wie heet een afstammeling van calvados???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roelie1984

wie heet een afstammeling van calvados???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 14:59

Ik ga waarschijnlijk n merrie kopen van de hengst calvados. Heeft iemand misschien ook een paard van deze hengst? Hoe is ie qua karakter en onder t zadel? Moeder van de merrie is uit de Leva-stam en Z2 dressuur.

Ik ben heel benieuwd! De merrie is nog onbereden dus ik zou graag weten wat ik n beetje kan verwachten...

Ellebel

Re: wie heet een afstammeling van calvados???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:13

Ken er twee van Calvados, allebei koel in de kop maar wel een beetje lomp, zowel qua lopen als qua gedrag. Geen idee wat er aan moederlijn achter zit dus of het echt van Calvados komt kan ik niet zeggen.
En oja, nog een merrie op stal vroeger die volgens mij ook van Calvados was, was een eenmanspaardje, op zich wel braaf. Kwam uit een hele beste merrie en was ook niet lomp.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:23

-> FB

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:56

me vorige paard was van de hengst calvados
hij was heel lief voor mij en me vader maar voor andere volwassenen was ij nooit echt lief hij gooide ze er altijd af Tong uitsteken
hij was 183 hoog
en leek heeeeeeel erg veel op calvados zelf. mooi paard was dat

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 01:02

ik ken meerdere calvadossen, met verschillende karakters... van cool tot gestoord Haha!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:41

Mijn vorige paard Odin (zie profiel) was ook een Calvados-nazaat. Hij had ook Amor-bloed in zich.
Odin was niet lomp, kon fijn lopen maar had wel een lastig karakter en was snel bang voor vreemde dingen. Hij was ook heel erg eenkennig, met name toen ik hem net had. Maar of die karaktertrekken bij Calvados, of bij Amor vandaan kwamen, weet ik natuurlijk niet.