Nakomeling van Rex Magna?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mloesje

Nakomeling van Rex Magna?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 21:22

Hoi..
Ik heb een nakomeling van Rex Magna, wie heeft er nog meer een nakomeling van deze hengst? En wat zijn jullie ervaringen ermee, wat vinden jullie van het karakter?

Dit is mijn paard:
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Marloes

RZDLover

Re: Nakomeling van Rex Magna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:23

de mmv van mijn paard is Rex Magna (dus overgrootopa), ze is een Oramé x Glennridge x Rex Magna.
leuk paardje heb je!

shir_1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:39

Ik heb er ook één! Foto staat in m'n profiel. Die van mij heeft een erg dikke gebruiksaanwijzing! Haha! . Maar ik heb er (ondertussen) een erg fijn paard aan. Ik moet zeggen dat ik al de nodige problemen met hem heb gehad!! Bloos .

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:43

Hoi Marloes,
Bij mij op stal staat een Rex Magna x Ramiro merrie. Ze wordt niet bereden en heeft de laatste jaren als fokmerrie gediend. Een foto staat wel op de site (www.stalcura.nl). De merrie heet Ilma. Op de site staan ook foto's van diverse nakomelingen. Thor, Valeroso, Zaffier (de zwarte), Whisper en Adventure zijn allemaal van deze merrie.
Volgens de eigenaar heeft ze een behoorlijk eigenzinnig karakter en is ze niet de makkelijkste. Haar bijnaam is niet voor niets Majesteit Haha!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:45

Renske_ hier op bokt heeft een Obelisk x Rex Magna! Heel leuk ding! Pb haar maar eens!

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:46

Ik heb een rex magna gehad!
Zie mijn profiel voor foto's

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:51

Dit is de Rex Magna van de fokker waarvoor ik rij
Afbeelding
Voor wat ik kwa karakter hoor over de Rex Magna's is die van ons goudeerlijk !! Wel wat bloed, maar geen tikje kwaad in.
Foto's van enkele afstammelingen in mijn profiel

shir_1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:55

Margo schreef:
Ik heb een rex magna gehad!
Zie mijn profiel voor foto's

die was gaaf!! Vingers aflikken

Rinne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:21

Hallo Marloes,

Ik heb sinds 4 weken een Rex Magna x Ulster ruin.

Als je niet teveel van hem vraag met rijden is het een schatje,
maar als je meer vraagt...

Heeft in de omgang vaak zijn oren naar achter, maar is
wel heel lief.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:25

Ik heb een Rex Magna x Duc de Normandie. Paard met een gebruiksaanwijzing. Heeft moeite met verlaten worden door paarden, heeft een echt volbloed karakter en ontzettend snel op teentjes getrapt. Fijne sportpaarden, maar je moet er wel tegen kunnen. Die van mij wil niet alleen de weg op, wil niet de wei in als de rest nog op stal staat en ziet in elk ding wat nieuw is spoken... verschrikkelijk Haha!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:58

Iedereen bedankt voor de reacties, ik ben er erg blij mee Haha!
Ik hoor van veel van jullie dat jullie paard een echte gebruiksaanwijzing heeft, bij die van mij valt het eigenlijk nog wel mee, alleen met rijden moet je nogal duidelijk zijn bij haar, als ze iets in d'r hoofd heeft met rijden, dan probeert ze dat niet 1 of 2 keer uit, nee dat gebeurd zo 5 keer achter elkaar. Ook is ze super eerlijk, als je haar verkeert behandeld, dan laat ze dat duidelijk merken.. Haha!

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 10:49

Ik heb een Rex Magna nakomeling op stal staan. Het is een ruin van 14 jaar.
Hij is niet van mij, maar hij woont bij mij.
Op stal en in de omgang is dit het liefste en gemakkelijkste paard wat er bestaat! Ja
Je kunt er werkelijk alles mee doen en hij zal nooit een stap verkeerd zetten.
Die dikke gebruiksaanwijzing heeft hij echter wel met rijden. Zodra er een ruiter op zit, verandert hij behoorlijk. Zo rustig als hij thuis op stal is, zo druk is hij met rijden. Hij is nergens bang voor (ook niet in het bos), maar hij kan wel erg hectisch zijn met rijden. Niet dat hij zal schoppen of steigeren, en hij gaat er ook niet vandoor, maar hij wordt gewoon superheet. Stoom uit je oren
Als hij het springparcours uitkomt kun je hem amper een deken op doen, zo druk is hij dan. Terug bij de trailer duurt het even en dan kalmeert hij weer. Talent heeft hij zat (is M1 dressuur en M springen) en is nog lang niet aan z'n top. Wellicht komt bij hem ook het verstand (lees geduld) met de jaren. Slim
Hier zie je een actie foto van hem:
Afbeelding
Ondanks dat hij soms erg druk is, is dit een erg leuk paard in de omgang, want hij is altijd goed gemutst en vindt alles en iedereen lief en is een echte knuffel. Lovers

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:04

Hoi,
ik rijd een Rex Magna x Paardenbloem en ook ik hoor regelmatig: onee, niet een Rex Magna, die zijn zo stijfkoppig en heethoofdig. Nou, daar heb ik echt geen last van: ze wordt wel nerveus als het haar iets te moeilijk wordt, maar dat is op te lossen door zelf erg rustig te blijven en even wat anders te gaan doen. Wel is ze heel afstandelijk geweest, maar als ze zich eenmaal openstelt.....

