wie heeft een paard met als vader ulster en opa nimmerdor.?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_S

wie heeft een paard met als vader ulster en opa nimmerdor.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 21:12

heeey ik heb een dochter van vader ulster opa nimmerdor moeder hilda wie heeft een broer of zusje..of ander familie.. Haha!

Elisa2

Re: wie heeft een paard met als vader ulster en opa nimmerdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:01

Ik heb een Belisar X Ulster,foto's in mijn profiel,en als je meer wilt weten vraag gerust.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:03

nimmerdor zit bij de mijne wel in zijn bloed. is geloof ik de opa. Ik vind nimmerdor zo'n geweldig dier. Jammer dat hij is overleden.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:46

Nimmerdor is de overgrootopa van mijn paard Haha!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:53

Ik heb ook een Ulster merrie. Zie voor foto's mijn profiel.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 07:27

Afbeelding

Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl

Afbeelding

Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl

Nimmerdor is trouwens de vader van mijn paard zijn oma Clown dus overgrootopa..

dit is de mijne :

Afbeelding
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:59

Mijn merrie is een UniformxUlster.

Naar mijn weten staat Ulster nog ter dekking in Engeland.
In Nederland is hij afgekeurd op nakomelingen in de sport. Ze zeggen dat zijn nakomelingen niet al te makkelijk zijn, misschien dat het daaraan ligt (?)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:32

Afkeuring 1994 (januari)
December 1993 heeft de hengstenkeuringscommissie de fokresultaten beoordeeld van de goedgekeurde hengsten. De beoordeling van de hengsten met 7-jarige en oudere nakomelingen heeft plaatsgevonden op grond van de resultaten van de kinderen in de sport. De index is daarbij de belangrijkste leidraad geweest. De commissie heeft zeker bij de hengsten die de eerste 7-jarige nakomelingen in de sport hebben, de nodige voorzichtigheid in acht genomen. Maar anderzijds, hengsten die in de huidige stand van de fokkerij geen bijdrage aan de verbetering leveren worden van de lijst van goedgekeurde hengsten afgevoerd. Op grond van deze uitgangspunten wordt Ulster afgekeurd.
Een afzonderlijk protocol is niet gepubliceerd.

Herkeuring 1994 (februari)
De herkeuringscommissie zag geen aanleiding om de beslissing van de hengstenkeuringscommissie inzake de hengst Ulster te herzien (...). De herkeuringscommissie heeft nota genomen van de commotie die is ontstaan nadat deze oudere hengst was afgewezen. Dit heeft echter geen enkele invloed gehad op de uiteindelijke beslissing van de herkeuringscommissie. Zij benadrukt nogmaals dat voor deze nu afgewezen hengst geldt dat hij in een eerder stadium wel heeft bijgedragen aan de voortgang van het paardenbestand, maar dat volgens de huidige stand van zaken in de fokkerij geen bijdrage meer verwacht kan worden (publ. 10-02-94).

joyce_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 22:41

Elisa2 schreef:
Afkeuring 1994 (januari)
December 1993 heeft de hengstenkeuringscommissie de fokresultaten beoordeeld van de goedgekeurde hengsten. De beoordeling van de hengsten met 7-jarige en oudere nakomelingen heeft plaatsgevonden op grond van de resultaten van de kinderen in de sport. De index is daarbij de belangrijkste leidraad geweest. De commissie heeft zeker bij de hengsten die de eerste 7-jarige nakomelingen in de sport hebben, de nodige voorzichtigheid in acht genomen. Maar anderzijds, hengsten die in de huidige stand van de fokkerij geen bijdrage aan de verbetering leveren worden van de lijst van goedgekeurde hengsten afgevoerd. Op grond van deze uitgangspunten wordt Ulster afgekeurd.
Een afzonderlijk protocol is niet gepubliceerd.

Herkeuring 1994 (februari)
De herkeuringscommissie zag geen aanleiding om de beslissing van de hengstenkeuringscommissie inzake de hengst Ulster te herzien (...). De herkeuringscommissie heeft nota genomen van de commotie die is ontstaan nadat deze oudere hengst was afgewezen. Dit heeft echter geen enkele invloed gehad op de uiteindelijke beslissing van de herkeuringscommissie. Zij benadrukt nogmaals dat voor deze nu afgewezen hengst geldt dat hij in een eerder stadium wel heeft bijgedragen aan de voortgang van het paardenbestand, maar dat volgens de huidige stand van zaken in de fokkerij geen bijdrage meer verwacht kan worden (publ. 10-02-94).

heb net op internet gekeken en daar staat dat ulster nu in engeland staat:P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:54

Klopt,hij is goedgekeurd bij het EASP dacht ik en geexporteerd naar engeland.Ik weet niet of hij nog leeft.

joyce_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 08:24

Elisa2 schreef:
Klopt,hij is goedgekeurd bij het EASP dacht ik en geexporteerd naar engeland.Ik weet niet of hij nog leeft.

ik had de site gevonden van waar hij nu staat maar staat nix over hem maar hij is nu al het goed is al 30.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:04

Als hij nog leeft dan zou ie 28 moeten zijn,maar verder weet ik eigenlijk ook niks over hem.Ow correctie hij is AES en NAWA goedgekeurd. Niet EASP

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:10

Ik heb een joekel van een paard samen met iemand gehad, King. Dat was een zoon van Ulster. Leuk paard maar deze hebben we enige tijd terug in moeten laten slapen omdat hij zware vervormingen aan zijn nekwervels had en uitvalsverschijnselen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:54

Wij hebben ook een Ulster merrie. Zie profiel voor foto's.

Ulster zelf is ingeslapen wegens een botbreuk in Engeland.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:05

Ik rij ook een Ulster merrie (zie profiel: Kimberly)

joyce_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 19:40

jammer dat ulster dan dood is Verdrietig mijn paard heten ulster op ouden stal ( de manege) maar op stamboom liberty ze noemden der als haar vader. ik zou graag willen weten van wie liberty is geweest voor de manege hun weten het niet. ze hadden ook amper papieren van der. weten jullie hoe ik daar achter kan komen..?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:37

orisse dr vader is de hengst Hamlet, haar opa is dus ook Nimmerdor.. fotos staan in men profiel.