Nakomelingen FlimminghxFerro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

whisperdream

Nakomelingen FlimminghxFerro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 10:22

Ik vroeg me af wie wat ervaring had met de afstamming van mijn 3 jarige merrie Whisper (FlemminghxFerro)

Ik kreeg in het begin erg veel reactie`s van zo daar zal je je handen wel vol aan hebben met inrijden. We zijn nu zòn 3 maanden aan de gang en ze pikt alles heel erg snel op. En is voor een 3 jarige merrie best braaf.
Ook aan de hand/op stal is ze super eerlijk.

Nu ik begin zo langzamerhand wel te merken dat ze vooral maar naar bep personen toe trekt, die dus wat vaker met haar omgaan,zoals ik natuurlijk, mijn vriendin en mijn vriend.
Als wij erbij zijn kan iedereen echt alles doen,dan is het net een paardje die al jaren in de omgang met mensen is(terwijl ze net een halfjaartje van de wei af is).
Maar laatst vroeg ik aan een andere vriendin van mij of ze der uit de wei wou halenomdat ik het die dag niet goed ging redden. toen wou ze voor dat ze naar stal ging der hoeven uitkrabbe en kreeg ze een knal? Ik stond er echt van te kijken kon het mij bijna nie voorstellen. Het is in mijn ogen altijd een schatje??

Heeft iemand ervaringen met familie van haar? En hoe zijn die karakters van hun?

En ik vroeg me ook af of iemand iets van haar moeder weet?
KILLER QUEEN

Lijkt me leuk om ervaringen met broertjes,zusjes etc te delen.

leandros

Re: Nakomelingen FlimminghxFerro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 15:39

ik ken een afstammeling van ferro en een van flemming..
meer info bp ff

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 15:43

ik heb een afstamming van flemmingh en een van ferro, ik vind het karakter eigenschap die mijn merrie heeft super, geen probleem met rijden e.d
maar.....mijn ervaring met deze merrie is dat zij aan mij hangt en aan mijn instructeur,,en van vreemde niets moet hebben tenzij ze elke dag langs komen
mw is kieskeurig

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 15:44

de ferro ruin is gua rijden een gigant karakter alleen goed bij de personen die hij kent, bij vreemde gaan de oren plat.
rijden een super paard en voor mij lief
ik weet niet hoe hij als veulen was.......

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:26

de flemmingh die ik ken zit al bijna in de z2.
echt super lopen.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:08

ik rij op paard met afstammeling flemminghxpurioso en ze is echt super braaf (nu 4jaar) en pakt alles snel en makkelijk op.

whisperdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 10:27

hey vlekkie1, dus dan hebben onze merie`s iets gemeen. de mijne is dus ook erg gericht op bep personen.

Ik vroeg me af wat nou typisch van flemmingh bij haar was en wat van ferro. Maar dat is dus flemmingh

whisperdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 10:29

Mijn merrie pakt dus ook alles makkelijk op, maar ze is wel erg slim als ik maar mijn handen net verkeerd neer zet of mijn been niet goed aanleg, en ze merkt het. Dan pakt ze mij erop terug door gewoon niet te doen wat ik van der wou, terwijll ze heel goed wist wat ik bedoelde hoor.
Maar dit is ook voor mij wel erg goed, want zo hou ik mijn hoofd wel goed bij de les Tong uitsteken

limon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:02

Hoi,

Ik heb een 6 jarige Flemmingh X Notaris vosruin van 1.82. Super braaf en eerlijk, kan ook een boef zijn maar wel op een leuke manier. Met rijden moet ik hem wel altijd even wakker maken, is liever lui dan moe maar als hij loopt, loopt hij ook echt!

Groetjes Opaal.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:20

Ik heb een 6 jarige Flemmingh x D-Day merrie.
Een braaf dier zowel in de omgang als met het rijden. Ze werkt graag voor je, maar kan wel heet worden als ze dingen moeilijk vindt of niet snapt. Ze is niet eenkennig, ze is dol op aandacht maakt niet uit van wie ze die aandacht krijgt.

whisperdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 09:33

als ik het zo terug lees, is het makkelijk oppakken van dingen en graag voor je werken iets van flemmigh en het eenkenige van ferro.....klopt dat? en het eigenwijze zal ook wel een groot gedeelte liggen aan de leeftijd,hihi. Maar weet verder niemand iets over haar moeder killer queen?

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 09:56

Ik rij een Flemmingh x Ferro. Foto's in mijn profiel. Heel fijn paard, exterieur iets minder maar heel bewerkbaar!

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:29

Ik 'verzorg' een Ferro x Fabiola, een merrie. Als ik haar poets is ze super lief, vindt ze wel fijn, maar zodra er iets anders moet gebeuren als manen trekken of beentjes opscheren dan is ze echt een 'bitch'. Ze probeert je constant te bijten (als we manen willen trekken ofzoiets), zelfs met praam op. Als je haar uit de wei haalt kan ze heel rustig zijn, maar ze kan je ook omver knallen en meesleuren. Ze is dus lief als het haar uitkomt. Of ze voor je wilt werken weet ik niet, ik heb er nooit op gereden en ik heb er ook nooit iemand op zien rijden. Ze wordt gebruikt voor de fok.

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:37

Ik heb een Kennedy (ferro) x Cambridge Cole
Rijtechnisch is hij niet de makkelijkste. Qua omgang kan ik op zich alles met 'm doen, maar ik hoor vaak van stalgenootjes dat ie bij ' vreemden' erg boos kan kijken. Bij mij doet hij dit nooit en heb het hem ook nog nooit zien doen. Is echt een paard wat dol is op (mijn) aandacht..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:40

hebben een merrie staan hier Sunny Flemmingh X Ferro
heel fijn lief dier, deze merrie heeft nog nooit een stap verkeerd gedaan, deze is niet eenkennig,
is werkwillig en meewerkend karakter,
of dat van flemmingh af komt??? denk het wel
zussen en broers van deze merrie zijn wat pittiger in de omgang en onder het zadel