Informatie gezocht over Sunny Boy nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Feivel

Informatie gezocht over Sunny Boy nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 00:29

Hallo, ik ben zelf in het bezit van een 2,5 jarige hengst van Sunny Boy x Silvio II. Helaas meet hij nog maar net 1.61, verder is hij wel superknap en kan hij heel erg leuk lopen. Ook is hij ontzettend braaf in de omgang.
Wie kan mij meer informatie geven over de nakomelingen van Sunny Boy? En ik zoek ook alles af op internet naar foto's en informatie over de hengst zelf, helaas zonder succes. Misschien zoek ik niet goed....

LDRD

Re: Informatie gezocht over Sunny Boy nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:38

Hoi,

Ik heb 2 Sunny Boy nakomelingen gehad (uit een Havidoff moeder), volle broer en zus. Ook inderdaad niet de grootsten.
Kijk maar even in de rubriek 'opsporing verzocht', ik zoek namelijk één van de 2 en daar staan ook foto's.
Van de merrie heb ik zo even geen foto's bij de hand nu.
Degene die ik zoek was het braafste jongetje uit de klas en die is spelenderwijs zadelmak geworden. Jammer genoeg is er na de verkoop kennelijk iets drastisch mis gegaan, waardoor ik hem dus nu ook zoek. Dus als er iemand is die toevallig weet waar hij is.....!!!! Bloos
Was verder een super beweger en had/heeft zeker potentie voor meer.
De merrie is naar Belgie verkocht. Lief paard, maar erg wakker en energiek. Ik had haar willen houden om mee verder te fokken, maar gezien de hoeveelheid energie zag ik die nog niet zo met een veulen aan de voet op de wei lopen. In Belgie is ze onlangs regio kampioen geworden in...vrij springen...de eigenaar had haar eigenlijk alleen maar op de vrachtwagen meegenomen als gezelschap voor de springer die ze meenamen en besloten om haar, omdat ze toch erbij was, maar te laten springen ook. Er werd lacherig gedaan toen ze met een kleine dressuurgefokte merrie de ring in kwamen, maar dat verstomde toen ze kampioen werd Clown . Volgend jaar mag ze in de 'belgische pavocup' laten zien wat ze waard is.
Ik heb ze ervaren als zeer fijne paarden om mee te werken.

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:20

Sunny boy staat op Dressur en Springstal De ijzeren man.

Info over sunny: http://www.deijzerenman.com/hengsten.php?id=43
over nakomelingen weet ik verder niet veel..
Zou je mss eens contact op kunnen nemen met De ijzeren man Knipoog!
Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Feivel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 20:28

Bedankt voor jullie reacties... zal zeker even die site bekijken!

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:44

Mijn stalmaatje heeft ook een 2 jarige Sunny Boy nakomeling, een Sunny Boy x Jazz x Roemer, iets meer als een maand geleden is hij gecastreerd. Hij zal denk ik ook rond 1.61 zijn, ook niet zo groot dus! Wel een erg fijn paard in de omgang, er is nog niks met hem gedaan, mijn stalmaatje gaat in het nieuwe jaar met hem aan de slag. Voor de rest super lekker dier, erg vriendelijk en op stal en aan de hand kan je eigenlijk al alles met hem doen, hij is ook wel wat minder bijdehand geworden na het ruinen. Heb je ook foto's van jou Sunny Boy? Ik heb wat gezocht naar de afstamming van die van mijn stalmaatje en hij lijkt qua kleur en hals zeker op Sunny Boy, maar zijn hoofd is sprekend zijn moeder.
Ook nog een leuke link naar Sunny Boy:
http://www.worldclassstallions.com/web/ ... dcard2.asp

Feivel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 21:15

Ik heb nog geen foto's bij de hand die ik kan laten zien hier. Maar zo gauw ik die heb zal ik ze zeker plaatsen. Zo te horen lijkt die van mij qua karakter wel op die van je stalmaatje. Alleen hij is nog hengst, en gelukkig (nog) niet bijdehand. Maar wat niet is kan nog komen he? Als hij lastig wordt laat ik hem sowieso castreren. Ik vind het zelf niet handig om een hengst te houden. Maar als hij zo blijft mag hij hengst blijven. Even afwachten nog dus....