Nou ieder paard gaat op die leeftijd pubberen,is normaal,goed aanpakken zou ik zeggen en laten zien dat jij de leider bent door consequent te zijn wat wel en niet mag.
Ik weet niet of je dit op de vader kunt bestempellen want ieder paard heeft ook nog een moederskant dus...En is het nou een merrie of een ruin omdat je het over hij en haar hebt is dat niet helemaal duidelijk.
Dat steigeren is idd niet tof!Heb het ook met mijn ruin gehad in zijn puberteit en die heb ik een jaarlang met slof gereden puur omdat hij iedere keer wanneer meneer geen zin had te werken op zijn achterbenen ging staan en omdraaide,dus dan trok ik hem rechtsom naar beneden wanneer hij steigerde en dat heeft hij een jaar volgehouden daarna was het over,was met rijden ook super streng voor hem en dulde geen tegenspraak,die had aan moeders en vaderskant een moeilijke opa in de stam zitten dus die had het van beide kanten,toch heb ik hem naar het Z gekregen met veel geduld en ook de nodige ergernis,maar ja wel een uitdaging zullen we maar zeggen.