Wie heeft er een rhodium en hoe zijn ze?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Wie heeft er een rhodium en hoe zijn ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 18:52

Ik kon zo gauw niet een topic vinden, dus ik maak d'r zelf maar een aan Lachen

Wie heeft er een rhodium? Liefst met foto en wat zit erachter qua bloedlijn en hoe zijn ze qua karakter?

texela

Re: Wie heeft er een rhodium en hoe zijn ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:14

Rhodium, KWPN:

Zwartbruin, 25 mei 1998, 1,74m.

Rhodium is een rijtypische hengst en extra gemodelleerde zoon van Olympic Ferro, welke op de Olympische Spelen 2000 zeer goed presteerde. Rhodium heeft een rijke voorhand, aansprekend front en een sterke bovenlijn. Bewezen sportverervers met sportkwaliteiten komen voor in de moederlijn Moeder Larcona, van vader G. Ramiro is keur en heeft een goede test afgelegd. Verder komen we in de moederlijn de pref. Voltaire en de gewaardeerde volbloeds Exkurs en Courville tegen. Rhodium slaagde voor het verrichtingsonderzoek november 2001 te Ermelo met zeer hoge cijfers waarbij hij voor de galop het hoge cijfer 9 kreeg en als aanleg als dressuurpaard 8. Het onderzoeksrapport vermeld dat Rhodium veel bereidheid heeft om te werken. De stap heeft van nature veel ruimte. Rhodium draaft met veel afdruk en tact, terwijl hij in galop zeer veel ruimte geeft.

Rhodium toonde in 2003 een uniforme collectie rijtypische veulens met ras die voldoende tot ruim voldoende ontwikkeld zijn. Over de bewegingen wordt vermeld: De stap is zuiver, de draf is lichtvoetig, voldoende van ruimte met een goede buiging in voor- en achterbeen. De veulens hebben ruim voldoende tot veel houding en gaan ruim voldoende gedragen. De galop is lichtvoetig, ruim voldoende van ruimte met een goede afdruk.

Rhodium was bij de Nationale Veulenkeuring 2003 te Ermelo de hengst met de meeste inzendingen (9 met Broere Jazz), waarbij het hengstveulen Winston van fokker J. Muilwijk uit Groot-Ammers Nationaal Kampioen werd. Rhodium werd tijdens de finale 2002 van de Pavo cup 5e, waarbij hij een 9 kreeg voor zijn galop. In de hengstencompetitie 2002/2003 behaalde Rhodium een 2de plaats.

In de Hengstencompetitie 2003/2004 klasse M behaalde Rhodium een 3e plaats in Weert en Zuidbroek en een schitterende 2e plaats in Goes. In de eindstand werd Rhodium 2e. WK Verden 2004 jonge dressuurpaarden 6e plaats 6 jarigen. Hengstencompetitie 2004/2005 Klasse Z-ZZ Licht 1e plaats Hengelo, Weert en Goes. Den Bosch winnaar finale wedstrijd en winnaar competitie.

Dekgeld: € 865. - bij verzenden: € 915. - Bij gust retour: € 615. -

http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=2531
hier staan veel nakomelingen van rhodium.
effe zoeken op internet en misscien kom je dan meer te weet

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 18:40

hartelijk dank, maar die info had ik allemaal al. Ik wilde eigenlijk graag de nakomelingen zelf zien. Bloedlijnen zeggen nl. ook niet alles Lachen

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 04:23

Ik had even geen zin om alle topics na te pluizen maar mij staat zelfs bij dat het een gegeven is dat Rhodium niet het makkelijkste karakter geeft ( ik zie dit regelmatig bij ons op stal) en aangezien wij af en toe een hengstenshow organiseren en dus ook wel eens Rhodium zelf hebben gevraagd kan ik alleen maar zeggen dat hij, of het grootste gedeelte van het jaar geblesseerd is of niet wil werken dus kies maar.

1 ding is zeker en wel hij wordt vaak afgemeld en zijn dekgeld is aardig bespreekbaar geweest de afgelopen jaren.

Ik heb al wat nakomelingen voorbij zien komen en wil aan die hengst mijn merries niet wagen ( vechten en niets verdienen vindt ik zonde van de moeite)

Wat wil je verder nog weten?

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:28

Onze Dorutomerrie (mv Heidelberg) heeft bij de vorige eigenaar twee nakomelingen gebracht van Rhodium . Mooie koppies en zeer braaf in de omgang, hoogbenig, mooie ronde achterhand en goed aan de maat. Ik kan je alleen geen foto's laten zien. De moeder is niet groot, is deze week voor de zoveelste keer doorgegaan voor Americo en heeft zelf dus een zeer braaf karakter. Aan het werk echter kan ze behoorlijk pittig zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 09:40

@krackertje. ik had het idee dat zijn nakomelingen meestal wel fijn in de omgang waren? hier in de buurt lopen er helaas niet zoveel, maar ze zijn ook nog jong voor de sport. Hij is zelf zz-l geweest?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 09:58

Sammie schreef:
@krackertje. ik had het idee dat zijn nakomelingen meestal wel fijn in de omgang waren? hier in de buurt lopen er helaas niet zoveel, maar ze zijn ook nog jong voor de sport. Hij is zelf zz-l geweest?

Bij ons op stal staat een rhodium van een half jaar en zeker geen simpel karakter.
Sinds kort ook een 3.5-jarige merrie van Rhodium x Amsterdam en dat is een vervelende tante, wat ze niet wil dat doet ze ook niet en straf je haar dan krijg je geen reactie of een foute reactie.

Ik had deze geluiden al wel meer gehoord maar zelf nog geen ervaring mee maar sinds de laaste maanden heb ik het zelf mogen meemaken en het klopt dus dat ze niet makkelijk zijn.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 09:59

Er is een centraal rhodium topic *LOL*

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:01

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 10:02

Dat is wel een oude hoor. Geen wonder dat je die niet kunt vinden. Ik zal 'm eens doorlezen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:04

Sammie schreef:
Dat is wel een oude hoor. Geen wonder dat je die niet kunt vinden. Ik zal 'm eens doorlezen.

Ik had hem met de zoekfunctie zo gevonden, binnen 1 minuut *LOL*

Edit: Mijn vriendin is de fokker van Rhodium: Fam. Klomp vandaar dat ik zo into Rhodium ben Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 10:07

zoekfunctie gebruik ik niet, ik blader gewoon een paar pagina's terug Clown

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:34

Wij hebben op stal een Rhodium jaarling hengstje in de opfok staan... Is wel de kleinste van het stel (schat hem nu zo'n 1.45m, maar misschien ist ook gewoon een laatbloeier Knipoog), maar staat nu op stal omdat hij al twee keer over het draad gesprongen is...
Karakter is volgens mij niet veel mis mee, erg mak en ook makkelijk in omgang. Als ik dat vergelijk met sommige andere hengstjes in de opfok.

Ik zal kijken of ik er vandeweek een keer foto's van kan maken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:47

Het oude Rhodium-topic mag wel gewoon omhoog gehaald worden, krijgen we hier ook niet zoveel dubbele topics.

Ik zet hier een slotje, de link van het andere topic staat al in dit topic.