelijk ervaring heeft met jonge paarden en de rust en kalmte heel goed weet te bewaren en de puber heel goed weet te begeleiden. Ga morgen zelf wel even nog wat longeren aan de bijzetjes, want nu betekent lichte druk voor Gilly sterrenkijken. Ze moet toch even leren begrijpen dat druk betekent: hoofd naar beneden en ontspannen = heel fijn. Ze is wel ontzettend braaf en meewerkend alleen betekent alles wat ze niet begrijpt: rennen. Net als bij haar mams Bridie destijds. Maar dat is heel goed te hanteren. Zodra er leuke foto's en filmpjes zijn, zet ik ze hier ook wel even neer. Ben nu bezig met een FB pagina over Gilly-Gail, leek me ook wel aardig.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:54

Leuk Diane!! Ben benieuwd als je pagina af is.

Ook fijn dat je amazone goed op jouw lijn ligt! En rust is zo belangrijk, en dat zakken komt vanzelf kilometers!!

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:22

Wat fijn Diane dat het goed gaat. Hopelijk blijft het dat gaan.
En idd, met de tijd komt dat wel. Ze leren dat toch op hun eigen tempo.

Ziet er heerlijk uit collendoorn!

renateeee_ ik vind dat je op die foto erg in stoelzit zit (kan moment opname zijn natuurlijk). Ze loopt an sich wel fijn!

Ik ben vorige week voor het eerst van Empaier afgevallen maar achteraf denk ik dat het mijn eigen schuld was. Ik had zijn nieuwe hoofdstel ingehangen maar vergeten het bit te controleren. Dat hing dus nogal laag. Hij gaf een boze bok omdat hij een hoek niet in wilde en toen klapte dat bit vermoedelijk tegen zijn tanden waardoor hij echt serieus omhoog kwam en nog een bok na zorgde dat ik er naast lag...

3 dagen later zijn we op concours gegaan en won hij beide klasses met 71,13% (B/L1 niveau) en 71,83% (L2/M1 niveau). Dus waren we weer vriendjes haha.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:56

Het was ook echt heerlijk!!

En auwch..... Heb je je niet bezeerd? Daarna bit goed ingehangen en niks aan de hand?

Maar wel fijn dat je het goed afgesloten hebt met t concours

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:16

Mijn hele rechterkant was blauw dus toch wel flink gevallen. Kwartje van het bit viel pas de 2de keer toen ik het hoofdstel gebruikte en ik zag dat het zo laag hing. Maar het moet door die bok en mijn reactie daardoor gewoon een klap hebben gegeven vrees ik. Arm dier.
Op concours was ie voorbeeldig :D

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:31

Supervervelend Leonie87, dat zijn van die dingen dat je jezelf achteraf voor je kop slaat. Gelukkig was hij op concours heel braaf (en had je je bit al goed gehangen).
Gilly-Gail heeft een vrij laag rooster (net als Bridie had op die leeftijd). (Vol)bloedpaarden wel een beetje eigen. Dus die had in het begin ook best last van het bit. Ik heb er nu een aurigan dubbelgebroken watertrens (iets te wijd) in hangen en dat bevalt haar prima.
Facebookpagina is klaar: https://www.facebook.com/GillyGail. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik ben in elk geval van plan om binnenkort, als ze weer wat vertrouwen in de ruiter heeft, wat verse foto's te maken. Ze wordt nu ook weer mooi donker, vanwege haar wintervacht. Ze krijgt meer ruwvoer en dat zorgt er ook al voor dat ze er beter uit komt te zien en drie keer per week werken zorg weer voor wat meer bespiering. Ik ben nog steeds erg blij dat ze het vertrouwen weer terug heeft en dat ik lekker met haar (ernaast dus) kan werken ;-).

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:57

Lang geleden dat hier nog iets gepost geweest is!

Hoe gaat het met de dayano's?

I-jana loopt de laatste tijd terug lekker, ze heeft wel een tijdje apenstreken gehad en wou links niet meer loslaten. Al kan ze soms zo'n ezel zijn, ik hou van dat paard :D
Nu ging die periode van streken wel samen met het feit dat ik ook met een ander paard aan het rijden was en daar reageert zij volgens mij echt op. Als ik wat veel aandacht aan een ander paard geef is ze altijd nukkig (of kan mijn gevoel maar zijn)
In ieder geval hier nog een foto die een clubgenootje getrokken heeft en die ik met jullie wil delen.

Afbeelding

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:08

Wauw ziet er goed uit!!

Cuba heeft op het moment een nieuw bitje die ook hoger gehangen is, en is vanaf toen amper te rijden!! Lomp sterk en buigt voor geen meter.

Dus nou morgen in m'n les even het oude bitje erin kijken of het alleen daarvan komt want de training word ook alleen maar zwaarder! Dus het kan ook een reactie zijn.

Ik kan hem wel goed verkopen!! Haha manege eigenaar is gek van hem en heeft uiteindelijk 10.000 geboden, maar helaas voor hem wil ik er nog wat langer plezier van hebben haha.

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:14

Ik ben benieuwd of het door het bitje komt.

Dat verkopen ken ik :D ze komen regelmatig vragen of ik I-jana niet verkoop, antwoord is gewoon nee :n mijn pa verkoopt normaal elk paard, maar I-jana gaat nooit weg heeft hij al gezegd :D

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:13

Doen ze t toch goed die Dayano's!!!
Terwijl heel veel mensen om afstamming vragen en Dayano ze (nog) niks zegt

Jaa ook zeker benieuwd naar, even afwachten.

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:55

Mooi paard is I-jana zeg!

Ik hoop dat t goed gaat met het andere bitje!

Bamba en ik hebben van het weekend winst gereden! En gaat thuis lekker, hij is weer geschoren dus lekker fris, helemaal leuk *\o/*

HanneloreH
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:43

Weet iemand waar Dayano nu staat?? Ik kan er niks meer over vinden (resultaten ed).