Nakomelingen van Lake Bid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rhaps

Nakomelingen van Lake Bid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 16:08

Hey, heeft er iemand een nakomeling van Lake Bid?
Heb zelf een 3,5 jarige merrie van lake bid en ben erg benieuwd naar andere nakomelingen van lake bid.

hananya

Re: Nakomelingen van Lake Bid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:42

rhaps schreef:
Hey, heeft er iemand een nakomeling van Lake Bid?
Heb zelf een 3,5 jarige merrie van lake bid en ben erg benieuwd naar andere nakomelingen van lake bid.

Ik ken er wel een aantal. Ik vind alleen wel dat hij wat strooit in zijn nakomelingen. Karakter is over het algemeen wel goed.
Maar dat is het karakter van de hengst zelf ook trouwens. Voor zover ik hem ken is het een hengst die niet veel kapsones heeft...

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 21:05

Hey dank voor je reactie...hoe zijn de nakomelingen qua sport??
En ken je de eigenaren ook? Zouden die hun ervaringen misschien ook met mij willen delen?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:27

rhaps schreef:
Hey dank voor je reactie...hoe zijn de nakomelingen qua sport??
En ken je de eigenaren ook? Zouden die hun ervaringen misschien ook met mij willen delen?

De oudste nakomelingen die ik van hem ken, zijn nu 3,5 en dus nog niet in de sport... Lijkt wel braaf zo onder het zadel.

Je zou voor meer info eens kunnen informeren bij de HBC-stal. Daar heeft hij deze zomer gestaan. Die kunnen (en willen) je ongetwijfeld meer vertellen!

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 15:08

Oke bedankt voor je reactie.
Mijn merrie is nu 3,5 jaar en doet het ook super braaf onder het zadel...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:16

De vader van Lake Bid staat in NieuwZeeland, hun zijn nieuwsgierig naar de nafok van Lake Bid. Paul Ffoulkes, via google moet ie wel te vinden zijn samen met Lansing.

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 21:01

Kan helaas geen adres of iets dergelijks vinden via google...iemand meer informatie?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:27

P.FFOULKES@xtra.co.nz hier hun e-mail adres. Ze mailen meestal terug, zo niet stuur gerust nog 1 want ze zitten midden in het dekseizoen!

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:06

Adriana schreef:
P.FFOULKES@xtra.co.nz hier hun e-mail adres. Ze mailen meestal terug, zo niet stuur gerust nog 1 want ze zitten midden in het dekseizoen!

Ik moest er even een paar seconden over nadenken, maar dat is natuurlijk ook zo.
Daar wordt het nu zomer...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:02

Idd Lachen

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:03

Adriana schreef:
Idd Lachen

Blond
En ik maar proberen de boel donker te verven.... Cool

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:32

Ik heb ook een Lake Bid Ja
van dit jaar, complete toverbal qua kleur, super cool, sociaal.
Bensobly is vos geboren, erg klein (conditie van mam was niet zo heel erg goed) Ze was op begin oktober 1.27 (volgens de groeitabel 7 cm achter, geen flauw idee wat de uiteindelijke stokmaat zou zijn Tong uitsteken ) 5 maand oud.
vraag me dus af hoe Lake Bid fokt qua maat.
de moeder komt is ook bij HBC gefokt (Placido X Elcaro) super karakter zeer braaf.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 08:21

Alane schreef:
Ik heb ook een Lake Bid Ja
van dit jaar, complete toverbal qua kleur, super cool, sociaal.
Bensobly is vos geboren, erg klein (conditie van mam was niet zo heel erg goed) Ze was op begin oktober 1.27 (volgens de groeitabel 7 cm achter, geen flauw idee wat de uiteindelijke stokmaat zou zijn Tong uitsteken ) 5 maand oud.
vraag me dus af hoe Lake Bid fokt qua maat.
de moeder komt is ook bij HBC gefokt (Placido X Elcaro) super karakter zeer braaf.

Jouw foto´s had ik ook al zien staan een keer. Kon het topic alleen niet weer vinden. Een goede kennis van mij had dit jaar ook een Lake Bid veulen uit de Balia stam. Dit merrieveulen was vanaf de geboorte al vrij langbenig en lijkt goed aan de maat te komen.
Maar wanneer jouw veulen een achterstand heeft door de dracht kan het wel zijn dat het straks nog wel flink gaat groeien...

