Wie heeft een nakomeling van Apollonios?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nintendo

Wie heeft een nakomeling van Apollonios?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 16:11

Heb jij toevallig ook een nakomling van Apollonios?
Ik wel en zou het leuk vinden om te horen van iemand die ook een apollonios heeft hoe het karakter is. Het is een apart karakter wat m,n paard heeft, angstig, druk maar tegelijkertijd supernuchter.

Mijn paard heet Nintendo en is een kruising van Apollonios en Ursus d` olympe.
Is een aparte kruising maar zou niet anders willen Pling

Ik vind het ook moeilijk om informatie te vinden over appolonios.

Kabouterdans

Re: Wie heeft een nakomeling van Apollonios?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:14

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 12:59

Ik heb een Appolonius x zevenster gereden.
Mooi type om te zien, maar wel een beetje dikke kont. Helaas haast geen staart. Het karakter is ook super nuchter, maar tegelijkertijd makkelijk gestressed (twee extremen dus). Met deze merrie viel daardoor niet te starten en is een goede fokmerrie geworden. Een veelvoorkomend probleem bij Appolonius is het 'vastzitten' of blijven hangen in de knie.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:20

hoi, ik kon een appolonius merrie , ze was een moeilijk paard , wat jullie ook al omschrijven snel gestesd had zelfs een zenuwentik met zijn neus, maar je kon wel weer een buitenrit met haar maken, heel tegenstrijdig dus,

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:56

Hey....Ik heb een apollonios nakomeling gehad...al jaren geleden verkocht...ik hem hem tot het ZZ-licht gereden...
Op stal was hij onwijs makkelijk...noemde hem altijd opa! Heel rustig....geen haantje de voorste...lekker knuffeldier dus...whehe...met rijden was hij wel anders...Deed nooit rare dingen maar soms beetje moeilijk aan het werk te zetten...moest hem soms ff achter zijn broek zitten...want hij had genoeg kwaliteiten...hij was wel erg anstig voor vreemde omgevingen...Als ik ergens indoor reed en waren tribunes etc...dan voelde ik zijn hart bonken...Heeft vaak in de weg gezeten omdat hij erg kon imponeren met zijn draf maar daardoor erg terughoudend werd...I.p.v. van de benen mooi hoog op te tillen en ver naar voren te gooien ging ie nu alleen maar omhoog met de benen maar niet echt naar voren! Dus wat resulteerde in soms opmerkingen van niet voorwaarts genoeg etc...Echt jammer want als ik hem zo kon hebben als thuis had hij veel meer kunnen winnen...en ik was gewoon zelf niet goed genoeg om hem er door te krijgen! maar heb genoten van hem en veel geleerd en toch best wel wat gewonnen! ...dus blijft een topper!! haha...we hebben daarna nooit meer een apollonios op stal gehad...maar niet door nare ervaringen ofzo...keken meer naar karakter...kwaliteiten etc dan de afstammeling...succes

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:27

Bij ons op stal staan twee merries van Apollonios. De ene is een manegepaard van 14 jaar. Het is een ontzettend lief knuffelpaard. Een liever dier vindt je haast niet, maar het is wel een ontzettende bange poeperd. Ze is een vos van 1.65 m hoog en toen ze kwam kende ze geen binnenbak. Als je dan reed, vond ze de hoeken eng en sprong een meter weg. Ook kon ze 10 keer ergens langs lopen en de elfde keer lag een zandkorrel anders en dan schrok ze weer. Ging je op de andere hand over, begon het van voor af aan, want alles was dan weer anders. Buitenritten zijn geen probleem. Het is geen springtalent. In 2005 heeft ze een hengstveulen gekregen en deze puber is precies zijn mama. Nog steeds hengst en zo superlief en knuffelig! Het zelfde lieve karakter als mama.
De andere is een koffievos merrie van 18 jaar (of zo). Ook een heel lief braaf paard, geen manegepaard maar een eigen paard. Deze merrie is nogal sterk, maar blijft braaf. Niet zo'n bangerik als haar halfzus. ook geen springtalent, maar heeft het intussen wel geleerd en springt nu een parcoursje van 90 cm. Verder nagal kattig tegenover andere paarden, maar voor mensen erg lief, maar niet zo'n knuffel als die andere. Leuke paarden allebei!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:20

Ik heb een Apollonios XX x Amor.
Lijkt vervelend bloed, maar niets is minder waar: Het is een heerlijk dier in de omgang, al moet je hem behoorlijk achter de broek zitten met rijden, anders is hij echt flegmatiek. Dat stond dus ook regelmatig op onze coupons: meer impuls, flegmatiek.
Verder ach, het is een fantastisch dier! Buiten is hij ontzettend nuchter, op stal ook heel braaf, nooit gekke dingen gedaan met rijden en een kroelkont.

Helaas heeft hij een flinke blessure, waardoor hij niet meer uit te brengen is en mag hij nu zijn oude dag hier slijten en af en toe eens mee naar buiten voor een rit.

Foto's staan in mijn profiel.

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:41

Ik heb een Apollonios merrie gehad. Het was mijn eerste paard. Echt een super beest. Wij zijn allebei 'groen' begonnen (zij was 3.5 toen ik er kreeg) en uiteindelijk Z1-dressuur en Z-springen geworden. Zo'n geweldig slim, meewerkend paard krijg ik nooit meer. Het was (helaas is ze in 2004 overleden) een nuchter paard. Tuurlijk bleeft het wel een halfbloed, dus met koudweer kon ze nogal weleens druk zijn, maar ik kon er alles mee : buitenritten, alleen op concours e.d. Echter super !

Okira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:18

Mijn paard is een kleindochter van Appolonois. Haar moeder heet Kira Tettie (dochter van Appolonois dus), kent iemand haar?

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:32

Mijn nieuwe paardje (komt volgende week) is ook een zoon van Apollonios

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:39

Heb ook een apollonios x uniform merrie. Heel lang een lastig paard geweest, mede door haar henstigheid. Nu is het als zij niet henstig is een zeer sensible paard, wat na even losrijden fijn aan de hulpen staat. Maar e wil wel graag eerlijk behandeld worden, geeft haar maar niet 1x extra op d'r kop op ze is was stressie.