Voor foto's kijk in mijn topic:
viewtopic.php?f=10&t=633440&hilit=

Daf

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 20:05

Leuk om dat allemaal te lezen. Sommige dingen herken ik wel in mijn Paard, maar veel dingen ook niet.. Haha!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:19

Ik help een vriendin van mij zij heeft ook een rex magna x (moedersbloedlijn weet ik niet) merrie het is een schat van een dier met een duidelijk aanwezig eigen karakter!
Ze kan heel rustig zijn maar je kan dr ook heel heet maken en dan loopt ze als een snuivende volbloed naast!
Ze heeft een hekel aan regen ze gaat dan wat sneller lopen (zeg gerust formule 1 stand) zodat ze eerder klaar is met rijden denkt ze dan!
Ze schrikt niet snel maar als ze schrikt doet ze dat goed, maar het grappige is dat je dr ook zo weer terug kan nemen, ze kan soms ook een plaaggeest zijn door heel zeikerig weg te springen ooeew dat is eng en dan rustig verder te lopen en dit dan op dat plekje blijven herhalen maar dan tijdens het uitstappen van de boom eten waar ze van schrok!
Ze is een hele goede moeder en een ontzettende knuffelkont, ze is wel in voor een potje tutten!!

http://im1.shutterfly.com/procserv/47b6 ... bN2bhm5YsV
met haar veulen van dit jaar brandy van sandreo, waarop mensen zeiden o'jee een sandreo x rex magna dat zal wel een felle zijn maar het is zo'n droogkloot van een veulen hij laat niet het hooi uit zijn mond pikken maar dat doet zijn mams ook niet dus van haar heeft die een goed voorbeeld!
niet veulie had zin om te rennen, maar mama

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:58

hoi,
ik heb ook een rex magna X uppercut. Een braver paard als zij moet nog uitgevonden worden! Ik heb haar 10 jaar en ze heeft nog nooit een pas verkeerd gezet, schrikt nergens van, bokt niet, loopt overal door, rent nooit weg. Gewoon een fijn paard. Kan ook goed met andere paarden opschieten als zij maar de baas mag zijn. Ze heeft M dressuur gelopen maar wil ook wel een sprongetje maken. ik heb ook wat foto's van haar geplaatst.
groetjes.
http://www.mijnalbum.nl/Album=6YNRK6CX

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 16:08

lando2 schreef:
hoi,
ik heb ook een rex magna X uppercut. Een braver paard als zij moet nog uitgevonden worden! Ik heb haar 10 jaar en ze heeft nog nooit een pas verkeerd gezet, schrikt nergens van, bokt niet, loopt overal door, rent nooit weg. Gewoon een fijn paard. Kan ook goed met andere paarden opschieten als zij maar de baas mag zijn. Ze heeft M dressuur gelopen maar wil ook wel een sprongetje maken. ik heb ook wat foto's van haar geplaatst.
groetjes.
http://www.mijnalbum.nl/Album=6YNRK6CX

Ik herken mijn paard heel erg in jouw paard. Leuk om te lezen. Mijn paard is Rex Magna X Blandy..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:29

In het vorige topic kwamen er meerdere Rex Magna-paarden die hun voer in de waterbak dompelden. Is dat bij die van jullie ook zo?

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 22:48

Hermesdeux schreef:
In het vorige topic kwamen er meerdere Rex Magna-paarden die hun voer in de waterbak dompelden. Is dat bij die van jullie ook zo?

Haha ja die van mij doet dat altijd. Ja
Altijd met hooi.. Eerst in het water en dan pas eet ze het op. Heeft ze geen water dan eet ze er ook niet tot nauwelijks van.. Clown

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:14

Jeetje, daar heb ik nooit over nagedacht.
Maar nu ik er zo over nadenk is inderdaad bij de Rex die wij op stal hebben staan ALTIJD de drinkbak vies. Ja Er zitten meestal hooiresten in. Bij de andere paarden is dit eigenlijk nooit zo.
Hij rommelt dus ook met hooi en brokken bij de waterbak. Hij drinkt trouwens zowiezo erg veel, met als gevolg ook altijd een vuile stal.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:16

Heb ook een rex magna xx gereden.

hele leuke merrie, maar wel dominant en echt sagerijnig op stal, en.
met rijden had ze ook echt voorkeur voor bepaalde mensen, sommige deed ze iks voor maar als ze voor je ging dan deed ze alles.

overgens ook een rommel maker op stal..

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:19

Wat leuk zeg dat meerdere Rex'en dat doen. Die van mij drinkt ook super veel. En ze heeft zeker ook voorkeur in mensen. Als ze je mag dan doet ze alles voor je, maar mag ze je niet dan laat ze dat ook wel duidelijk merken. een erg eerlijk paard dus.. Haha!

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:57

de mijne sopt haar hooi ook...
Is verder wel geen rommelmaker, wast haar voerbak zelfs uit met hooi

Rinne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:07

Mijn Rex afstammeling staat op stal bijna altijd met zijn oortjes naar achter als je bij hem komt. Hij is verder wel heel vriendelijk op stal, maar die oortjes gaan heel weinig naar voren. Komt dit bij jullie Rex afstammelingen ook voor ??

Ik zou graag een foto van mijn paardje hier willen plaatsen.
Helaas weet ik niet hoe dit moet. Zou iemand mij misschien
kunnen helpen met het plaatsen ervan.
Alvast bedankt.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:18

Kresta doet ook haar hooi doppen, behalve als ze een veulen erbij heeft tot die is afgespeend en dan gaat ze weer doppen met hooi