Lys De Darmen X Wendekreis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Lys De Darmen X Wendekreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 21:24

heeft er iemand ervaring met deze combinatie, of afstammelingen van een van deze twee hengsten?

ik mag een ruin rijden (16 jaar)
Als ik het goed begrepen heb is Lys de darmen zijn vader, en is wendekreis de vader van Noblesse zijn moeder.
(om het moeilijk te maken Haha!)

ik zoek graag ervaringen met afstammelingen van een van deze twee hengsten (vooral van Lys De Darmen dan) of eventueel de combi.
Foto's mogen uiteraard ook Haha!

Duhelo

Re: Lys De Darmen X Wendekreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 21:02

niemand?

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:13

Hoi, Lys de darmen staat(stond) hier in de buurt, maar is spijtig genoeg overleden. Hij werd benoemd tot ambassadeur van het BWP stamboek en heeft vele nakomelingen die het geweldig goed doen in de fokkerij en in de springsport. In de fokkerij zijn enkele goedgekeurde hengsten van hem geregistreerd waarvan hij de grootvader is (vader van de moeder).
Meer kan ik ook niet zeggen want heb er zelf geen afstammeling van maar in hier in het waasland heeft hij zeker en vast voor kwaliteit gezorgt.
www.tilleman.be is de site van waar hij stond. oa. Cupido en carabas zijn nakomelingen uit lys moeders

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:57

Lys heeft vooral springpaarden gebracht; que karakter zijn ze dikwijls schrikachtig, bang van hun eigen schaduw. Wendekreis daarentegen bracht zowel spring-als dressuurpaarden, met mooie types en goede bewegingen.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:41

Ik heb een merrie van Landadel x Wendekreis. Ze heeft Z eventing gelopen in Belgie. Wij gebruiken haar voor de fok.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 20:20

het is dus echt wel een goede sportlijn, van beide kanten, of heb ik dit mis?
het schrikachtige vind ik niet terug, hij is erg koel in de kop
(oke ja, van een emmer mest is hij bang, maar dat beperkt zich tot zijwaarts erlangs lopen)