Nakomelingen Montreal (v. indoctro)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miraketjuh

Nakomelingen Montreal (v. indoctro)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 00:47

Hey hai,

Ik ben erg benieuwd wie een nakomeling van Montreal heeft! Zouden jullie een foto kunnen plaatsen van het veulentje/paard? En waarom jullie voor montreal hebben gekozen en op wat voor merrie en hoe de nakomelingen zijn?! Ben benieuwd!

Groetjes Mira

zoepahhpaula

Re: Nakomelingen Montreal (v. indoctro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 08:49

Wij hebben nu een jaarlinghengst van Montreal op de wei lopen, Antreal genaamd.
Ik heb er alleen nog geen fototootje van!

Antreal komt uit een Julio Mariner xx x G. Ramiro Z. x Eclatant moeder.
Antreal is zelf zwartbruin met weinig wit, hij is erg elastisch in zijn beweging, heeft een extra galoppade en is erg leuk in de omgang!
Deze moeder is ongeveer 1,65m, heeft een hele mooie bruine kleur zonder wit.
Daarnaast is ze erg temperamentvol maar goed bewerkbaar. Echt een plaatje om te zien..(ze is inmiddels van Grand Prix ruiter die haar uitbrengt in het M).
Ze zou een wat langere en iets minder horizontale hals mogen hebben en meer maat. Ze zou ook tijdens galop het achterbeen wat meer onder moeten kunnen brengen.

Wij kozen voor montreal omdat hij maat en vermogen vererft, hij heeft als vader Indoctro(super springpaardenvererver!) en daarnaast heeft hij het karakter ook mee! Deze hengst heeft ons dat jaar gruwelijk aangesproken op de hengstenshow doordat hij zonder zadel, met alleen een halstertouw om zijn neus, door een flink parcours gestuurd werd. Dit heeft ons overtuigd van een prettig en gewillig karakter en daarnaast het vermogen dat deze hengst heeft!

Wij zijn erg blij met ons Montrealhengstje!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 09:12

Wij hebben een jaarling en een veulen. 2 merrries uit een Ahorn x Joost x El Gaucho xx

Vooral in de laatste zit echt veel karakter voor niemand en niks bang...

De Ahorn werd uitgebracht in springen maar kwam door een peesblessure al vroeg in de fokkerij terecht. Ik ben benieuwd hoe de beide veulens gaan uitgroeien.

Montreal zelf komt uit een fantastische stam.

Miraketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 11:44

Hey hai,

Wat leuk om te horen!! Ik geloof dat montreal wel de zwarte kleur doorgeeft! Ik heb ook veulentje uit een bruine moeder, maar zij is zelf zwart met alleen twee witte achter voetjes en drie haren als kolletje. (daar zie je dus alleen wat van als je er met je neus boven op staat hahaha)

Als er mensen fotootjes willen plaatsen heel graag!! Nog meer mensen? Ik ben erg benieuwd! Zou er al een nakomeling zijn die oud genoeg is voor de sport? in zween dacht ik? Is daar als iets bekend over hoe ze het doen?

Groetjes Mira

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:40

Ik weet dat het een oud topic is maar ik wil geen nieuwe starten met dezelfde opening.

Zelf heb ik een 4 jarige Montreal nakomeling en ik vraag me af hoe de karakters van andere nakomelingen zijn.
Cin is erg gevoelig en heel eerlijk in zijn gedrag. Als hij begrijpt wat je bedoeld doet hij het voor je (ben aan het inrijden).
Verder is hij erg mooi gebouwd en kan zo makkelijk springen.