Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Karin schreef:Ik heb vroeger twee pony's gekend (halfzusjes) van de hengst Limbra's Sjakie. De een was een vosje dat Kanja heette, de naam van de ander is me even ontschoten. Waren idd allebei Welsh-K. Dat was halverwege jaren '80, die merries moeten nu idd ook tegen de 30 lopen als ze nog leven.
[Edit] Naam schoot me ineens te binnen.
MeMar schreef:Ik zal eens proberen het na te checken
xjudithx schreef:Heb je toevallig foto's van ze?

) maar dan moet ik even goed zoeken. Lurex komt me iig bekend voor, volgens mij zit die ook ergens in de stamboom. Sabertje schreef:@xjudithx: De eigenaar van mijn verzorgpaard is de oude eigenaar van Rilanda en de fokker van Rachid.
Karin schreef:Ik moet nog wel ergens een kopie hebben van de papieren (ooit gekregen van die meiden, ik was in die tijd nogal Welshfan en ik bewaar nu eenmaal alles) maar dan moet ik even goed zoeken. Lurex komt me iig bekend voor, volgens mij zit die ook ergens in de stamboom.
Karin schreef:Lurex ox was een schimmelhengst, geboren in 1968 en in 1982 geëxporteerd naar Duitsland. Zijn laatste eigenaar in NL was de heer Sturme uit Sevenum (zegt mijn hengstenboek).
Ik ken een kleindochter van Lurex die in de endurance loopt. Is nu zes jaar, heeft vorig jaar haar eerste klasse 2 gelopen en waarschijnlijk gaan we daar het komende seizoen wel meer van horen.
Sabertje schreef:Zijn dochter(s)? heeft wedstrijden met haar gereden, maar ook nog een ander meisje wat bij hun gereden heeft. Ik weet ook niet of allebei de dochters op Rilanda hebben gereden, geloof het wel, maar zeker weten doe ik het niet. Denk wel dat het toen een van zijn dochters was.
Karin schreef:Kleindochter is idd een schimmel. Moeder is overigens inmiddels helemaal wit.
In dat hengstenboek staat helaas geen foto. Ik heb nog wel ergens een boek met Arabische hengsten in NL, zal eens voor je kijken.