Paardenfokken.nl --> ongein op site

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lexsus

Paardenfokken.nl --> ongein op site

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 14:16

Onlangs was ik ons nieuwe paard op de website www.paardenfokken.nl aan het invoeren. Leuk om zo de stamboom aan te vullen en te kijken hoe andere nakomelingen het doen.

'Rare' gewoonte wellicht, maar ik kijk altijd even het profiel bij ons (onlangs) verkochte paard. Tot mijn grote schrik zal ik een aanpassing in zijn profiel. Hij stond te koop. Raar, want hij was kort daarvoor naar Engeland verhuisd. Dus bekeek ik nog een tweetal paarden uit mijn 'favourite list', wat wil nu: ook in deze profielen was gerommeld. De bijnaam van het ene paard was op een erg onprettige en ongepast manier aangepast. ... Kreeg een raar gevoel in mijn onderbuik. De gegevens zijn ondertussen weer kloppend. Via de helpdesk hebben we kunnen achterhalen wie de gegevens heeft aangepast. Schijnbaar voor diegene, die pretendeert een ware paardenvriend te zijn, het nodig een dergelijke informatieve site te vervuilen.

Mijn vraag aan jullie: komen dergelijke praktijken vaker voor? Welke stappen worden er genomen tegen de 'vervuilers'?

eilander

Re: Paardenfokken.nl --> ongein op site

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:25

Heb er nog nooit problemen mee gehad.Maar ik moet toegeven dat ik de profielen ook nooit controleer.
Toch maar een nakijken ,dus.
Maar tot dusver dus geen last.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:31

ik begrijp niet goed wat je bedoeld met de profiel.

profiel van wie? van de paarden? hoe zie je dat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:42

Je kan paarden aan je eigen profiel toevoegen. Jammer dat iemand het nodig vindt zo'n leuke site te spammen.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:02

en wat heb je daarmee?

lexsus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:03

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Voor diegenen die nog niet bekend zijn met het systeem. Je kunt op paardenfokken.nl een log-in maken. Vervolgens kun je een paard toevoegen aan de stamboom. Bv. Inspekteur, Democraat, Cocktail etc etc --> nakomelingen --> toevoegen van je paard. Naam, stamboeknummer, sportprestaties etc. Sportprestaties kun je bijstellen als je promoveert naar een hogere klasse. In dit zogenaamde profiel heb je dus ook de mogelijkheid om extra info te plaatsen, zoals in ons geval TE KOOP.

Inderdaad jammer dat sites op die manier vervuilt worden!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:47

ben bekend met paardenfokken.nl
gelukkig nog niet met hetgeen wat jij hebt mee gemaakt
raar hoor! het is helaas makkelijk te doen als je je maar inlogt....
moet niet kunnen vind ik, maar dat moet je voorleggen aan de sitebouwer. dat alleen eigenaar er echt aan kan komen. maar dan is het vervelend als je je paard verkoopt en jij zelf dan op het net wil kijken. Dan kan jij het profiel niet bijwerken,omdat paard nog op oude eigenaar staat....
ja.. hoe bedenk je daar een oplossing voor??

mieamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:49

twee paarden van mij vader staan daar ook op, was alleen geen inlog profiel die heb ik aangemaakt, en kon dat zo doen zonder dat ik eigenaar ben. nu het inlog profiel bestaat kan het niet veranderd worden, tenzij ik de gegevens van het inloggen doorgeeft aan de nieuwe eigenaar.
een paard is inmiddels verkocht.
en kon daarna gewoon inloggen.
en na een kleine test nu niet meer.

kleine aanvulling, ondanks dat ik de inloggevens niet had doorgegeven, kan de nieuwe eigenaar inloggen en wijzigingen doorvoeren.
die van mij bestaan niet meer.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:09

Ik zal het eens proberen wat mieamore heeft gedaan.
heb namelijk zelf een tijd geleden een paard verkocht die ik er toen zelf op had gezet. kijken of ik nu ook nog in kan loggen op dat paard

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:38

je kan een mail sturen aan paardenfokken, en dingen laten weghalen, heb ik vorig jaar meerdere malen gedaan.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:09

ik heb mijn merrie en andere paarden van vrienden op gezet.
ik heb dat zomaar kunnen doen.

het is zo ook op allbreedingpedigree, iedereen kan de gegevens van een paard veranderen nee?

want mijn merrie veulen stond erop voor dat ik haar kocht, wie kan dan haar gegevens wijzigen? die dat haar erop heeft gezet? maar je kunt dat toch niet weten?

want ik heb zussen en broers gevonden van mijn merrie, met dezelfde moeder, hoe kan ik rerachter komen wie ze daarop gezet heeft?
want ben beniewd hoe dat ze zijn!

lexsus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 21:18

Ik denk dat we kunnen concluderen dat het systeem van paardenfokken.nl niet 100% waterdicht is (maar ja, welk systeem wel Knipoog ).

Misschien maar te hopen dat onze ervaring een 'eenmalige actie' is en dat we er vanuit kunnen gaan dat overige ingevoerde gegevens correct zijn. Al met al blijft het typisch dat men andersmans paardenprofiel kan wijzigen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:50

Iedereen die een inlogcode heeft aangevraagd kan op paardenfokken paarden toevoegen en tot een bepaalde tijd wijzigingen aanbrengen. Als een bepaald paard gecontrolleerd is en als ze dan denken dat er genoeg gegevens staan vermeld gaat dat paard op slot. Je kunt dan niks meer toevoegen en geen wijzigingen meer aanbrengen. Alleen als je Poweruser bent kun je dat nog doen. Je kunt dus tot een bepaalde tijd bij elk paard wat veranderen. Maar wat heeft het voor zin als je er iets gaat neerzetten wat niet waar is.Je kunt dus elk willekeurig paard invoeren en wijzigen zonder dat je de eigenaar bent want dat is toch niet te controlleren. En wat maakt het nu uit of iemend anders jouw paard erop zet.