nakomelingen apollonios

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zeelaa

nakomelingen apollonios

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 11:44

hallo,

wie heeft nakomelingen van apollonies en heb je er foto's van?

al vast bedankt
zeelaa

Joki

Re: nakomelingen apollonios

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:03

Ik heb twee nakomelingen van Appolonios, namelijk Nomen Nescio (voor foto´s zie onderschrift) en Oxbow (voor foto´s zie profiel)

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:04

zag nu dit topic pas. ik heb een dochter van apollonios. echt een makkelijk paard toen ik haar kocht was ze 7 en moest ze nog ingereden worden, maar ze heeft alles zo goed opgepakt.

Magnifique (appolonios xx X proloog).....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze is ook net een toverbal qua kleur. ze kan zo licht zijn en twee weken later heel donker.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:04

Volgens mij zijn er heel weinig nakomelingen van appolonios aangezien hij op maximaal 15 dekkingen per jaar kwam.

Fique wat een toverbal is jouw merrie

Nomen Nescio (Appolonios x Volckmar) is mijn eigen Apollonios en die is te slim, maar wel een heel eerlijk paard en voor mij en mijn moeder gaat hij door het vuur. Kan heel veel, maar is net zo lui.

Als veulen (ja hij is zelf gefokt)
Afbeelding

Nu
Afbeelding

Pasage. Het was de eerste keer na een langlopende blessure dus hij is niet helemaal perfect
Afbeelding

Oxbow (Apollonios x Vincent) rijd ik bij. Heel leuk en lief paard. Ook wel wat lui maar een stuk makkelijker te rijden dan Nomen Nescio. Hij wordt trouwens vaak aangezien voor een Jazz.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ze beide trouwens hebben dat als ze ooit echt feest gaan vieren ze nooit meer ophouden

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 14:34

Bij ons op stal staan twee kinderen van appollonios. De ene is een merrie van 15 jaar en is manegepaard. De andere is een pensionpaard, ook een merrie, maar dan 18 jaar oud. Dat manegepaard is een superlieve knuffel, maar wel gevoelig. Toen ze pas op stal stond kende ze geen binnenbak en in elke hoek schoot ze naar binnen. Een tik met de zweep op haar kont betekende een bok zodat je in het zand belandde. Zo kon ze 9 keer ergens langs lopen en de 10de keer was dat eng. Drie jaar geleden heeft ze een hengstveulen gekregen van Riverdance. Zoonlief heeft hetzelfde karakter als mams:zo lief. Er zitten echt geen hengstenmaniertjes in: hij bijt niet. Is gewoon heel lief. mama kon absoluut niet springen toen ze op de manege kwam. In die jaren dat ze er nu staat kan ze aardig springen. Maar een super springtalent is ze niet.
Dat pensionpaard is wat pitigger. Ook die kon niet springen, maar heeft dat ook geleerd. Die kan nu wel aardig springen. Zij is ook in omgang wat kattiger. Niet zo knuffelig als die andere merrie. Het zijn beide wel goede dressuurpaarden.

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 04:36

Ik heb na mijn ponytijd een apollonios gereden! Was een Apollonios x Pericles. 1.63. dus niet al te groot, maar toonde zich enorm in de ring! Zeer mooie dikke gespierde hals erop. Was soms wel moeilijk aan het werk te zetten en kon soms ook enorm bang zijn in de ring of tijdens een bosrit, moest je hem echt vertrouwen en moed inpraten haha! Maar erg veel kwaliteit! Erg goed achterbeen! Specialiteit was zijn drafgedeelte, hoog van de grond en de uitgestrekte draf...maar ook een het achterbeen er erg goed onder! Heeft uiteindelijk de Prix St Georges gehaald. 2x reserve gestaan voor junioren dressuurteam van Nederland in ´95 en ´96!

Coventry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 23:04

Ik heb een Cabochon x Appolonios merrie

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:21

Jaaaaaa ik had er een wat een super paard was dat.
het was een Apollonios x heidelberg.
een super mooie vos.
Hij heette Liberty en was een mooie donkere vos.
Hij is in 2003 overleden aan een vergroot hart ;( en daar boven op kreeg hij een zware koliek aanval
waardoor hij niet meer geopereerd kon worden.
Liberty was 9 jaar en ik had hem van af zijn 5 en heb hem zelf ingereden.
ik heb allen analoge foto´s van hem.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:25

ik krijg volgende week een oscar x apollonios op stal :D
een 4 jarige ruin die net zadelmak is. Een vos met hoge witte benen en een bles