Nakomelingen van Optimist en Ilmeo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ramona22

Nakomelingen van Optimist en Ilmeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:30

Hoi,

Graag zou ik wat meer informatie hebben van mensen die ook nakomelingen hebben van Optimist en Ilmeo.

We hebben een merrie van Ilmeo en deze is een aantal jaren geleden gedekt door Optimist hier hebben we een hele grote (nu 3 jarige) merrie van.

Wat heel opvallend is dat moeder en dochter echt totaal niet op elkaar lijken qua bouw en karkakter. Alleen de kleur donkerbruin is hetzelfde.
Moeder( Ilmeo) is een vrij nerveus paard, kan van het kleinste dingetje al flippen. Kan verder wel super springen en is vrij groot 1.69.

Dochter daarentegen is nu 3 jaar en nu al ruim 1.70 m. Een super koel dier dat niet gauw schrikt of in paniek raakt, vind alles interessant de eerste keer is alles een beetje eng maar daarna is het al gauw goed.

Ben vooral benieuwd naar de karkater trekken van de nakomelingen.

Alvast bedankt. Pling

nuka

Re: Nakomelingen van Optimist en Ilmeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:20

hoi,

ik heb ook een nalomeling van optimist, wordt volgend jaar 5 en is drachtig.
in 1 woord een super paard

koel karakter, zeer lief, gaat voor je door het vuur maar is geen watje.
ze was ook heel jong heel groot, nu zal ze ca 1.71 zijn.

ook is het een echte vechter, heeft toen ze 1,5 jaar was haar bekken gebroken en het was dus echt de vraag of ze er boven op zou komen, en jawel, het heeft eventjes geduurd maar ze wou graag leven, soms bokkend en galoperend met 3 benen door de baan.

van de zomer heb ik haar voor het eerst gestart en dat deed ze erg goed, nu wordt ze wat te zwaar, is half maart uitgerekend maar ze pakt alles erg snel op.
echt zo van, oh bedoel je dat, dan doen we dat toch, terwijl ze op z'n tijd ook erg ondeugend kan zijn.

ik heb van meer mensen gehoord dat optimist hele fijne gebruikspaarden geeft, geen uitblinkers in beweging of exterieur maar gewoon hele fijne paarden waar je een eind mee kan komen.
dat hopen we dus maar!

ik hoop dat je wat met deze informatie kan

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:33

Mijn schoonvader heeft een jonge Ilmeo gehad, in het land in de omgang hartstikke lief en rustig, ook bij de smid hartstikke mak.
Diertje is groen verkocht, hij bleek ontzettend rillerig te zijn bij het zadelmak maken.
Ook na die tijd is hij dat eigenlijk altijd gebleven, heel vlug en rillerig. Maar wel goed springen.
Het ging om een bruine ruin uit de P-jaargang. Ik kan niet meer op zijn naam komen, het kon nog weleens Palmeo zijn.
Zijn stokmaat was achter in de 1.60 mtr.

Hij heeft ook nog een groene Optimist gehad, deze is geloof ik als groen paard naar Paul Hendrix gegaan. Dit was ook een mooie bruine ruin om te zien, ongeveer 1.68 groot. Braaf in het land en bij de smid.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:39

ik had een ilmeo
Maar ook hartstikke mak in het bos langs de weg niks geen last.
Kon ook super springen en was 160cm.
Ook super lief karakter

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:49

Ik heb een jonge Optimist hengst zadelmak gemaakt een paar jaar geleden,dat paard zal ik nooit vergeten omdat ie zo'n super karakter had! Dat paard heeft ondanks dat ie hengst was nooit een stap verkeerd gezet.Helaas had ie wel veel oc/ocd's.
Ook heb ik daar 2 Ilmeo's merries gezien,die ene was heel groot,had een beetje een karperrug en een ramsneus,maar kon heel leuk lopen.Maar absoluut niet springen! En de andere was weer heel compact,net 1.60 hoog,kon niet bijzonder lopen.Maar wel springen als de tierelier.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:24

ik ken ook een jonge optimist met een super karakter en instelling, mooi allround dier!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:40

wij hebben een ilmeo gehad. Kwam uit in het Z springen. Het was een ontzettend fijn paard, zowel om te rijden als in de omgang.