zadok x amor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muriel21

zadok x amor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 20:12

hey ik heb een vraagje
wie heeft er verstand vandexe afstammeling? Mijn paardje heet thorwald en is 6 jaar oud. Hijis nog een donker grijze schimmel.
Maar op het moment is hij mij echt ana het uitproberen. Maar springen gaat dus wel weer super goed, hij si super voorzichtig op de sprong. Alleen wilt hij geen hekjes etc springen.Maar dat komt nog wel, want hij heeft verder nog weinig ervaring in het springen
Maar nu is mijn vraag zijn er mensen met dezelfde afstammeling?
En kan iemand mij helpen met informatie of zadok en amor?>
vriendelijk bedankt
Groetjes muriel

Oreo

Re: zadok x amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:39

Mijn ervaringen met amor nakomelingen zijn dat je ze niet moet beledigen. Ze zijn vaak "lastig' ja, maar je moet het zo draaien dat ze dat vóór je gaan gebruiken. Vechten is zinloos, probeer je doel met een omweg te bereiken.

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:24

ik rij een merrie waarvan de opa amor is, en inderdaad zijn ze niet de makkelijksten, maar zeker niet lastig! je moet er alleen met respect mee om gaan. Als je erop gaat zitten en gelijk allerlei moeilijke en voor dat paard onmogelijke dingen gaat vragen, gaan ze vaak in protest.
Als je hiermee goed om gaat, dus gewoon voorzichtig opbouwen, zijn het superlieve paarden die over het algemeen voor je door het vuur gaan!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:27

@mriinaa: Ja ik bedoel lastig inderdaad niet als negatief, je moet ze respectvol en eerlijk behandelen. Dat zou bij ieder paard moeten natuurlijk alleen straft een Amor-nakomeling je veel eerder af (terecht!) Ik vind het superfijne paarden. Als je ze vóór je hebt doen ze alles -en nog een beetje meer- voor je

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:41

Wij hebben een zadok gehad, en we hebben meerdere nakomelingen uit de stam van Zadok.

Over karakter niets dan lof. Die paarden zijn allemaal zó eerlijk, willen keihard voor je werken (op het extreme af, lopen zich letterlijk dood) en zijn super vriendelijk.
Hoogstens wat kijkerig.
Absoluut niet haatdragend naar de ruiter toe, dus dat komt niet van Zadok af!