Die Placido merrie van jullie kwam uit een moeder van Elcaro, of niet? Bij HBC gekocht dan?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:31

Ze is bij HBC gefokt maar heb haar via iemand gekocht.
Viva's moeder is een keur merrie van Elcaro uit de keur pref. Eva die van Sebastiaan is uit de ster pref merrie Proukje, die weer van Apalatin is uit kroon pref. Helena Amaire.
Viva was 159 toen we haar kochten, ze is onlangs gemeten op ruim 1.62 m
In mijn profiel staat een foto van haar toen ze aan het eind van de dracht liep.
Hier was ze een paar uur oud
Afbeelding
en hier bijna 3 maand:
Afbeelding
Bensobly werd door de DA omschreven als een zeer luxe hoogbenig veulentje wat wel iets prematuur aan deed.
qua kleur een echte toverbal.
Ze is vos geboren, de schetser dacht schimmel bruin geboren, en nu is ze donkerbruin... zal eens weer foto's maken van haar.
Ben trouwens benieuwd naar een foto van heet veulen van je kennis.

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 19:15

Mijn merrie van lake bid is nu 1.67 en 3,5 jaar, dus mooi aan de maat...
Ik wil wel foto's hierop zetten maar dat lukt me niet...
Als je foto's wilt zien mag je me ook een pm sturen met je email, dan mail ik ze...
Mijn merrie is trouwens schimmel, vos geboren en verkleurd nu nog steeds..Lachen

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 23:27

Afbeelding

Afbeelding

Het is me toch gelukt foto's te plaatsen...dit is ze dan...mijn Lake Bid nakomeling...

ElsvK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:34

Hé hallo,

Zelf hebben wij ook een nakomeling van Lake Bid, hij is nu 3.5 jaar en onder het zadel. Hij is erg mak en aanhankelijk; doet geen vlieg kwaad!
Misschien iets onder de maat (voor mij dan) maar het is een sjiek, compact paardje! Pling
Jammer dat ik op het moment nog niet helemaal begrijp hoe ik foto's kan plaatsen, maar het is net als die van Rhaps een bruinschimmel!

Groetjes

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 16:36

Hey,
wat leuk om te horen...Ook 3,5 dus...
Hoe doet hij het onder het zadel ??
Rhaps is ook erg lief, alleen soms echt een merrie, maar ze doet geen vlieg kwaad idd...
Er staat op de site heel goed uitgelegt hoe je foto's moet plaatsten....

ElsvK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:35

Onder het zadel is hij erg braaf, wil van alles leren en pakt goed aan maar weet al wel wat ie wil, het liefst een beetje springen!
Ben spelenderwijs met hem bezig balkjes te laten lopen en kleine sprongetjes, je zet m ervoor en hij doet het gewoon! Dressuurmatig loopt ie ook wel aardig, ben nog niet echt veel bezig met het 'aan de teugel' laten lopen, belangijker is dat ie goed voorwaarts blijft en leert in balans te lopen.
Hij heeft onlangs drie maanden stil gestaan na een operatie en vakantie van mij, maar kon er zo weer op stappen, ondanks dat ie nog maar twee maanden daarvoor zadelmak gemaakt was!
Super dus! En die van jou? Het foto's plaatsen laat nog even op zich wachten want heb geen album op het internet!
Groetjes

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 11:03

die van mij doet het onder het zadel erg goed....ze is nu ruim 6 maand onder het zadel en loopt al netjes aan de teugel en mooi recht. Ze is vrij makkelijke te rijden, al merk ik wel dat ze de laatste tijd wat sterker wordt. Maar ook ik kan er na een paar rust dagen zo weer opgaan.
Ook zij vind springen het mooiste, trekt erg naar de hindernis toe, heb nog niet veel gesprongen met haar onder het zadel...maar bij het vrijspringen waren ze onder de indruk van wat ze liet zien...Ze is erg voorzichtig...

Een operatie ja?? wat heeft hij dan gehad??